افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

تشکیل اولین تعاونی خوداشتغالی در کشور

  • کد خبر : 25753
تشکیل اولین تعاونی خوداشتغالی در کشور

مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تشکیل اولین تعاونی خوداشتغالی در کشور گفت: در دو ماه گذشته شاهد تشکیل اولین تعاونی بودیم. کارگران مستقل با 400 کارمند آزاد در سراسر کشور. مهدی مسکنی افزود: ظرفیت تشکیل این نوع تعاونی ها در کشور وجود دارد و جوانان می […]

مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تشکیل اولین تعاونی خوداشتغالی در کشور گفت: در دو ماه گذشته شاهد تشکیل اولین تعاونی بودیم. کارگران مستقل با 400 کارمند آزاد در سراسر کشور.

مهدی مسکنی افزود: ظرفیت تشکیل این نوع تعاونی ها در کشور وجود دارد و جوانان می توانند به ادارات کل تعاونی های استان ها مراجعه کنند تا با تسهیل در این زمینه شاهد رشد باشیم.

وی با بیان اینکه «خوداشتغالی» در لغت به معنای کار به حساب خود است، تصریح کرد: فریلنسر به فردی گفته می شود که خوداشتغالی باشد و الزاماً تعهد بلندمدت به شرکت یا گروه خاصی نداشته باشد.

مسکنی اضافه کرد: فریلنسرها زمان کاری خاص خود را دارند و در هر ساعت از شبانه روز می توانند همزمان برای چند کارفرما کار کنند و از مهارت های متفاوت خود برای کسب درآمد استفاده کنند.

وی گفت: آنها آزادکار هستند، مثلاً به عنوان نویسنده، طراح آزاد، گرافیست، بازیگر، برنامه نویس آزاد و هر کار آزاد و مستقلی که بدون وابستگی به شخص یا سازمان دیگری می تواند فعالیت کند و خدمات خود را در ازای دریافت هزینه و در بلند مدت . . -تعهدات مدت دار.آنها به شخص یا شرکتی تعلق ندارند.

مسکنی با تاکید بر توسعه کمی و کیفی تعاونی های دانش آموزی تصریح کرد: وزارت تعاون در دو سال گذشته اقدامات موثری برای اشتغال جوانان و نوجوانان انجام داده و پس از 51 سال قانون تشخیص وضعیت قانونی تعاونی های دانش آموزی انجام شده است. تایید شده.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دانش آموزان زیر 18 سال می توانند اشخاص حقوقی خود را در این تعاونی تاسیس کنند.

وی با بیان اینکه تعاونی های دانش آموزی در استان کرمانشاه نیز به صورت آزمایشی تشکیل شده است، ابراز امیدواری کرد تا پایان شهریورماه امسال تعاونی های دانشجویی در سایر استان ها نیز تشکیل شود.

مسکانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 101 تعاونی دانش بنیان فعال در کشور وجود دارد که می تواند زمینه ساز اشتغال زایی فارغ التحصیلان دانشگاهی باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=25753

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.