افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
1

154 روستای مازندران تحت پوشش آبفا قرار گرفت

  • کد خبر : 257344
154 روستای مازندران تحت پوشش آبفا قرار گرفت

بهزاد برزاده با بیان اینکه مازندران در مجموع سه هزار و 671 روستا دارد افزود: از این تعداد آب شرب هزار و 600 روستا به صورت خودگردان، هیئت مدیره و شورا اداره می شود. دلیل مشمول نشدن آن عدم استفاده یا استفاده نکردن از خدمات این شرکت است. وی ادامه داد: طی چند سال گذشته […]

بهزاد برزاده با بیان اینکه مازندران در مجموع سه هزار و 671 روستا دارد افزود: از این تعداد آب شرب هزار و 600 روستا به صورت خودگردان، هیئت مدیره و شورا اداره می شود. دلیل مشمول نشدن آن عدم استفاده یا استفاده نکردن از خدمات این شرکت است.

وی ادامه داد: طی چند سال گذشته به دلیل کم آبی منابع تامین آب این روستاها نیز کاهش یافته است و برای بهره مندی از آب آشامیدنی پایدار و سالم لازم است این روستاها تحت پوشش قرار گیرند. توسط شرکت آبفا برای انجام پروژه های آبرسانی با مشکل مواجه نشوید.

بر زاده با بیان اینکه از سال 1400 تا پایان سال 1401، 102 روستا و در سال گذشته 52 روستا با 27 هزار نفر جمعیت برای بهره مندی از طرح های آبرسانی و فاضلاب تحت پوشش این شرکت قرار گرفتند، اظهار داشت: برای ارتقای سطح کمی و کیفی آب و فاضلاب. آب شرب این روستاها، اقداماتی از قبیل افزایش ظرفیت تامین آب با بهسازی چاه ها و چشمه های موجود، شناسایی چشمه ها و حفر چاه های جدید، افزایش حجم مخازن ذخیره آب، بهسازی و توسعه شبکه توزیع آب، نصب سیستم های تزریق مواد ضدعفونی کننده و … دستگاه ها و غیره آنها خواهند بود

مدیرعامل آبفای مازندران، ارائه خدمات بهینه در تامین آب آشامیدنی پایدار، بازرسی منطقه و شناسایی انشعابات غیرمجاز موجب کمبود، افت فشار و هدر رفت آب شرب، تامین آب شرب بهداشتی و سالم با شناسایی منابع آلاینده آب در منطقه و رفع آن. کاهش آلودگی امکان پذیر از طریق ارزیابی دوره ای کیفیت آب، پیش بینی منابع متعدد تامین آب شرب (غیر از چاه ها و چشمه ها) و استفاده از آب های سطحی یا احداث مجتمع های تامین آب به دلیل خشکسالی و کم آبی، تخصیص اعتبار خطوط اجرای پروژه های آبرسانی و همچنین شناسایی و حذف عوامل هدر رفت آب را یکی از مزیت های تصاحب روستاهای بدون پوشش عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=257344

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.