افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

iPad Pro 2024 ارائه شد: انقلابی در دنیای تبلت ها

  • کد خبر : 257559
iPad Pro 2024 ارائه شد: انقلابی در دنیای تبلت ها

با معرفی آیپد پرو 2024، اپل شاید بزرگترین جهش را از زمان معرفی اولیه این سری از دستگاه ها داشته باشد. تقریباً همه چیز در مورد این تبلت ها نسبت به نسل های قبلی جدید و بهبود یافته است. با ما در اسمارتک نیوز باشید تا این تغییرات را مشاهده کنید و البته کار خود […]

با معرفی آیپد پرو 2024، اپل شاید بزرگترین جهش را از زمان معرفی اولیه این سری از دستگاه ها داشته باشد. تقریباً همه چیز در مورد این تبلت ها نسبت به نسل های قبلی جدید و بهبود یافته است. با ما در اسمارتک نیوز باشید تا این تغییرات را مشاهده کنید و البته کار خود را با مهم ترین قسمت یعنی چیپ قدرتمند Apple M4 آغاز خواهیم کرد.

پیش از این در مقاله ای جداگانه به بررسی مشخصات و ویژگی های تراشه نسل چهارم اپل یعنی M4 پرداخته ایم، اما جالب اینجاست که این نوع تراشه برای اولین بار در یک آیپد استفاده شده است. تراشه های فوق در مک بوک ها معرفی شدند که نشان می دهد اپل روی تبلت های جدید خود حساب ویژه ای باز کرده و امید زیادی به آن ها دارد.

پردازنده M4 که بر اساس نسل دوم فرآیند 3 نانومتری ساخته شده است، 1.5 برابر سریعتر از M2 است و عملکرد گرافیکی آن می تواند تا 4 برابر بهتر باشد. راندمان تراشه نیز دو برابر شده است، به این معنی که M4 می تواند همان عملکرد M2 را در iPad Pro 2022 با نیمی از قدرت ارائه دهد. اپل همچنین چندین ویژگی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را برای Final Cut Pro و سایر برنامه های سازگار با M4 معرفی کرد. این تراشه تا 38 ترافلاپس قدرت پردازش هوش مصنوعی ارائه می دهد (برای مقایسه، Snapdragon X Elite وعده 45 ترافلاپس را می دهد).

آیپد پرو 2024

به هر حال، این آی‌پدها باریک‌ترین محصولات اپل تا به امروز هستند (حتی نازک‌تر از نسل هفتم آی‌پاد نانو که 5.4 میلی‌متر ضخامت داشت). مدل 11 اینچی با ضخامت 5.3 میلی متر و مدل 13 اینچی با ضخامت 5.1 میلی متر بسیار نازک تر از نسل های قبلی هستند. بدنه آلومینیومی این تبلت ها (تولید شده در رنگ های نقره ای و خاکستری فضایی) از مواد 100% بازیافتی ساخته شده است.

بعد از پردازنده، تغییر بزرگ بعدی صفحه نمایش است. اپل فناوری mini-LED و IPS LCD را در iPad Proهای جدید خود کنار گذاشت و هر دو را با OLED جایگزین کرد. غول کوپرتینویی از این نمایشگرها به عنوان “نمایشگر دوگانه OLED” یاد می کند که به این معنی است که در واقع دو پنل OLED برای افزایش روشنایی روی هم قرار گرفته اند. این نمایشگرها تا 1000 نیت روشنایی تمام صفحه را برای محتوای SDR و تا 1600 نیت برای محتوای HDR را وعده می دهند.

آیپد پرو 2024

نمایشگرهای تبلیغاتی می توانند نرخ به روز رسانی خود را بین 10 تا 120 هرتز تنظیم کنند. 2752 x 2064 پیکسل. در صورت تمایل می توان یک شیشه محافظ روی صفحه نمایش نصب کرد که دارای پوششی با بافت نانو است که باعث کاهش تابش خیره کننده و انتشار نور کمتری می شود. توجه داشته باشید که این شیشه یک اضافی اختیاری است که 100 دلار قیمت دارد و فقط در مدل های 1 ترابایتی و 2 ترابایتی موجود است (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح می دهیم).

