افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

همکاری های فناوری در 3 حوزه تامین 10 قلم داروی استراتژیک مورد نیاز زیمبابوه با کمک ایران

  • کد خبر : 257758
همکاری های فناوری در 3 حوزه تامین 10 قلم داروی استراتژیک مورد نیاز زیمبابوه با کمک ایران

به گزارش بازار، روح الله دهگانی فیروزآبادی در دیدار با وزیر علوم زیمبابوه از توانمندی های انسانی و منابع طبیعی به عنوان دو فرصت ویژه برای همکاری زیمبابوه با ایران یاد کرد و افزود: زیمبابوه کشوری بسیار غنی با منابع جاذبه های طبیعی فراوان است. ، با روابط بسیار خوب روابط سیاسی بین دو کشور […]

به گزارش بازار، روح الله دهگانی فیروزآبادی در دیدار با وزیر علوم زیمبابوه از توانمندی های انسانی و منابع طبیعی به عنوان دو فرصت ویژه برای همکاری زیمبابوه با ایران یاد کرد و افزود: زیمبابوه کشوری بسیار غنی با منابع جاذبه های طبیعی فراوان است. ، با روابط بسیار خوب روابط سیاسی بین دو کشور وجود دارد. مواضع انسان دوستانه این کشور در قبال مردم مظلوم فلسطین و مواضع حمایتی مردم زیمبابوه و واکنش به ظلم رژیم صهیونیستی قابل تقدیر است و امیدوارم کشورهای جهان در سایه صلح زندگی کنند. . و آرامش به دور از ظلم.

وی تاکید کرد: با عنایت به تاکید ریاست جمهوری اسلامی ایران و عزم جدی برای توسعه همکاری ها در زمینه های علمی و فناوری، آمادگی کامل داریم تا همکاری های اقتصادی، علمی و فناوری خود را با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای آفریقایی زیمبابوه به عنوان یکی از دریافت کنندگان اصلی برنامه همکاری های علمی و فناوری ایران، از قابلیت های همکاری بسیار خوبی در زمینه های مختلف فناوری های پیشرفته و برنامه های توسعه اقتصاد دانش بنیان برخوردار است.

معاون علمی رئیس جمهور توانمندی های ایران در حوزه هوافضا و توسعه فناوری های تجاری در این حوزه را یکی از زمینه های همکاری ایران و زیمبابوه برشمرد و گفت: ایران با هدف پاسخگویی به نیازها و تلاش های متعددی که انجام داده است. در تولید محصولات علمی و فناوری در حوزه هوافضا دستاوردهایی برای دستیابی به موفقیت در این زمینه داشته است و آمادگی دارد برای محصولات این حوزه پرندگان بدون سرنشین، پهپادهای هوشمند با انواع مختلف با زیمبابوه همکاری فناورانه داشته باشد. کاربردهایی مانند کشاورزی، تحقیق و نظارت و غیره.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: با توجه به اینکه ایران و زیمبابوه دارای منابع ملی بسیار ارزشمند، منابع طبیعی و زیرزمینی، کشاورزی و معدنی هستند، می توانیم همکاری های فناورانه مختلفی در این زمینه داشته باشیم که نظارت بر منابع طبیعی، جنگل ها، مراتع، معادن، ارزیابی هوشمند محصول می باشد. ، کاشت هوشمند، کوددهی و برداشت با زیمبابوه. از نظر سخت افزاری و نرم افزاری، ما در این زمینه کاملاً غنی هستیم و حاضریم این فناوری ها را به زیمبابوه منتقل کنیم یا شرکت هایی ایجاد کنیم.

معاون علمی رئیس جمهور با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد داروهای مصرفی کشور و بیش از 70 درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز در داخل کشور توسط شرکت های دانش بنیان تامین و تولید می شود، ادامه داد: ایران ظرفیت تولید یک داروی ارزشمند را دارد. مجموعه و تجهیزات و اقلام پیشرفته. پزشکی پیشرفته به انواع داروهای نوترکیب و پیشرفته دست یافته است و مانند سایر زمینه ها آمادگی داریم در قالب همکاری مشترک با زیمبابوه دستاوردهای خود را به این کشور ارائه دهیم.

وی با اشاره به آغاز همکاری ایران و زیمبابوه در زمینه همکاری های فناورانه سلامت گفت: در فاز اول همکاری مقرر شد ایران از توانمندی ها و محصولات فناوری خود در زمینه تامین 10 دارو و تجهیزات اولویت دار استفاده کند. پزشکی و با اعلام این نیازهای زیمبابوه، بسترهای لازم برای انتقال فناوری و یا تامین محصولات بهداشتی مورد نیاز زیمبابوه فراهم می شود. تشکیل کمیته مشترک برای تعریف موضوعات همکاری مشترک دو کشور از دیگر موضوعات مورد توافق در این نشست است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=257758

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.