افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

واکنش امیر عبداللهیان به مواضع روسیه در مورد جزایر سه گانه/ با هیچ طرفی اختلاف نداریم

  • کد خبر : 25995
واکنش امیر عبداللهیان به مواضع روسیه در مورد جزایر سه گانه/ با هیچ طرفی اختلاف نداریم

در بیانیه پایانی ششمین نشست مشترک وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه برای گفتگوهای راهبردی، تلاش های امارات متحده عربی برای ایجاد راه حلی مسالمت آمیز برای مشکل جزایر سه گانه کوچک بیان شده است. تنب، تنب بزرگ و ابوموسی از طریق گفتگوهای دوجانبه یا دادگاه بین المللی دادگستری مطابق با […]

در بیانیه پایانی ششمین نشست مشترک وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه برای گفتگوهای راهبردی، تلاش های امارات متحده عربی برای ایجاد راه حلی مسالمت آمیز برای مشکل جزایر سه گانه کوچک بیان شده است. تنب، تنب بزرگ و ابوموسی از طریق گفتگوهای دوجانبه یا دادگاه بین المللی دادگستری مطابق با قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد حمایت می شود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه پس از احضار سفیر روسیه در وزارت امور خارجه اظهار داشت: در خصوص استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی ایران با هیچ طرف اختلافی نداریم.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بیانیه مشترک کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و روسیه درباره جزایر سه گانه ایرانی را رد کرد.

ناصر کنعانی تصریح کرد: این جزایر برای همیشه متعلق به ایران است و صدور چنین بیانیه هایی مغایر با روابط دوستانه ایران و همسایگان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر تداوم سیاست حسن همجواری و احترام متقابل، توسعه و ثبات منطقه را مسئولیت جمعی کشورهای منطقه می داند.

در پی محتوای بیانیه نهایی ششمین دور مذاکرات راهبردی وزرای خارجه روسیه و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در خصوص جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بورگ و تنب کوکش، صبح امروز سفیر فدراسیون روسیه، علیرضا عنایتی معاون وزیر و مدیرکل خلیج فارس به وزارت امور خارجه احضار شد و ایرادات جمهوری اسلامی ایران نسبت به محتوای بیانیه مذکور به اطلاع وزارت امور خارجه رساند. سفیر روسیه در کشورمان

معاون وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه در این نشست با تاکید بر تعلق ابدی سه جزیره ایرانی ابوموسی تنب بزرگ خواستار اصلاح موضع فدراسیون روسیه در این زمینه شد. و تنب کوچک به کشورمان.

سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران بر احترام به تمامیت ارضی کشورمان تاکید کرد و گفت در اسرع وقت موضوع را به مسکو ارجاع خواهد داد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=25995

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.