افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

تغییر کاربری و جنگل زدایی چالش مازندران است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 25729
تغییر کاربری و جنگل زدایی چالش مازندران است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر علی بابایی دستاورد وی صبح امروز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: تردد و کم عرض بودن محورهای مواصلاتی، پسماند، کمبود آب کشاورزی و شرب، تبدیل و تغییر کاربری اراضی، جنگل زدایی، عدم توسعه زیرساخت ها و نبود سیستم های بهداشتی و ورزشی. همچنین ساختار محیطی شکننده از جمله موارد […]

به گزارش خبرنگار مهر علی بابایی دستاورد وی صبح امروز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: تردد و کم عرض بودن محورهای مواصلاتی، پسماند، کمبود آب کشاورزی و شرب، تبدیل و تغییر کاربری اراضی، جنگل زدایی، عدم توسعه زیرساخت ها و نبود سیستم های بهداشتی و ورزشی. همچنین ساختار محیطی شکننده از جمله موارد اصلی هستند تپه ها نظام مشکل مازندران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مازندران مشکلات جمعیتی تهران را به دلیل همجواری با پایتخت طاقت فرسا می پذیرد اما اعتبارات ملی پاسخگوی حجم مشکلات و نیازهای این استان نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم با اشاره به کشاورزی و گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: مازندران با تولید سالانه هشت میلیون تن محصولات کشاورزی از جمله برنج و مرکبات سهم مهمی در تضمین سلامت کشور دارد. امنیت غذایی. اما توجه دولت به متولیان این بخش ناکافی است.

وی گفت: گردشگری در مازندران به دلیل عدم تقویت زیرساخت ها در حال توسعه نیست و توجه ویژه دولت را می طلبد.

بابا دستاورد وی بیان کرد: کمبود زمین و کیفیت آن در مازندران مشکل اساسی در اجرای طرح های عمرانی ملی و استانی ایجاد کرده است.

عضو خانه ملت تصریح کرد: اقتصادی کردن فرآیند تولید محصولات کشاورزی در روستاهای مازندران اولویت اساسی است که دولت باید آن را در دستور کار قرار دهد.

این مسئول با بیان اینکه توسعه اقتصادی و زیرساختی در مازندران نیازمند سرمایه گذاری است، گفت: ایجاد بستر برای استقرار صنایع مادر از طریق تامین منابع مالی و مشارکت سرمایه گذاری بخش خصوصی نیاز اساسی مازندران است.

نماینده مرکز مازندران در خانه ملت با اشاره به وسط کار کردن به مابقی اجرای چهار هزار پروژه عمرانی در این استان اضافه شد: اولویت بندی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام با اعتبارات ملی متمرکز و ایجاد اعتبارات و منابع در داخل استان ضروری است.

بابا دستاورد وی ادامه داد: محور برنامه های توسعه استان باید بر رشد و شکوفایی عادلانه و پایدار مازندران باشد.

این نماینده مجلس گفت: با تلاش استاندار و مجمع نمایندگان استان نقشه راه توسعه استان تهیه شد. بر اساس مزایای توسعه محلی و منطقه ای شرح داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان استان وضعیت وی را حل کرده است سلام کلید توسعه مازندران با کمک دولت سیزدهم متمرکز شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=25729

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.