افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

افشای اسناد علیه فرزندان قالیباف توسط حساب های توئیتری ناشناس

  • کد خبر : 258987
افشای اسناد علیه فرزندان قالیباف توسط حساب های توئیتری ناشناس

در گزارشی با عنوان «افشاگری علیه قالی باف ; از اهداف کوتاه مدت تا برنامه ریزی بلندمدت/ چه طیفی شما را تحت تاثیر قرار داده است؟» وی به بررسی هجمه های اخیر به رئیس مجلس پرداخته است.در بخشی از این گزارش آمده است: قسمت اول چگونه کار می کند؟ یکی از انواع افشاگری ها توسط […]

در گزارشی با عنوان «افشاگری علیه قالی باف ; از اهداف کوتاه مدت تا برنامه ریزی بلندمدت/ چه طیفی شما را تحت تاثیر قرار داده است؟» وی به بررسی هجمه های اخیر به رئیس مجلس پرداخته است.در بخشی از این گزارش آمده است:

قسمت اول چگونه کار می کند؟

یکی از انواع افشاگری ها توسط برخی نمایندگان مجلس یا شخصیت های سیاسی صورت می گیرد. آنها مطالب را در قالب توییت و مصاحبه بیان می کنند. کسانی که در این قسمت از سناریو نقش آفرینی می کنند بیشتر عملکرد سیاسی و مدیریتی قالیباف را زیر سوال می برند و از چهره های نزدیک به او مانند مشاورانش صحبت می کنند.

یعنی این دسته از افراد سعی می کنند بر اساس قواعد بازی های سیاسی عمل کنند و وارد مسائل خانوادگی نشوند. از سوی دیگر، تریبونی که این افراد در آن به بیان سخنان یا به عبارت بهتر افشاگری های خود می پردازند، معمولا سایت ها و خبرگزاری هایی هستند که مواضعی علیه قالی بافی دارند.

به عنوان مثال بیژن نوبوه وطن، نماینده مجلس یازدهم و منتقد قالیباف با خبرگزاری دولتی ایرنا گفت و گو کرد. این گفتگو هر دو شرط را داشت. یک شخصیت سیاسی منتقد رئیس مجلس با خبرگزاری دولتی که موضع جدی در قبال مجلس و به ویژه قالیشویی دارد صحبت کرد. وی در این گفت‌وگو تاکید کرد که «بسیار شاهدیم که دست‌های بیشتری نسبت به مطالبات نمایندگان در میان است، یعنی افرادی که نمی‌خواهم نام ببرم آشکارا در بودجه دخالت می‌کنند». وی در جایی دیگر مستقیما به مشاوران قالیباف حمله کرد و از آنها انتقاد کرد و گفت: مشاوران رئیس مجلس همه بودجه را کنترل می کنند، نمی دانم قانونی است یا نه. می آیند و می روند و آنقدر طول می کشند که نماینده به چیزی که نمی خواهد رای می دهد. اینجا قدرت و اختیار از نماینده سلب می شود و این خطر است.

نوا وطن که به تفکراتش در جبهه پایداری شهرت دارد، این بار مشاوران قالیباف را متهم کرد: «گاهی افرادی که در مجلس مشاور هستند مدام می آیند و می روند و بین نمایندگان می نشینند و تصمیم می گیرند، فکر می کنند و رأی می دهند. شما می خواهید به یک نفر رای بدهید، آنها هستند که می گویند به کی رای بدهیم و به کی رای ندهیم. قول می دهند که ما این یا آن کار را برای شما انجام می دهیم، به شما وام می دهیم و در حوزه انتخابیه شما این یا آن کار را انجام می دهیم».

نوباوه در روزهای اخیر بخشی دیگر از سخنان خود را به صورت آنلاین با خط اطلاع رسانی خبرگزاری دولتی بیان کرده است. یعنی فشار و حمله به مرکز پژوهش های مجلس برای انتشار گزارش هایی بر خلاف میل دولت. وی گفت: برخی از کارکنان مرکز پژوهش‌ها در بررسی برخی طرح‌ها و لوایح تأثیرات شخصی و سیاسی داشتند و در آنجا روند خاصی را مشاهده کردیم، به‌ویژه در ساماندهی طرح فضای مجازی که صددرصد از طریق رسانه‌ها مستقیم است. “. از طریق فضای مجازی و اینترنت که در حال پخش بود، شاهد انتشار آن در فضای مجازی از طریق پژوهشگاه بودیم، حتی قبل از تصویب یا رأی گیری».

خبرگزاری ایرنا در هفته های اخیر مجموعه ای از مصاحبه ها را منتشر کرده است که به وضوح مرکز پژوهش های مجلس را تضعیف کرده است. گفت و گوهای ایرنا با نمایندگانی بود که از یک سو از عملکرد قالیباف انتقاد می کردند و از سوی دیگر از دولت حمایت می کردند. آنها از اقدامات پژوهشگاه انتقاد کرده اند که از این طریق به قالیبافان نیز ضربه می زند.

قسمت دوم چگونه کار می کند؟

قسمت دوم سناریویی که این روزها در مورد قالیباف در حال اجراست، افشاگری درباره خانواده وی است. برخی حساب‌های توییتر، گاهی بدون نام و نشان واقعی، اسنادی درباره فرزندان قالیبافان منتشر می‌کنند. مدارک مربوط به تربیت اسحاق قالیباف در استرالیا و تراکنش های مالی دو پسر قالیباف (اسحاق و الیاس) و همسر رئیس مجلس.

اسناد منتشر شده از دوره قالی بافی در دسترس این دسته از منتقدان شناخته شده است. البته منظور ما ویراستاران نیست، بلکه کسانی هستند که این اسناد را در اختیار سردبیران قرار داده اند. یعنی این اسناد را در کشوهای خود نگه داشته بودند تا در زمان مقرر و در مواقع ضروری منتشر کنند تا موضوع تحت تأثیر افکار عمومی قرار گیرد.

یعنی از قالی باف استفاده ابزاری کرده اند و حالا که پاهایشان در حال رشد است انگار دیگر نیازی به حضور قالیباف حداقل روی صندلی رئیس جمهور ندارند. بنابراین در مورد قالی بافی وحی پس از ظهور در حال انجام است.

اگرچه برخی معتقدند مسائل خانوادگی نباید وارد دعواهای سیاسی شود، اما نمی توان از این نکته غافل شد که افرادی مانند قالیباف و دیگر تصمیم گیران که شبانه روز بر شعارهای خود پافشاری می کنند، توانسته اند این شعارها را در خانواده های خود نیز رواج دهند. نه؟ آیا آنها توانسته‌اند فرزندان خود را متقاعد کنند که طبق سبک زندگی خود زندگی کنند؟ قاعدتا با افشای سفرها، هزینه ها و سبک زندگی فرزندان قالیباف، او به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است، اما همچنان همان شعارها را سر می دهد.

27215

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=258987

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.