افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

اولسبلنگاه ماسال کجاست؟ | جاذبه ها + جاده های دسترسی – Flytoday

  • کد خبر : 257812
اولسبلنگاه ماسال کجاست؟  |  جاذبه ها + جاده های دسترسی – Flytoday

فرا رسیدن تعطیلات تابستانی و یا شروع آب و هوای خوب مستلزم سفر خوب به مناطق خوش آب و هوا است. در این شرایط اولسبلنگاه ماسال یکی از بهترین گزینه هاست. روستایی زیبا در استان گیلان که بکر و سنتی باقی مانده است و می توان کلبه های روستایی، اسب های وحشی، جنگل های سرسبز […]

فرا رسیدن تعطیلات تابستانی و یا شروع آب و هوای خوب مستلزم سفر خوب به مناطق خوش آب و هوا است. در این شرایط اولسبلنگاه ماسال یکی از بهترین گزینه هاست. روستایی زیبا در استان گیلان که بکر و سنتی باقی مانده است و می توان کلبه های روستایی، اسب های وحشی، جنگل های سرسبز و… را دید. در یک تصویر زمانی که به این منطقه سفر می کنید. در این مقاله از مجله گردشگری. امروز پرواز کن سعی داریم هر آنچه را که باید در مورد اولسبلنگاه ماسال بدانید به شما بگوییم. پس با ما همراه باشید

اولسبلنگاه کجاست؟

بین مکان های گردشگری گیلان جایی در ارتفاعات کوه های تلاش و شهرستان ماسال روستایی ییلاقی به نام اولسبلنگاه به گویش تالشی وجود دارد. اولس در این گویش به معنای درخت مرز و بلنگه به ​​معنای بلندی است. اما شاید شما هنوز هم این سوال را داشته باشید. اولسبلنگاه کجاست؟ می توان گفت این شهر در ۲۵ کیلومتری ماسال در استان گیلان است. اگر از تهران به این شهرک بروید باید حدود 370 کیلومتر رانندگی کنید.

سفر خود را از بزرگراه تهران – قزوین آغاز کنید. پس از ورود به قزوین وارد بزرگراه قزوین رشت شوید. حدود 20 کیلومتر قبل از رشت مسیر خود را به سمت خروجی فومن سراوان تغییر دهید. از فومن و صومعه عبور کنید. با دیدن روستای کلیدبر از اولسبلنگاه ماسال فاصله زیادی نخواهید داشت. پس از این روستا به سمت روستای طاهر گوراب و سپس به سمت ماسال و اولسبلنگاه ادامه دهید.

اولسبنگاه ماسال شهری خوش آب و هوا است به خصوص در فصل تابستان که گرمای طاقت فرسا طاقت فرسا است می توان به آنجا پناه برد. این شهرک که در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل شده است، از تمامی خدمات مانند برق، آب و گاز بهره می‌برد.

خانه های چوبی اولین چیزی است که در اولسبلنگاه نظر شما را جلب می کند. دلیلش هم مجوز ساخت است که فقط برای خانه های چوبی صادر می شود. تامین برق اولسبلنگاه از انرژی خورشیدی و موتورهای الکتریکی تامین می شود. آب گوارا در این روستا نیز از چشمه های منطقه تامین می شود. جاده این روستا پوشیده از درختان سرسبز است پس با چشمانی باز از طبیعت زیبای آن لذت ببرید.

روستای اولسبلنگاه ماسال

موقعیت اولسبلنگاه در نقشه گوگل

آب و هوا در اولسبلنگاه ماسال | در چه فصلی سفر کنیم؟

پس از دیدن کابین اولسبلنگاه ماسال کجاست؟ وقت آن رسیده که با شرایط آب و هوایی و آب و هوای ماسال اولسبلنگاه آشنا شوید. به طور کلی اولسبلنگاه نسبت به سایر نقاط استان گیلان خنک تر است. بنابراین می توانید آن را به عنوان یک شهر تعطیلات تابستانی در نظر بگیرید و برای فرار از گرمای تابستان چند روزی را در این شهر سپری کنید. اولسبلنگاه ماسال 1400 متر از سطح دریا ارتفاع دارد، بنابراین هوا مطبوع است. البته باید بدانید که این اختلاف دما باعث سردی هوای این منطقه در فصل بهار می شود.

هوای اولسبلنگاه چگونه است؟

اما این سرما هم زیبایی خاص خودش را دارد. در فصل بهار این شهر به یکی از زیباترین نقاط ایران تبدیل می شود. آثار برف ذوب نشده روی زمین و درختان سبز را تصور کنید. با این سخنان می توان پیش بینی کرد که چشمه های اولسبلنگاه ماسال سرد است. اما این سرما زیاد طول نمی کشد. از اردیبهشت ماه می توانید به این منطقه زیبا سفر کنید.

