افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

ایالات متحده تلاش می کند دسترسی چین به نرم افزارهای هوش مصنوعی را کنترل کند

  • کد خبر : 258939
ایالات متحده تلاش می کند دسترسی چین به نرم افزارهای هوش مصنوعی را کنترل کند

سه منبع آگاه به رویترز گفتند که وزارت بازرگانی در حال بررسی مقررات جدیدی برای کنترل صادرات مدل های اختصاصی یا منبع بسته، AI است. هر گونه اقدامی تکمیل کننده اقداماتی است که طی دو سال گذشته برای جلوگیری از صادرات تراشه های هوش مصنوعی پیشرفته به چین به منظور کند کردن پیشرفت چین در […]

سه منبع آگاه به رویترز گفتند که وزارت بازرگانی در حال بررسی مقررات جدیدی برای کنترل صادرات مدل های اختصاصی یا منبع بسته، AI است.

هر گونه اقدامی تکمیل کننده اقداماتی است که طی دو سال گذشته برای جلوگیری از صادرات تراشه های هوش مصنوعی پیشرفته به چین به منظور کند کردن پیشرفت چین در توسعه فناوری پیشرفته برای کاربردهای نظامی انجام شده است. با این حال، برای تنظیم کننده های ایالات متحده دشوار خواهد بود که با تکامل سریع صنعت همراهی کنند.

در حال حاضر، هیچ چیز مانع غول‌های هوش مصنوعی ایالات متحده مانند OpenAI، Google DeepMind و Anthropic که برخی از قدرتمندترین مدل‌های هوش مصنوعی منبع بسته را توسعه داده‌اند، وجود ندارد تا آنها را بدون نظارت دولت ایالات متحده به هر کسی در جهان بفروشند

دولت آمریکا و محققان بخش خصوصی نگران هستند که دشمنان آمریکا بتوانند از این مدل‌ها، که معدنی از حجم عظیم متن و تصویر است، برای جمع‌بندی اطلاعات و تولید محتوا، حملات سایبری یا حتی ساخت سلاح‌های بیولوژیکی استفاده کنند.

جامعه اطلاعاتی ایالات متحده، اندیشکده‌ها و دانشگاهیان به طور فزاینده‌ای در مورد خطرات دسترسی عوامل مخرب خارجی به قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی نگران هستند. یک منبع آگاه گفت: هرگونه مقررات جدید صادراتی ممکن است سایر کشورها را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

برای رفع این نگرانی ها، ایالات متحده اقداماتی را برای کنترل صادرات تراشه های هوش مصنوعی آمریکایی و ابزار تولید آنها به چین انجام داده است. همچنین مقرراتی پیشنهاد کرده است که شرکت‌های ابری آمریکایی را ملزم می‌کند زمانی که مشتریان خارجی آنها از خدمات آنها برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی قدرتمند استفاده می‌کنند، به دولت گزارش دهند.

اما تاکنون به خود مدل های هوش مصنوعی پرداخته نشده است. آلن استیو، که بر سیاست صادرات ایالات متحده در وزارت بازرگانی نظارت دارد، در دسامبر گفت که آژانس در حال بررسی گزینه هایی برای تنظیم صادرات مدل های بزرگ زبان منبع باز قبل از دریافت ورودی از صنعت است.

بر اساس گزارش رویترز، تیم فیست، کارشناس سیاست هوش مصنوعی در اندیشکده CNAS، گفت: اعمال کنترل بر مدل‌های اختصاصی پیشرفته‌تر دشوار خواهد بود زیرا تنظیم‌کننده‌ها باید معیارهای مناسبی را برای تعیین اینکه کدام مدل‌ها باید کنترل شوند، تعریف کنند. چین احتمالاً دو سال از ایالات متحده در توسعه نرم افزار هوش مصنوعی خود عقب است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=258939

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.