افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

10 مورد از بهترین مکان ها برای بازدید در باتومی، گرجستان + فیلم – امروز پرواز کنید

  • کد خبر : 258845
10 مورد از بهترین مکان ها برای بازدید در باتومی، گرجستان + فیلم – امروز پرواز کنید

اکثر ما ایرانی ها وقتی از برنامه ریزی سفرهای خارج از کشور صحبت می کنیم، ابتدا مقصدهای خاصی را به یاد می آوریم که قطعا باتومی گرجستان یکی از آنهاست. دیدنی های باتومی قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد. دلیل این امر را می توان در مجاورت جغرافیایی و ریشه های مشترک تاریخی دو […]

اکثر ما ایرانی ها وقتی از برنامه ریزی سفرهای خارج از کشور صحبت می کنیم، ابتدا مقصدهای خاصی را به یاد می آوریم که قطعا باتومی گرجستان یکی از آنهاست. دیدنی های باتومی قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد. دلیل این امر را می توان در مجاورت جغرافیایی و ریشه های مشترک تاریخی دو کشور جستجو کرد. سفر به گرجستان عمدتا در دو مقصد محبوب این کشور تفلیس و باتومی خلاصه می شود. در این مقاله از مجله گردشگری Flytoday قصد داریم شما را با دیدنی های باتومی، 10 جاذبه ای که حتما باید ببینید آشنا کنیم.

آشنایی با جاذبه های گردشگری باتومی

بهترین زمان برای سفر به باتومی چه زمانی به باتومی سفر کنیم؟

بهترین زمان برای سفر به باتومی از نظر آب و هوا از اواخر فروردین تا پایان تیرماه است و از شهریور تا پایان آبان می توانید برای سفر به این شهر ساحلی در گرجستان انتخاب کنید. به طور کلی، انتخاب بهترین زمان برای سفر به باتومی این بستگی به قصد شما برای سفر دارد. سفر به این شهر برای تفریح، خرید، شرکت در یک جشنواره خاص یا دلایل دیگر.

گرجستان از یک سو به دلیل قدمت طولانی و از سوی دیگر به دلیل قرار گرفتن در قاره اروپا و ارتباط نزدیک با کشورهای پیشرفته اروپایی، جایی است که سنت و مدرنیته در کنار هم قرار گرفته اند. در میان جاذبه های گرجستان، باتومی به عنوان بزرگترین شهر این کشور پس از تفلیس، یکی از مقاصد اصلی گردشگری برای مسافران داخلی و خارجی است. در زیر 10 مورد از جاذبه های باتومی را ارائه و بررسی خواهیم کرد.

بلوار باتومی قدیمی ترین جاذبه شهر.

همیشه از بلوار باتومی به عنوان قدیمی ترین جاذبه گردشگری این شهر یاد می شود. ساخت این بلوار توسط یک معمار فرانسوی در سال 1885 آغاز شد و طول آن تقریباً به 1.5 کیلومتر رسید. بعدها طرح توسعه این بلوار توسط معماری اسپانیایی انجام شد و طراحی و ساخت آن در این مدت باعث شد این بلوار تا 7 کیلومتر گسترش یابد و امکانات تفریحی و گردشگری زیادی به آن اضافه شود.

بلوار باتومی از دو بخش جنوبی و شمال شرقی تشکیل شده است که به آنها بلوار جدید و بلوار قدیم نیز می گویند. این بلوار به عنوان یکی از جاذبه های اصلی باتومی در کنار دریای سیاه قرار دارد و در سمت دیگر مکان های تفریحی، رستوران ها و کافه های زیادی وجود دارد. آب و هوای مطبوع و امکانات تفریحی متعدد این بلوار را به مکان مورد علاقه گردشگران در این شهر ساحلی گرجستان تبدیل کرده است. علاوه بر این، بسیاری از جاذبه های باتومی در امتداد این بلوار قرار دارند.

مجسمه علی و نینو یادگار عشق!

این دو سازه فلزی داستان عشق نافرجام یک پسر آذربایجانی به نام علی و یک دختر مسیحی گرجی به نام نینو را روایت می کند. این دو به دلیل مخالفت خانواده ها به هم نرسیدند و بر اثر دوری و درد زیاد جان باختند. امروزه قرار گرفتن این سازه در کنار دریا نشان از عشق بی حد و حصر آنها به یکدیگر دارد و سازه ها به گونه ای طراحی شده اند که هر 10 دقیقه یکبار حرکت می کنند.

مجسمه علی و نینو

میدان باتومی با فضای ایتالیایی.

