افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

سامانه بارشی جدید به ایران در راه است/ بارش ها در هفته آینده تشدید می شود

  • کد خبر : 259579
سامانه بارشی جدید به ایران در راه است/ بارش ها در هفته آینده تشدید می شود

به گزارش رکنا، پیش بینی کلی نقشه های سینوپتیک و پیش بینی سازمان هواشناسی نشان می دهد امروز در نواحی خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال شرق آذربایجان، اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات البرز در قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش های سیل آسا گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. […]

به گزارش رکنا، پیش بینی کلی نقشه های سینوپتیک و پیش بینی سازمان هواشناسی نشان می دهد امروز در نواحی خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال شرق آذربایجان، اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات البرز در قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش های سیل آسا گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

فردا شنبه در برخی مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان و کرمانشاه بارش باران خواهد بود. با ورود سامانه جدید بارشی به کشور، بارش شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل غربی دریای خزر و استان های واقع در دامنه جنوبی البرز را فرا می گیرد. در روزهای دوشنبه و سه شنبه بارندگی در این مناطق تشدید می شود.

وسعت بارندگی روز دوشنبه مرکز، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی، سواحل شرقی دریای خزر و روز سه‌شنبه علاوه بر این مناطق، بخش‌هایی از شمال شرق و جنوب را در بر می‌گیرد.

به گزارش تسنیم دمای هوا تا روز یکشنبه در نیمه غربی و از شنبه تا دوشنبه در نیمه شرقی کشور افزایش می یابد. وزش باد شدید امروز و فردا پدیده غالب در شرق و جنوب شرق کشور است که باعث وقوع می شود. گرد و خاک در برخی از این مناطق به ویژه در زابل اتفاق می افتد. سرعت وزش باد از روز دوشنبه در نیمه غربی و روز سه شنبه در بیشتر مناطق کشور افزایش می یابد.

خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز تا ظهر شنبه مواج است.

هشدار زرد سازمان هواشناسی؛ فعالیت مستمر سامانه طوفانی همراه با ناپایداری های محلی.

زمان پایان : جمعه 21/02/1403

نوع خطر: باران سیل آسا، رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید، گرد و غبار و احتمال وقوع تگرگ در مناطق مستعد، کاهش محسوس دما به ویژه در نیمه شمالی.

حوزه اثر:

جمعه 21/02/1403: خراسان رضوی و رشته کوه و ارتفاعات در استان اردبیل و شمال شرق آذربایجان شرقی.

اثر خطر: احتمال آبگرفتگی جاده، احتمال جریان آب، احتمال کاهش دید، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، احتمال آسیب به سازه های موقت و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفرهای بین شهری، استراحت نکردن در حاشیه و مسیل رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع، اطمینان از مقاومت سازه های موقت، کانال های لایروبی. و دوره های آب، کنترل دما و رطوبت در نهالستان ها و استفاده از محلول های ضد استرس در گیاهان باغی.

توضیحات سیستم: افزایش گرادیان فشار

زمان پایان : جمعه 21/02/1403

نوع خطر: باد نسبتاً شدید تا شدید که در مناطق مستعد ایجاد گرد و غبار می وزد

حوزه اثر:

جمعه 21/02/1403: سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی، شرق هرمزگان و شرق کرمان.

اثر خطر: در مناطق مستعد خیزش گرد و غبار، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال آسیب به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و احتمال شکستن درختان پیر و جوان

توصیه: در تردد جاده‌ها دقت کنید، از استحکام سازه‌های موقت اطمینان حاصل کنید، در فعالیت‌های کوهنوردی دقت کنید، در فعالیت‌های ساختمانی مراقب باشید، در عبور و مرور مراقب باشید و خودروها را در کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان قدیمی پارک نکنید. سموم یا شاخ و برگ را در باغ ها و مزارع اسپری کنید و برای نهال ها از چوب ها استفاده کنید.

توضیحات سیستم: افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع موج دریا.

زمان پایان: بعدازظهر جمعه 21/02/1403

نوع خطر: افزایش حداکثر سرعت لحظه ای باد در محدوده 28 گره و بیشتر و افزایش ارتفاع موج در سواحل تا 2 متر و دور از سواحل بیش از 2 متر.

حوزه اثر:

جمعه 21/02/1403: مناطق ساحلی و دریایی استان های بوشهر و هرمزگان در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز.

اثر خطر: خطر غرق شدن شناگران، شکستن تورهای ماهیگیری و آسیب به قفس های پرورش ماهی، اختلال در تردد و فعالیت های دریایی به ویژه تردد قایق های ماهیگیری سبک، نیمه سنگین و سنگین، اختلال در سکوهای شرکت های نفتی.

توصیه: ممنوعیت شنا، ممنوعیت فعالیت های تفریحی و ماهیگیری، پرهیز از تردد شناورهای سبک، نیمه سنگین و سنگین، انجام اقدامات لازم برای فعالیت های ساحلی و دریایی، سکوهای نفتی و آمادگی برای مقابله با آسیب های احتمالی.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=259579

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.