افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
5

افزایش همکاری مسکو با ایران در بخش گردشگری

  • کد خبر : 25779
افزایش همکاری مسکو با ایران در بخش گردشگری

به گزارش خبرگزاری فرارو، سفر نمایندگان صنعت گردشگری ایران با هدف آشنایی با مقاصد گردشگری روسیه از 15 تا 14 تیرماه برگزار شد. در این سفر که توسط کمیته گردشگری شهر مسکو با همکاری کمیته دولتی گردشگری جمهوری تاتارستان برنامه ریزی شده بود، مذاکرات تجاری بین نمایندگان ایران، کازان و مسکو انجام شد و نمایندگان […]

به گزارش خبرگزاری فرارو، سفر نمایندگان صنعت گردشگری ایران با هدف آشنایی با مقاصد گردشگری روسیه از 15 تا 14 تیرماه برگزار شد. در این سفر که توسط کمیته گردشگری شهر مسکو با همکاری کمیته دولتی گردشگری جمهوری تاتارستان برنامه ریزی شده بود، مذاکرات تجاری بین نمایندگان ایران، کازان و مسکو انجام شد و نمایندگان شهرهای مختلف گزارشی را ارائه کردند. زیرساخت ها و قابلیت های گردشگری آن برای گردشگران ایرانی. نمایندگان مسکو در مورد جشن ها و فستیوال های فصلی، گردشگری غذا و سرآشپزهای معروف، پارک های متعدد، سرگرمی های مختلف و پیاده روی در کنار رودخانه و غیره صحبت کردند.

آیدا جمشیدیان نماینده شرکت مسافرتی بین المللی مرکز ایران گفت: به لطف همکاری نزدیک دو کشور، مسکو به طور فزاینده ای به مقصد اصلی سفر ایرانیان تبدیل می شود و لازم است به گردشگری آموزشی نیز اشاره کنم. دانشگاه های مسکو برای ادامه تحصیلات تکمیلی.”

یوگنی کوزلوف، رئیس کمیته گردشگری مسکو گفت: سفر به مقصد تأثیر مثبتی بر روابط بین نمایندگان صنعت گردشگری مسکو و ایران دارد و این موضوع به ویژه در دوران پس از ویروس کرونا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مسکو پیش‌بینی می‌کند که این تلاش‌ها با استقبال چشمگیر گردشگران ایرانی همراه خواهد بود و تمام تلاش خود را برای فراهم کردن اقامتی دلپذیر برای گردشگران ایرانی انجام خواهد داد.”

اخیراً محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «روسیه 24» از برنامه حذف روادید گروهی گردشگران ایرانی و روسی از ژانویه 2024 خبر داده است.کاظم جلالی، سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران به فدراسیون روسیه گفت که تهران در اقدامی دوجانبه با روسیه آمادگی کامل برای لغو روادید را دارد. پروازهای مستقیم بین دو کشور نیز بسیار مهم است. در حال حاضر هفته ای 9 پرواز بین تهران و مسکو انجام می شود. برای اتباع ایرانی که قصد سفر به روسیه را دارند، برنامه های متعددی برای صدور ویزای الکترونیکی وجود دارد.

مسکو در سال های اخیر گام های بلندی در توسعه گردشگری و تامین زیرساخت های گردشگری برداشته و با ساختن مکان های مختلف اقامتی، تفریحی و مراکز خرید به دنبال جذب گردشگر و معرفی جاذبه های گردشگری این کشور به جهان است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=25779

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.