یکی از زیباترین مکان های دیدنی باتومی، این میدان است که سبک ایتالیایی دارد و اطراف آن را ساختمان هایی با معماری و فضای ایتالیایی احاطه کرده اند. اطراف این میدان هتل های باتومیرستوران ها و کافه های زیادی وجود دارد و باتومی همیشه یکی از شلوغ ترین مکان ها برای بازدید در گرجستان محسوب می شود.

میدان باتومی

شاید بد نباشد اگر بدانید موزاییکی که در مرکز میدان به وسعت 106 متر مربع پیدا شده است، بزرگترین موزاییک مرمر در کل اروپا است. علاوه بر این، اجرای روزانه موسیقی زنده یکی دیگر از جاذبه های میدان پیاتزا در باتومی است. بازدید از این میدان حس بودن در قلب ایتالیا را به شما دست می دهد.

میدان اروپا در باتومی میدان اصلی شهر.

این میدان میدان اصلی باتومی محسوب می شود و در کنار آن رویدادهای مهم زیادی مانند کنسرت خوانندگان معروف برگزار می شود. در طول اقامت خود در باتومی بارها از این میدان عبور خواهید کرد. یکی از جاذبه های باتومی که در این میدان قرار دارد، برج ساعت نجومی آن است که علاوه بر نشان دادن زمان، به شناخت موقعیت ستارگان نیز کمک می کند.

میدان اروپا در باتومی

یکی دیگر از جاذبه های باتومی که در این میدان قرار دارد و جنبه نمادین دارد مجسمه مدیا است. در اساطیر یونان، این مجسمه یک زن گرجی است که به جنگجویی به نام جیسون کمک کرد تا پشم طلایی را پیدا کند.

برج الفبای باتومی نمادی از هویت و فرهنگ گرجی است.

الفبای گرجی یکی از 14 الفبای محسوب می شود که قدمتی طولانی 5 هزار ساله دارد و به همین دلیل برای مردم گرجستان از اهمیت بالایی برخوردار است. برج الفبا یکی از مکان های دیدنی باتومی است که به شکل DNA طراحی شده و با حروف الفبای گرجی پوشانده شده است. در بالای این برج با ارتفاع 130 متر می توانید از رستورانی با چشم اندازهای فوق العاده لذت ببرید.

برج الفبای باتومی

کلیسای جامع مادر مقدس شکوه معماری گوتیک در قلب باتومی

این بنا یکی از با ارزش ترین مکان های باتومی گرجستان است. یک کلیسای کاتولیک با ظاهری ارتدکس که بر فراز تپه ای به همین نام قرار دارد و گردشگران می توانند از دیدن مناظر زیبای اطراف آن و همچنین بازدید از این کلیسا لذت ببرند. در داخل کلیسا نقاشی های بسیار زیبایی وجود دارد و با توجه به اینکه در قرن نوزدهم در باتومی کلیسای کاتولیک وجود نداشت، تاریخچه ساخت این کلیسا به زمان تسلط روس ها برمی گردد که مذهب بسیاری از مردم کاتولیک بود. .

کلیسای جامع مادر مقدس

تله کابین آرگو مرتفع ترین تله کابین در قفقاز

این تله کابین یکی دیگر از جاذبه های باتومی است که در ارتفاع 250 متری از سطح دریا قرار دارد. به گردشگرانی که علاقه مند به دیدن مناظر و عکاسی هستند، بازدید از این مجموعه به شدت توصیه می شود. تله کابین آرگو با 20 کابین 8 نفره می تواند 500 مسافر در ساعت را در خود جای دهد. مسافت طی شده توسط این تله کابین حدود 2.5 کیلومتر است و حدود 15 دقیقه طول می کشد. برای لذت بردن از این جاذبه، تور گرجستان رزرو کنید و به باتومی بروید.

باغ گیاه شناسی باتومی مشاهده گونه های کمیاب

باغ گیاه شناسی باتومی زیستگاه کمیاب ترین گیاهانی است که از سراسر جهان در این باغ جمع آوری می شوند. این باغ که یکی از جاذبه های باتومی است، تمام توصیفاتی را که مردم از آسمان دارند در ذهن خود دارد. باغ گیاه شناسی باتومی بیش از 110 هکتار وسعت دارد و تعداد گونه های گیاهی این باغ به بیش از 2000 گونه می رسد. از بین این 2000 گونه، تنها 104 گونه در قفقاز یافت می شود و بقیه از سراسر جهان به این منطقه آمده اند. جهان

باغ گیاه شناسی باتومی

در این پارک می توانید تصویری رویایی از گونه هایی مانند ساکورای ژاپنی، درخت نخل جزایر قناری، بامبو، درختان نخل، ماگنولیا و سرو را در نظر بگیرید. به استثنای درختان گرمسیری، بقیه گونه ها به طور گسترده در پارک پراکنده هستند و به طور کلی بیش از 5000 گونه مختلف گیاهی در این پارک زندگی و کشت می شود.