آیپد پرو 2024

اپل نسخه حرفه ای قلم خود را با نام Apple Pencil Pro نیز معرفی کرده است که در مقاله ای جداگانه به تشریح آن خواهیم پرداخت، اما به طور خلاصه این مداد دارای سنسور جدیدی است که میزان فشار وارد شده به آن را تشخیص می دهد و قابل استفاده است. شلیک کردن . عملکردهای مختلف (به عنوان مثال، تغییر سریع تنظیمات ابزار در طول طراحی). حرکات فشاری توسط یک موتور لمسی اختصاصی تشخیص داده می شود. به علاوه، Pencil Pro به شبکه Find My متصل می‌شود، بنابراین می‌توانید به راحتی آن را در صورت گم شدن ردیابی و پیدا کنید.

آیپد پرو 2024

سایر لوازم جانبی جدید نیز برای آی‌پد پرو معرفی شده‌اند، از جمله صفحه‌کلید جادویی، نازک‌تر و سبک‌تر که با طراحی باریک‌تر تبلت‌های جدید آی‌پد پرو مطابقت داشته باشد. اپل می گوید که “تمام تجربه با این صفحه کلید مانند استفاده از مک بوک است.” اما اگر به صفحه کلید کامل نیاز ندارید، یک کیبورد جمع و جور به نام Smart Folio نیز وجود دارد که به صورت مغناطیسی به تبلت متصل می شود و می تواند آن را در زوایای مختلف نگه دارد.

آیپد پرو 2024

Apple iPad Pros 2024 از امروز در 29 کشور به صورت آنلاین در دسترس است و از 15 می (26 مه) در فروشگاه های فیزیکی اپل در دسترس خواهد بود. در جدول زیر خلاصه ای از قیمت ها را مشاهده می کنید، اما در نظر داشته باشید که مدل های 256 و 512 گیگابایتی دارای پردازنده 9 هسته ای (3 هسته قدرتمند و 6 هسته کم مصرف) هستند، در حالی که مدل های 1 و 2 گیگابایتی TB دارای پردازنده های 10 هسته ای (4 هسته از یک هسته قدرتمند و 6 هسته کم مصرف استفاده می کنند. هر دو نسخه دارای پردازنده گرافیکی 10 هسته ای و موتور عصبی 16 هسته ای هستند، اما مدل هایی با فضای ذخیره سازی بیشتر دارای رم دو برابری هستند (16 گیگابایت به جای 8 گیگابایت ).

آیپد پرو 2024

همچنین توجه داشته باشید که شیشه محافظ با بافت نانو 100 دلار اضافی برای مدل های 1 ترابایتی و 2 ترابایتی هزینه دارد. ضمناً قیمت های زیر مربوط به تبلت های دارای وای فای است، اگر نسخه 5G را می خواهید باید 200 دلار دیگر اضافه کنید.

قیمت iPad Pro (2024):

  • مدل 13 اینچی با 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی: 1300 دلار
  • مدل 13 اینچی با 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی: 1500 دلار
  • مدل 13 اینچی با 1 ترابایت فضای ذخیره سازی: 1900 دلار
  • مدل 13 اینچی با 2 ترابایت فضای ذخیره سازی: 2300 دلار
  • مدل 11 اینچی با 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی: 1000 دلار
  • مدل 11 اینچی با 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی: 1200 دلار
  • مدل 11 اینچی با 1 ترابایت فضای ذخیره سازی: 1600 دلار
  • مدل 11 اینچی با 2 ترابایت فضای ذخیره سازی: 2000 دلار

آیپد پرو 2024

نتیجه

آی‌پد پرو ۲۰۲۴ بدون شک قدرتمندترین و پیشرفته‌ترین تبلت‌هایی است که تا به حال توسط اپل ساخته شده است. این تبلت ها با تراشه جدید M4، نمایشگرهای OLED خیره کننده، طراحی نازک و سبک و لوازم جانبی جدید، برای طراحان، گرافیست ها، فیلمسازان و هرکسی که به یک دستگاه قدرتمند و همه کاره نیاز دارد، ایده آل است. پیش از این در اخبار گفته بودیم که بازار تبلت ها در حال احیاء است و اکنون با عرضه آیپد پرو جدید با تغییرات مهم و بزرگ، می توان آینده روشنی را برای این بازار متصور شد.

البته این قدرت و قابلیت ها قیمت بالایی دارد. آی‌پد پروهای ۲۰۲۴ گران‌ترین تبلت‌های اپل تا به امروز هستند، اما اگر به‌دنبال بهترین تبلت‌ها هستید، قطعا ارزش این را دارند.

نظر شما در مورد آیپد پرو 2024 چیست؟ آیا آنها را نسبت به مدل های قبلی پیشرفت قابل توجهی می دانید؟ آیا به خرید یکی از آنها فکر می کنید؟ نظر خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=257559

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.