افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
3

تا به حال مسابقات فرمول یک را از این زاویه ندیده اید!/ عکس

  • کد خبر : 258534
تا به حال مسابقات فرمول یک را از این زاویه ندیده اید!/ عکس

امیر مسعود عابدین_ فرمول یک یک رقابت جهانی است. میلیون ها نفر در سراسر جهان به دلایل زیادی این ورزش را تماشا می کنند. یکی از جذاب ترین چیزهای این ورزش سرعت و چابکی خودروهای F1 است. این ماشین های مسابقه ای می توانند به سرعت 350 کیلومتر در ساعت برسند! در حالی که تماشای […]

امیر مسعود عابدین_ فرمول یک یک رقابت جهانی است. میلیون ها نفر در سراسر جهان به دلایل زیادی این ورزش را تماشا می کنند. یکی از جذاب ترین چیزهای این ورزش سرعت و چابکی خودروهای F1 است. این ماشین های مسابقه ای می توانند به سرعت 350 کیلومتر در ساعت برسند!

در حالی که تماشای رقابت رانندگان برای کسب مقام برنده لذت بخش است، علم، مهندسی و نوآوری در پشت خودروها به همان اندازه جذاب است.

در اینجا ما سعی می‌کنیم فاکتورهای مهندسی مختلفی که در سرعت اتومبیل‌های F1 نقش دارند، از جمله آیرودینامیک، قدرت موتور و سایر تکنیک‌های مهندسی نوآورانه را درک کنیم. هر تیم F1 تلاش می کند تا عملکرد خودروهای خود را در این مناطق بهینه کند تا نسبت به رقبای خود مزیت رقابتی کسب کند.

آیرودینامیک یک ماشین F1

به گزارش خبرآنلاین، جریان هوا به دلیل سرعت بالای خودروهای فرمول یک، نقش مهمی در طراحی خودرو ایفا می کند، بنابراین آیرودینامیک یک خودروی فرمول یک به اندازه موتور آن اهمیت دارد.

سه چیز اصلی وجود دارد که آیرودینامیک به آنها کمک می کند. ضریب درگ را کاهش دهید، نیروی رو به پایین ایجاد کنید و نیروی رو به بالا را به حداقل برسانید. این کار با طراحی و تنظیم ویژگی های آیرودینامیکی مانند اسپویلر و دیفیوزر جلو و عقب انجام می شود.

عنصر

درگ نوعی مقاومت هوا است که ماشین را در حین حرکت کند می کند. به پرندگان فکر کنید آنها بدنه ای ساده دارند که کشش را کاهش می دهد و به آنها اجازه می دهد کارآمدتر پرواز کنند. در مورد ماشین های F1 هم همینطور.

بدنه خودرو با صاف کردن خطوط بدنه، به حداقل رساندن لبه‌های تیز و کاهش ناحیه جلویی خودرو ساده‌تر می‌شود که همه این موارد به کاهش تلاطم و کشش کمک می‌کند.

خواص آیرودینامیکی همچنین منجر به به حداقل رساندن نیروی بالا می شود. میزان این نیرو عمدتاً به شکل و جهت بدنه خودرو بستگی دارد.

باله های جلو و عقب همراه با دیفیوزرهای خودرو برای ایجاد یک ناحیه کم فشار و ایجاد نیروی رو به پایین کار می کنند. Downforce با بالا آمدن خودرو مقابله می‌کند تا چسبندگی و پایداری خودرو را افزایش دهد و به راننده اجازه می‌دهد با سرعت‌های بالاتر بدون از دست دادن کنترل بپیچد.

عنصر

تیم‌های فرمول یک از تونل‌های باد برای آزمایش اشکال و طراحی‌های مختلف بدن برای به حداقل رساندن نیروی کششی و به حداکثر رساندن نیروی رو به پایین استفاده می‌کنند (اگرچه سرعت مورد استفاده در آزمایش تونل باد حداکثر به 180 کیلومتر در ساعت محدود شده است و به آنها اجازه نمی‌دهد همه جنبه‌ها را آزمایش کنند). از ماشین).

این آزمایش‌های تونل باد به تیم‌ها کمک می‌کند تا ویژگی‌های آیرودینامیکی خودرو را برای بهبود عملکرد پیست قبل از هر فصل مسابقه بهینه کنند.

برای مشاهده لیست قیمت روز خودروهای داخلی و خارجی می توانید صفحه لیست قیمت روز خبرآنلاین را بررسی کنید.

227322

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=258534

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.