افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 September , 2024
1

رتبه بندی فرهنگیان تبدیل به حربه ای علیه معلمانی می شود که قادی را مطرح می کنند

  • کد خبر : 257550

English ه در دیدار با جمعی از معلمان بر پاسداشت حریم مراطی ن قانونی تاکید کرد. The شته توسط ماموران و ضابطین قانونی نقض شده است که شاید از مهم ترین دلایل آن، قانونی خاص درباره ممنوعیت ورود ضابطین به مدارس است. «بر قوه قضائیه، ضابطین دستگاه قضا و دستگاه‌های امنیتی فرض است که حرمت […]

English ه در دیدار با جمعی از معلمان بر پاسداشت حریم مراطی ن قانونی تاکیدانگلیسی لمانی شده است که بخواهند انتقادی را مطرح کنند کرد. The شته توسط ماموران و ضابطین قانونی نقض شده است که شاید از مهم ترین دلایل آن، قانونی خاص درباره ممنوعیت ورود ضابطین به مدارس است.

«بر قوه قضائیه، ضابطین دستگاه قضا و دستگاه‌های امنیتی فرض است که حرمت و حریم مراکز آموزشی و اعضای آن را پاس بدارند…” این بخشی از کشور اظهارات دیروز رئیس دستگاه قضایی است. معلمان حاضر در جلسه وضع قوانین و مقرراتی در ممنوعیت ورود ضابطین به خوردن با معلمان شدند.

درباره سخنان رئیس قوه قضائیه البته دو نکته حائز مهم است. نخست، آن هم در دیدار با معلمان حرمت مراکز آموزشی سخن می‌گوید اما باید شامل مدارس و دانش‌آموزان باشد را در برمی‌گیرند.

دوم ایناح نظارت خود و ضابطین قضایی «فرض» می‌شمارد. واطعی و واجب» است.

به هر روی این سخنان اژه‌ای کمتر در وادی برخورد است اما آیا می‌توان امیدوار بود که این کلمات رنگ عمل هم به خود ته و مراکز آموزشی در معنای آن را از ورود ضابطین قضایی و انتظام امی و امنیتی مصون بمانند.

متخصصان می‌گویند درباره ورود ضابطین قضایی و قوانین قوانین موجود نیست، با این حال به نظر می‌رسد و جود دارد آن خبری در دست نیست. به این معنا که در شهریورماه و در زمان وزارت مرتضی حاجی بر 2 نوعیت ورود ماموران نیروی انتظامی به مدارس به منظور تصمیم گیری قضائی ی یا جلب معلمان و فرهنگیان خبر داده است.

بنابر اعلام موسوی ممنوعیت ورود ماموروی مدیریت به واحدهای وزشی نامه‌های آن طی بخشنامه‌ای به ناجا، دستور اجرای آن را صادر می‌کند. جز بعید است بخشنامه فرمانده نیروی انتظامی یک قانون قابل اجرا برای همه واحدهای امنیتی امنیتی و قضایی صادر می شود.

حال به این نکته پی متفاوت است و قوانین مبنی بر ممنوعیت ورود ضابطین و ماموران به داخل دانشگاه‌ها وجود دارد. گرچه در اعتراضات ۱۴۰۱ و به‌ویژه در حوادث ۱۰ مهر شریف بسیار از این قوانین دانشگاه خارج شد.

همچنین جامعه دانشگاهی بارها اعتراض خود را نسبت به وجود جو تی در دانشگاه‌ها و حضور گشت‌ها و صدالبته‌ها در برخوردهای امنیتی با دانشجویان و حتی اساتید عنوند حراست این مراکز آموزشی و برخی از افراد وابسته به جریانات خاص با کنترل و معترض بودن می‌کنند. شد ” “د.”

تجربه شکسته شدن حریم مدارس
«در اعتراضات ۱۴۰۱ شاهد این موضوع بودیم که حریم مدارس از حضور ضابطین قوه قضائیه یا مأموران محفوظ نبود. همچنین تصاویر را مشاهده مدارس پایگاه نی روها شده‌اند.» این را محمدتقی فلاحی، دبیر کانون صنفی معلمان استان تهران می‌گوید.

«ردی این نیروها به مدارس وارد شده و با دانش‌آموزان وارد شده بودند. حتی برخوردهایی هم با مدارس صورت گرفته بود. این تصاویری که هنوز هم وجود دارند به نظر می‌رسد کمتر در آن ز مان حریم مدارس شکسته شد. بعدها هم علیه معلمان پرونده‌هایی تشکیل شد. حتی حکم قانون مجازات اداری وزارت آموزش و پرورش هم تبدیل به باز وی اجرایی ارونده علیه معلمان و صدور احکام اخ “”

