افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

چگونه سرخ کن را تمیز کنیم/چگونه سرخ کن را بدون روغن روشن کنیم؟

  • کد خبر : 257617
چگونه سرخ کن را تمیز کنیم/چگونه سرخ کن را بدون روغن روشن کنیم؟

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- لوازم زیادی در آشپزخانه استفاده می شود. برخی از آنها، مانند هود، مایکروویوقهوه ساز، قهوه ساز و غیره روزانه استفاده می شود و برخی دیگر مانند فرپلوپز، همزن برقی و غیره آنها معمولا یک یا دو بار در هفته استفاده می شوند. باید بدانید که […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- لوازم زیادی در آشپزخانه استفاده می شود. برخی از آنها، مانند هود، مایکروویوقهوه ساز، قهوه ساز و غیره روزانه استفاده می شود و برخی دیگر مانند فرپلوپز، همزن برقی و غیره آنها معمولا یک یا دو بار در هفته استفاده می شوند. باید بدانید که این وسایل برقی برای حفظ عملکرد مناسب و سالم ماندن نیاز به تمیز کردن دوره ای دارند.

هواکشی که آن را هوادهی می کند و سرخ کن بدون روغن آنها همچنین می گویند که این یکی دیگر از لوازم نسبتاً جدید در بسیاری از خانه ها است که مورد استقبال بسیاری از خانواده ها قرار می گیرد. این وسیله الکتریکی باید تمیز شود تا به خوبی کار کند و سلامت اعضای خانواده حفظ شود. تمیز کردن هوا (سرخ کردن بدون روغن) ترفندهایی دارد که کار شما را راحت می کند و به راحتی می توانید آن را تمیز کنید. در این مقاله نحوه تمیز کردن سرخ کن بدون روغن را به شما آموزش می دهیم. تا انتها با ما همراه باشید.

سرخ کن را بدون روغن تمیز کنید

برای تمیز کردن سرخ کن ابتدا باید آن را از برق بکشید و اگر داغ است بگذارید خنک شود. سپس تمام اجزای قابل جابجایی، از جمله سبد و محفظه تهویه مطبوع داخلی را بردارید.

سرخ کن-1

سرخ کن بدون روغن را با مایع ظرفشویی تمیز کنید

اگر از آن دسته افرادی هستید که وسایل برقی را سریع تمیز می کنید، تمیز کردن سرخ کن بدون روغن برای شما هزینه زیادی ندارد. سینک را با آب داغ پر کنید، مقداری مایع ظرفشویی بریزید و مخلوط کنید. قسمت های جداشدنی کولر گازی را بردارید، آن را در آب داغ قرار دهید و اجازه دهید حدود 10 دقیقه بماند. سپس آنها را با یک اسفنج یا ویسکی ملایم کاملاً تمیز کرده و آبکشی کنید. وقتی آب آنها تمام شد، آنها را با یک حوله تمیز خشک کنید و دوباره بگذارید.

سرخ کن-4

سرخ کن بدون روغن را با جوش شیرین تمیز کنید

اگر مدتی طول کشید تا سرخ کن خود را تمیز کنید و لکه های چربی سرسخت و سخت هستند، باید روش دیگری را برای تمیز کردن آن امتحان کنید. با مخلوط جوش شیرین و کمی آب خمیر ریز درست کنید و قسمت های مختلف سرخ کن را با آن تمیز کنید.

برای تمیز کردن قطعاتی که دسترسی به آن ها سخت است، می توانید از یک مسواک قدیمی استفاده کنید و آن قسمت ها را کاملا تمیز کنید. سپس تمام قسمت ها را با یک پارچه مرطوب پاک کنید و بگذارید خشک شود.

سرخ کن-7

سرخ کن بدون روغن را با سرکه تمیز کنید

راه دیگر برای تمیز کردن کولر گازی استفاده از یک ماده طبیعی شگفت انگیز به نام سرکه است. سرکه همچنین می تواند لکه های چربی سرسخت را از بین ببرد. کولر گازی قابل جابجایی را در محلول آب و سرکه قرار دهید و اجازه دهید حدود 15 دقیقه بماند. سپس آنها را با اسفنج یا ویسکی ملایم کاملاً تمیز کرده و بشویید.

همچنین می توانید داخل سرخ کن را با دستمال آغشته به محلول آب و سرکه تمیز کنید و بگذارید کاملا خشک شود.

سرخ کن-3

تمیز کردن عمیق تهویه مطبوع.

لازم است هر سه ماه یکبار تمیز کردن عمیق تهویه مطبوع انجام شود. برای این کار، یک فنجان آب و یک فنجان سرکه سفید آن را داخل مخزن سرخ کن بریزید. سرخ کن را روشن کنید و روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. اجازه دهید آب و سرکه به مدت 30 دقیقه بجوشد.
بعد از 30 دقیقه دستگاه را خاموش کنید و به آن زمان دهید تا خنک شود. آب و سرکه را از مخزن خارج کرده و داخل مخزن را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید.

سرخ کن-5



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=257617

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.