ییلاق اولسبلنگاه ماسال دیدنی است. آب و هوای معتدل با نسیم خنک بهترین حسی است که می توانید در فصل تابستان تجربه کنید. اولسبلنگاه در پاییز آغاز فصل برگ است. اگرچه هوا کمی سرد است و پوشیدن لباس گرم توصیه می شود، اما زیبایی جنگل های این شهر همه را خیره می کند. اولسبلنگاه در زمستان جای مناسبی برای سفر و تفریح ​​نیست. در این منطقه برف و یخ زیادی وجود دارد پس اگر می خواهید از زیبایی های این منطقه لذت ببرید زمستان را انتخاب نکنید.

بهترین زمان برای سفر به منطقه اولسبلنگاه ماسال

قبلاً گفتیم که اولسبلنگاه یک ییلاق و یکی از مکان های گردشگری گیلان بنابراین بهترین زمان برای سفر به این شهر فصل گرم است. از اردیبهشت تا پایان شهریور می توانید این شهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید و روزهای خود را در زیبایی اولسبلنگاه سپری کنید.

راه های دسترسی به اولسبلنگاه ماسال | چگونه به اولسبلنگاه برویم؟

اگر می خواهید از رشت به اولسبلنگاه ماسال بروید، تنها باید 80 کیلومتر را با اتوبوس یا ماشین شخصی طی کنید. اولسبلنگاه در شمال غربی ماسال است. زمان سفر از رشت تا اولسبلنگاه تقریباً یک ساعت و نیم طول می کشد. اگر به ماسال سفر می کنید و سپس می خواهید به اولسبلنگاه بروید، راه زیادی برای رفتن ندارید. فاصله این دو مکان 25 کیلومتر است و شما می توانید این فاصله را در کمتر از یک ساعت طی کنید. برای رسیدن از ماسال به اولسبنگاه باید از جاده گیلوان که جاده ای تپه ای و سرسبز است عبور کرد.

دسترسی به اولسبلنگاه

از تهران تا اولسبلنگاه ماسال حدود 150 کیلومتر است که از بزرگراه قزوین رشت قابل دسترسی است. در این جاده قبل از رشت باید به جاده فومن بروید. پس از آن به سمت صومعه و روستای کلیدبر حرکت کنید. 30 کیلومتر مسیر جاده گیلوان ماسال را ادامه دهید تا به بهشت ​​اولسبلنگاه برسید.

جاذبه های گردشگری اولسبلنگاه | شهری در دل ابر و مه!

دیدنی های اولسبلنگاه فقط به طبیعت زیبای آن محدود نمی شود. پس اگر به این شهر سفر کردید حتما از مکان های دیدنی که در ادامه معرفی می کنیم دیدن کنید.

روستای گیلوانه اولسبلنگاه به زیبایی یک نقاشی

مهمترین قسمت طبیعت اولسبلنگاه ماسال مربوط به فضای اصلی روستا است. کلبه های چوبی، دام و طیور رها شده در طبیعت، اسب های وحشی رها شده در طبیعت، درختان انبوه و… علاوه بر سادگی، زیبایی منحصر به فرد و بی نظیری به چشمان شما می بخشد. گویش مردم این شهر، زبان تاتی است. تابستان در این شهر به دلیل ارتفاع 1080 متری از سطح دریا دلپذیر و خنک است. روستای گیلوانه از توابع شهرستان خلخال از توابع شهرستان شاهرود است.

شهرک گیلوان

آدرس شهر گیلوانه در نقشه گوگل

کلبه تالارگاه تجربه اقامت در محیطی بکر.

دومین جایی که در اولسبلنگاه ماسال باید از آن دیدن کنید، این روستای زیبا است که مجموعه ای از زیبایی های طبیعی جنگل و دره پوشیده از مه و ابر را در خود جای داده است. این خانه ییلاقی گزینه ای عالی برای سفر در فصل تابستان محسوب می شود. خانه های روستایی با فاصله کمی از یکدیگر در تالارگاه ییلاق قرار دارند. در این مکان اینترنت وجود ندارد، اما آنقدر غرق زیبایی خواهید شد که حتی فرصت فکر کردن به گوشی خود را نخواهید داشت. دشت های سرسبز و طبیعت بکر این منطقه بهترین مکان برای گذراندن چند روز آرامش به دور از هیاهوی دنیای مجازی است.

کلبه تالارگاه

جاده ماسال به گیلوان

بزرگراه اولسبلنگاه از ابتدا تا انتها دیدنی است. اما جاده ماسال به گیلوان یکی از موارد خاص و منحصر به فرد است. در مسیر خود به سمت شهر گیلوان از عبور از این جاده لذت ببرید.