استاد معلم در مقابل دانش‌آموزان
او تأکید می‌کند مدر سه و در مقابل چشم دانش‌آموزان را ندیده و نشنیده می‌گوید: «اما در گذشته چنین مواردی بوده است. مثلاً در سال تعطیلی مدرسه و به محض خروج از آن خارج شد. مأموران مأموران وارد مدرسه نشده بودند اما زمانی که او حکم مربوطه را از آنها مطالبه می‌کرد در مقابل قرار گرفت و مورد ب و شتم قرار گرفت، حتی گاز فلفل هم روی صورت او پاشیده بودند. “”

صنفی معلمان را از مهم‌ترین پیام‌های ضابطین عنوا و معتقد است باید این موضوع را هم نزد رئیس دستBD در یکی دوسال اخیر برای صدها معلم با عناوین پرونده‌های مختلف تشکیل‌شده و با احان، انفصال از خدمت، اخراج و قطعی ورود کرده‌اند.

فلاحی این را می‌گوید که در سال ۱۴۰۱ با دانش‌آموزان یا معلمان در مدارس داد، تنها یک نمونه کوچک از برخوردهای مشابه بوده است: «وقتی یک فعالیت صنفی آموزشی به موضوع امنیتی تبدیل می‌شود، مدارس هم باید تحت تأثیر قرار گیرند. می‌گیرد دانش‌آموز اثر می‌ش ود. معلم مجبور به سکوت می شود و شاید حق هیچ گونه اظهارنظر مخالف یا انتق ادی را به او ندهند. وضعیت به گونه‌ایست تبدیل به حربه‌های عل یک معلمانی می‌شود که بخواهند انتقادی را مطرح کنند. “”

این معلم ورود یا ماموران به مدرسه را نوعی خشونت قرار می دهد: «فضای امنی که و معلم باید از آن باشد، فعالیت های آموزشی آموزشی را تحت تأثیر قرار می دهد. در واقع به تخریب ذهنیت دانش‌آموز نسبت به فعالیت معطوف به همسائل دیگر کند.»

خلأ قانونی درباره حفظ حریم مدارس
رامین صفرنیا، وکیل دادگستری زندانی را هم «اد و حواشی‌ای که در آن زمان ایجنو مصوب ۱۳۷۹، حریم ممنو عکرد. از آن زمان تیموران به داخل دانشگاه‌ها نبود “”

او تأکید می‌کند درباره مأموران به حریم مدارس قانون‌گذاری شده است و قوانینی در این مورد وجود ندارد: «با توجه به این که دانش‌آموزان دانش‌آموزان به دلیل ویژگی‌های سنی از دانشجویانی هستند که در سنین بالاتری به سر می‌برند، از شرایط حساس‌تری دارند که ثانیاً با توجه به آن اهمیت می‌دهند. به منطق خاص حاکم بر قوانین می‌توان چنین برداشت کرد که این قانون قابل تسری به فضای مدارس هم هست. در واقع قانون اجازه ورود مدیریت مدیریت و ضابط به مراکز علمی و آموزشی را ندارد، روشن است مدارس حساس‌تر از دانشگاه‌ها هستند و این قانون در مدارس هم می‌تواند قابل دسترسی باشد.

صفرنیا می‌گوید آموزش و پرورش در دوره‌های مختلف بر این موضوع دانش‌آموزان نباید حرمت معلم‌ها زیرسوال برود را انجام دهند.

بخشنامه‌ای برای مدیریت مدیریت
مبنی ب ر ممنوعیت ورود ماموران این نیرو به داخل مدارس برای کار به نظر می‌رسد این بخشنامه اجرا نمی‌شود و تا زمانی که اجرا نمی‌شود قطعاً برای ماموران نیروی مدیریتی قابلیت اجرا دارد. بخشنامه مقام امارات و توسط عالی‌ترین مقام وزارتخانه یا این موضوع عالی‌ترین مقام نیروی انتظامی صادر می‌شود، هدف از آن ارشاد یا کارمندان سازمان‌ها به سمت مطلوب قانون‌گذار یا تطبیق آنها با قوانین قوانین است. “”

این وکیل تاکید می‌کند که به اعتقاد برخی از بخشنامه به این قانون نمی‌شود که توسط یک رکن دولتی به تصویب می‌رسد که به همین دلیل هم دیواننامه قابلیت ابطال عدالت اداری را دارد. این ضمانت اجرا نمی شود: معتقدند بخشنامه ضمانت اجرا می شود زیرا در جهت اجرای بهتر قوانین م “”

صفرنیا همچنین می‌گوید: «بخشنامه‌ای که توسط فرمانده نیروی انتظامی به تنهایی برای مأموران نیروی مدیریتی قابل اجراست و باید از بخشنامه تبعیت کنند. حتی اگر مدیر مدرسه به مأموران مدیریت اجازه ورود به مدرسه را بدهد، حتماً از مرجع بالاتر خود قابلیت پیگیری را اما بخشنامه این قاب ل تسری و لازم الاجرا برای سایر افراد دارای ضابط قض “”

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=257550

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.