افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

کمبود آب برای شستشوی مزارع میگوی گلستان وجود دارد

  • کد خبر : 258139
کمبود آب برای شستشوی مزارع میگوی گلستان وجود دارد

به گزارش خبرنگار بازار، آرش قدمی بعدازظهر چهارشنبه در نشست بررسی چالش های صنعت میگوی گلستان اظهار کرد: امروز صنعت میگو به عنوان یکی از زیرشاخه های کشاورزی از پتانسیل بالایی برای تامین امنیت غذایی، ارزآوری و اشتغال زایی برخوردار است. محرومیت زدایی و در نهایت خلق ثروت برای کشور شناخته شده است. مدیرعامل تعاونی […]

به گزارش خبرنگار بازار، آرش قدمی بعدازظهر چهارشنبه در نشست بررسی چالش های صنعت میگوی گلستان اظهار کرد: امروز صنعت میگو به عنوان یکی از زیرشاخه های کشاورزی از پتانسیل بالایی برای تامین امنیت غذایی، ارزآوری و اشتغال زایی برخوردار است. محرومیت زدایی و در نهایت خلق ثروت برای کشور شناخته شده است.

مدیرعامل تعاونی میگوی گلستان گمشتپه افزود: در بسیاری از کشورهای جهان مانند چین و اکوادور، دولت ها سیاست های حمایتی ویژه ای را برای توسعه صنعت میگو در پیش گرفته اند که در نهایت منجر به ایجاد و توزیع عادلانه ثروت شده است.

وی بیان کرد: مزیت های ایجاد مجتمع میگوی گمیشان در استان گلستان بر هیچکس پوشیده نیست. این موفقیت به لطف همکاری نزدیک بین بخش دولتی و خصوصی حاصل شد.

مدیرعامل تعاونی میگوی گلستان گلستان ادامه داد: مجتمع میگوی گلستان توانست در یکی از محروم ترین مناطق استان گلستان با ایجاد اشتغال برای بومیان، ایجاد امنیت در مرزها، کاهش فعالیت های غیرمجاز و تولید محصولات صادراتی، اقدام کند. زمین غیر قابل کشت

وی خواستار نگاه ویژه به توسعه پایدار صنعت میگو در استان گلستان شد و گفت: به طرز غیر قابل باوری سال گذشته سهم بودجه تملک دارایی شیلات استان برای مجتمع میگوی گمیشان به صفر رسید.

وی ادامه داد: ذخیره سازی میگو در مزارع پرورش میگو استان گلستان از 25 اردیبهشت 1403 آغاز شد. حداقل 20 روز قبل از شروع انبارداری برای تمیز کردن و شستشوی مزارع به آب نیاز داریم.

مدیرکل تعاونی گلستان میگوپروان گمشتپه تصریح کرد: متأسفانه پیمانکار این بخش احتمالاً به دلیل سوء نیت شرکت شبکه کشاورزی در پرداخت مطالبات پروژه را تعطیل کرده است.

وی یادآور شد: کشاورزان وارد وضعیت بحرانی آبرسانی به موقع به مزارع شده اند. پرورش میگو در این شرایط نمی تواند آغاز شود.

مدیرکل تعاونی میگوی گلستان گلستان گمشتپه ادامه داد: شرکت های تولید خوراک به سفارش دامداران مواد اولیه را تولید و خریداری می کنند و در انبارهای خود نگهداری می کنند و در صورت عدم خرید مقدار قرارداد از آنها توسط دامدار متضرر می شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=258139

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.