مسیر ماسال به گیلوان در نقشه گوگل

ارتفاعات آلالا قدم زدن در میان ابرها

این ارتفاعات که به کلبه آلاله پشته نیز معروف است بعد از روستای اولسبلنگاه واقع شده است. ییلاق آلاله حدود یک ساعت از اولسبلنگاه فاصله دارد و می توانید این مسیر را با ماشین شخصی طی کنید. چیزی که این ارتفاعات را خاص می کند نزدیکی آنها به ابرهایی است که گاهی به زمین می رسند. در سفر به این روستا می توانید از سنگ یادبود میرزا کوچوک خان جنگلی نیز دیدن کنید.

سو چال | دومین شهر مرتفع گیلان.

اگر بخواهیم یکی از بهترین مکان های دیدنی اولسبلنگاه ماسال را به شما معرفی کنیم، کلبه سوئه چاله در برترین هاست. روستایی در جنوب ماسال که در 60 کیلومتری ماسال و 55 کیلومتری شهر است. حدود 370 کیلومتر با تهران فاصله دارد. در میان مکان های متنوع و جالب گیلان، سوه چاله عنوان دومین شهر مرتفع گیلان را به خود اختصاص داده است.

سو چاله ماسال

آدرس سوه چاله در نقشه گوگل

اقامت در اولسبلنگاه ماسال کجا در اولسبلنگاه اقامت کنیم؟

اگر می خواهید اولسبلنگاه ماسال را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید، امکان اقامت چند روزه وجود دارد. می توانید کابین های سنتی و دوستدار محیط زیست اولسبلنگاه را رزرو کنید. اما اگر به دنبال هتل ها و اقامتگاه های مجلل هستید حتما باید به ماسال بیایید. هتل هایی که می توانید در ماسال رزرو کنید عبارتند از:

هتل راتینز ماسال 4 ستاره

هتل سه ستاره آریانا ماسال

هتل دو ستاره رویال ماسال

هتل یک ستاره امیرکبیر ماسال

بهترین رستوران های اولسبلنگاه که در آن می توانید غذا بخورید

پس از سفر به این شهر خوش آب و هوا، انتخاب بهترین رستوران برای امتحان غذاهای سنتی انتخابی ایده آل است. از آنجایی که در این روستا رستورانی وجود ندارد، پس از گشت و گذار در طبیعت زیبای این روستا می توانید به ماسال بروید. چندین رستوران در این شهر وجود دارد که در زیر بهترین رستوران ها را معرفی می کنیم:

  • رستوران حراشید
  • رستوران راتینز
  • رستوران کاج
  • رستوران جنگل سوزه
  • رستوران یادگار پدر
  • رستوران خزر ماسال
  • رستوران خانگی
  • رستوران ننه گلبهار
  • رستوران اطرق
  • رستوران سنتی اولسبلنگاه

تماشای بهشت ​​ایران در اولسبلنگاه ماسال

روستای اولسبلنگاه ماسال کجاست؟ و چرا باید به این شهر زیبا و بکر سفر کنیم؟ پاسخ به این سوال ساده است. اگر می خواهید چند روزی را به دور از هیاهوی شهر در محاصره طبیعت بکر و هوای خوب بگذرانید، اولسبنگاه ماسال همین جاست. شهری بکر با آب و هوای خوب در قلب گیلان یا بهشتی تکرار نشدنی و بی نظیر در میان فهرست مکان های خاص ایران می تواند توصیف خوبی از اولسبلنگاه باشد.

می توانید به طرق مختلف به این شهر زیبا سفر کنید، از طبیعت بکر و زیبای آن لذت ببرید و چند روزی از هوای پاک این شهر سنتی استشمام کنید. غذاهای سنتی گیلان را بچشید و طبیعت زیبا و اسب های وحشی را تماشا کنید. آرامش را در اقامتگاه های بوم گردی اولسبلنگاه امتحان کنید و آرامش را از نزدیک بدون همهمه و شلوغی زندگی شهری تجربه کنید.

به اولسبلنگاه هم سفر کردید؟ تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول اولسبلنگاه ماسال

ماسال اولسبنگاه کجاست؟

این شهر در ۲۵ کیلومتری ماسال در استان گیلان است. اگر از تهران به این شهرک بروید باید حدود 370 کیلومتر رانندگی کنید.

بهترین اقامتگاه های اولسبلنگاه کدامند؟

می توانید خانه های روستایی و اقامتگاه های بوم گردی را برای اقامت خود رزرو کنید. همچنین می توانید هتل های ماسال را رزرو کنید.

جاذبه های اولسبلنگاه کجاست؟

سوه چاله، جاده گیلوان ماسال، ارتفاعات آلاله، روستای گیلوانه و …. آنها تنها بخشی از جاذبه های اولسبلنگاه هستند.

چه زمانی به اولسبلنگاه سفر کنم؟

از ماه می تا پایان تابستان بهترین زمان برای بازدید از این شهر تابستانی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=257812

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.