افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

رایگان بودن تنها جذابیت «سیستم انتشارات رومیزی» است. نود درصد اختلافات در دفاتر مشاوران املاک حل می شود

  • کد خبر : 258698
رایگان بودن تنها جذابیت «سیستم انتشارات رومیزی» است.  نود درصد اختلافات در دفاتر مشاوران املاک حل می شود

حمیدرضا تیموری در گفت و گو با خبرنگار بازار، هدف دولت از ایجاد سامانه خودگردان را نظارت بر بازار املاک، مشاوران املاک و متقاضیان به منظور ثبت قراردادهای ملکی، مشاوره در خصوص اجاره و ثبت نام رایگان عنوان کرد. .. عضو هیئت مدیره انبوه سازان مسکن و ساختمان گلستان با بیان اینکه صرف رایگان بودن […]

حمیدرضا تیموری در گفت و گو با خبرنگار بازار، هدف دولت از ایجاد سامانه خودگردان را نظارت بر بازار املاک، مشاوران املاک و متقاضیان به منظور ثبت قراردادهای ملکی، مشاوره در خصوص اجاره و ثبت نام رایگان عنوان کرد. ..

عضو هیئت مدیره انبوه سازان مسکن و ساختمان گلستان با بیان اینکه صرف رایگان بودن سامانه برای استفاده از آن کافی نیست، افزود: از انتخاب و معرفی ملک تا تنظیم قرارداد و ثبت نام. در سامانه گاهی یک ماه طول می کشد و تا زمان تنظیم قرارداد امکان اخذ کد رهگیری وجود ندارد که این امر توسط مشاوران املاک انجام می شود.

تیموری بیان کرد: نمی توان ملک را مانند سایر کالاهای عرضه شده در بازار دانست، در بحث مسکن، تقاضا، سلیقه و قیمت مناطق متفاوت است که باعث تنوع و گسترش حوزه فعالیت املاک می شود. مشاوران.

وی افزود: مشاوران املاک پل ارتباطی بین متقاضیان، فروشندگان و علاقه مندان در این حوزه هستند در حالی که افراد زیادی در این دفاتر کار می کنند و از این راه کسب درآمد می کنند..

وی بیان کرد: سامانه «خودنویس» توسط وزارت راه و شهرسازی و با همکاری وزارت حراست ایجاد شد که گاهاً تعدادی چالش و مشکلات را برای متقاضیان و مشاوران املاک ایجاد می کند..

تیموری با بیان اینکه صنعت املاک و مشاوران این حوزه تاثیر مستقیم و مثبتی بر رونق بازار املاک دارند، تصریح کرد: مشاوران املاک نقشی در گرانی مسکن ندارند، این مشکل به دلیل افزایش قیمت تمام شده است. مصالح ساختمانی، حقوق، تامین اجتماعی و مبلغ دریافتی برای پروانه ساخت که در نهایت باعث افزایش قیمت تمام شده مسکن می شود..

مشاوران املاک در حوزه مشاوره هستند نه قیمت گذاری.

وی تصریح کرد: مشاوران املاک در حوزه مشاوره فعالیت می کنند نه قیمت گذاری. وی گفت: بازار املاک دچار رکود شده است که در صورت ادامه این روند صدور پروانه ساختمانی که منبع اصلی درآمد شهرداری ها است کاهش می یابد و منجر به تعطیلی کارگاه های ساختمانی و بیکاری کارگران می شود. ساخت و ساز”.

تیموری ادامه داد: مسئولان نباید از نقش تاثیرگذار مشاوران املاک در بازار املاک غافل شوند زیرا میانجیگری مشاوران مثبت است..

وی ادامه داد: مشاوران املاک در حین تنظیم قرارداد پس از انعقاد قرارداد پیگیری می کنند و نود درصد اختلافات در دفاتر مشاوران املاک حل می شود و از رسیدن این موارد به محاکم قضایی جلوگیری می شود. شکایات در این زمینه را کاهش خواهد داد.

وی تاکید کرد: حدود 10 هزار نفر در صنعت ساختمان در استان گلستان مشغول به کار هستند.

تیموری با اشاره به اینکه تنها صنفی که خدمات پس از فروش را بدون دریافت هزینه ارائه می کند، صنف املاک است، گفت: بسیاری از همکاران همچنان به صورت سنتی فعالیت می کنند و یا توانایی تهیه نیازمندی های این سامانه را ندارند. ، یا دلیل آن عدم آگاهی است. آنها مخالف این نظام هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=258698

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.