دریاچه نوری گلی، باتومی نگین درخشان باتومی

این دریاچه که یکی دیگر از جاذبه های باتومی است در مرکز یک پارک قرار دارد. دریاچه نوری گلی باتومی در فاصله 130 تا 140 متری ساحل قرار دارد و عمق آن حدود 8 متر و سطح کل آب آن به شکل بیضی 5/5 هکتار است. این دریاچه 1030 متر عرض و 105 متر طول دارد و ماهی های منحصر به فردی دارد که گردشگران و مردم محلی را به خود جذب می کند. می توانید از این دریاچه زیبا برای ماهیگیری و پیک نیک استفاده کنید.

دریاچه باتومی نوری گلی

در کنار این دریاچه چندین مجتمع دریایی، مکان های استراحت، باغ کودکان، اجاره دوچرخه و سایر امکانات و تفریحات وجود دارد. همچنین بستنی فروشی هایی در اطراف دریاچه نوریگلی باتومی وجود دارد که بستنی های خوشمزه و سنتی گرجی را می فروشند. هنگام تماشای غروب خورشید و منظره زیبای این دریاچه می توانید از پیاده روی و خوردن این بستنی های خوشمزه در این مکان لذت ببرید. همچنین غروب دریاچه و نشستن روی نیمکت هایی که اطراف آن را احاطه کرده اند را از دست ندهید.

سواحل باتومی جاذبه های دیدنی سواحل دریای سیاه.

تا به حال در این مقاله که به بررسی مکان های گردشگری باتومی می پردازیم، در مورد سواحل این شهر چیزی نگفتیم. این شهر جاذبه های زیادی برای گردشگران دارد، اما نوار ساحلی طولانی آن ویژگی است که بیشتر گردشگران را به باتومی می کشاند. هدف شما هر چه باشد، می توانید یکی از سواحل زیبای باتومی را برای تفریح ​​یا استراحت انتخاب کنید.

ساحل اصلی شهر به طول 7 کیلومتر در امتداد بلوار باتومی یکی از زیباترین جاذبه های باتومی است. عرض این ساحل سنگریزه ای 30 متر است و برای کسانی که همیشه در یافتن نقطه مناسب در ساحل مشکل دارند گزینه مناسبی به حساب می آید. ورود به این ساحل رایگان است، اما باید صندلی‌های آفتاب‌گیر و چتر کرایه کنید. در کنار این ساحل یک پیست دوچرخه سواری نیز وجود دارد.

سواحل باتومی

ساحل اوراکی دارای ماسه سیاه مغناطیسی است و بسیاری بر این باورند که به درمان برخی از بیماری های قلبی، تنفسی و سیستم عصبی کمک می کند. شن‌های این ساحل در فصل تابستان بسیار گرم می‌شوند و در فصول سردتر گرمای آن به درمان درد مفاصل کمک می‌کند. علاوه بر این، این ساحل برای کودکان امن است و قسمت عمیق آن دور از ساحل است.

ساحل کواریاتی به دلیل امکانات متنوع غواصی و ساحل بهشت ​​سبز به دلیل سرسبزی و چشم اندازهای زیبا و نزدیک بودن به باغ گیاه شناسی مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. علاوه بر این، ساحل گونیو به دلیل سنگ های خشن تر، گردشگران کمتری را پذیرا می شود و در نتیجه ساکت تر است. ساحل سارپی که در مرز گرجستان و ترکیه قرار دارد، دریای مواج دارد و مورد توجه موج سواران است تا شانس خود را امتحان کنند و اوقات خوشی داشته باشند.

باتوم; شهر زیبای ساحلی گرجستان

سفر به گرجستان به دلیل جاذبه های تاریخی، فضای صمیمی و فرهنگ مردم این کشور و همچنین نزدیکی به ایران و نداشتن ویزا در بین ایرانیان بسیار محبوب است. اگر به محیط شهری علاقه دارید به پایتخت گرجستان بروید و جاذبه های تفلیس برو ولی اگه میخوای از یه شهر ساحلی لذت ببری بلیط هواپیما باتومی بخر و تمام.

سوالات متداول در مورد جاذبه های باتومی

بهترین زمان برای سفر به باتومی چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به باتومی از نظر آب و هوا از اواخر فروردین تا پایان تیرماه می باشد.

بهترین جاهای دیدنی باتومی کدامند؟

سواحل باتومی، مجسمه های علی و نینو، دریاچه نوری گلی، باغ گیاه شناسی باتومی و غیره. آنها یکی از بهترین مکان ها برای دیدن در باتومی هستند.

بهترین سواحل باتومی کجاست؟

ساحل اصلی، ساحل اورکی، ساحل کواریاتی و ساحل گونیو بهترین سواحل باتومی هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=258845

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.