افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

جزئیات کاهش سن برای اخذ گواهینامه موتور سیکلت

  • کد خبر : 258566
جزئیات کاهش سن برای اخذ گواهینامه موتور سیکلت

به گزارش رکنا، سرهنگ احمد کرمی اسد رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور فرجا درباره مصوبه هیئت وزیران مبنی بر تغییر وضعیت گواهینامه انواع موتورسیکلت گفت: صدور انواع گواهینامه رانندگی در سال 1389 تصویب شد. گواهینامه برای کلیه موتورسیکلت ها تعریف شده بود و متقاضیان می توانستند بر اساس شرایط تعیین شده در آیین نامه گواهینامه […]

به گزارش رکنا، سرهنگ احمد کرمی اسد رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور فرجا درباره مصوبه هیئت وزیران مبنی بر تغییر وضعیت گواهینامه انواع موتورسیکلت گفت: صدور انواع گواهینامه رانندگی در سال 1389 تصویب شد. گواهینامه برای کلیه موتورسیکلت ها تعریف شده بود و متقاضیان می توانستند بر اساس شرایط تعیین شده در آیین نامه گواهینامه موتور سیکلت را دریافت کنند و حداقل 18 سال سن داشته باشند و از سلامت جسمی، روحی و روانی خوبی برخوردار باشند و به صورت تئوری و عملی آموزش ببینند و در آزمون ها قبول شوند.

وی افزود: در حال حاضر گواهینامه موتورسیکلت به 4 نوع تقسیم می شود که البته این آیین نامه یک سال پس از تصویب یعنی در زمستان 1403 بر اساس مصوبه هیات وزیران لازم الاجرا می شود. آنچه برای اجرای آن لازم است را آماده کنید. .

سرهنگ کرمی اسد گفت: این 4 نوع گواهینامه موتورسیکلت شامل «آ میم»، «الف 1»، «الف 2» و «الف» است.

وی ادامه داد: برای دریافت گواهینامه “A Mim” و “A 1” متقاضیانی که مایل به دریافت این 2 نوع هستند می توانند با حداقل 16 سال سن با شرط گذراندن دوره آموزشی عملی ثبت نام و در آزمون شرکت کنند. دوره ها و ارائه گواهی سلامت جسمی، روحی و روانی است و مختص موتورسیکلت های سبک است، همچنین در اساسنامه تفکیک شده است که متقاضی برای چه موتورسیکلتی می تواند از این 2 نوع گواهینامه استفاده کند.

مدیر مرکز صدور گواهینامه راهور فرجا ادامه داد: برای گواهینامه “A 2″ حداقل سن 18 سال است که در حال حاضر معتبر است و مشابه همین وضعیت متقاضیان می توانند با سن 18 سال و در نهایت تایپ ” ثبت نام کنند. گواهینامه الف که بالاترین سطح گواهینامه موتور سیکلت محسوب می شود و لازم است متقاضی حداقل 21 سال سن داشته باشد و 2 سال از تاریخ گواهینامه موتورسیکلت A2 گذشته باشد تا در این شرایط فرد می تواند در آزمون شرکت کرده و پس از قبولی در آن گواهینامه آموزش تئوری و عملی دریافت کند.

وی گفت: در بازه زمانی قبل از اجرای این طرح، توجیه مدارسی که وظیفه آموزش متقاضیان را بر عهده دارند اطلاع رسانی می شود، بنابراین مدارسی که مجاز به آموزش به متقاضیان در این دوره از زمان. .

وی در خصوص ظاهر گواهینامه ها گفت: ظاهر گواهینامه هیچ تفاوتی ندارد و یک شکل واحد است که کل مبنای آن با تاثیر گواهینامه رانندگی مشخص می شود.

سرهنگ کرمی اسد درباره گواهینامه دوزبانه گفت: طی روزهای آینده گواهینامه دوزبانه چاپ می شود و تمامی رانندگانی که مجاز به رانندگی از جمله موتورسیکلت های چهارچرخ هستند و مهارت لازم را کسب کرده اند می توانند گواهینامه را دریافت کنند. مجوز دوزبانه.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=258566

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.