افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

با کشف این پروتئین، درمان طاسی ممکن شد.

  • کد خبر : 25726
با کشف این پروتئین، درمان طاسی ممکن شد.

آفتاب نیوز: این یافته ها می تواند گزینه های درمانی جدیدی برای طاسی و درمان هایی برای تسریع بهبود زخم ارائه دهد. به گفته محققان، یک ماده شیمیایی کلیدی برای کنترل زمان تقسیم سلول های فولیکول مو و زمان مرگ آنها است. این کشف نه تنها می تواند طاسی را درمان کند، بلکه روند بهبود […]

آفتاب نیوز:

این یافته ها می تواند گزینه های درمانی جدیدی برای طاسی و درمان هایی برای تسریع بهبود زخم ارائه دهد. به گفته محققان، یک ماده شیمیایی کلیدی برای کنترل زمان تقسیم سلول های فولیکول مو و زمان مرگ آنها است. این کشف نه تنها می تواند طاسی را درمان کند، بلکه روند بهبود زخم را نیز تسریع می کند، زیرا فولیکول ها منبع سلول های بنیادی هستند.

اکثر سلول‌های بدن انسان شکل و عملکرد خاصی دارند که در طول رشد جنینی مشخص می‌شوند و تغییر نمی‌کنند. به عنوان مثال، یک سلول خونی نمی تواند تبدیل به سلول عصبی شود یا برعکس.

با این حال، مانند موزاییک های خالی، سلول های بنیادی می توانند به انواع دیگر سلول ها تبدیل شوند. باید گفت که سازگاری آنها باعث می شود برای ترمیم بافت ها یا اندام های آسیب دیده مفید باشند.

Qixuan Wang، زیست‌شناس ریاضی در دانشگاه کالیفرنیا و یکی از محققان این مطالعه، می‌گوید: در داستان‌های علمی تخیلی، وقتی شخصیت‌ها به سرعت از آسیب‌ها بهبود می‌یابند، به دلیل وجود سلول‌های بنیادی است که می‌تواند این کار را ممکن کند.

وانگ توضیح داد: «در زندگی واقعی، تحقیقات جدید ما را به درک رفتار سلول‌های بنیادی نزدیک‌تر می‌کند تا بتوانیم آن را کنترل کرده و بهبود زخم را تقویت کنیم.» کبد و معده در پاسخ به آسیب بازسازی می‌شوند. به گزارش سیناپرس، با این حال، تیم وانگ فولیکول های مو را مورد مطالعه قرار دادند زیرا آنها تنها اندام انسان هستند که به طور خودکار و منظم حتی بدون آسیب بازسازی می شوند.

محققان تعیین کردند که چگونه نوعی پروتئین به نام TGF-beta فرآیندی را کنترل می کند که طی آن سلول های فولیکول های مو، از جمله سلول های بنیادی، تقسیم می شوند و سلول های جدید تشکیل می دهند یا مرگ خود را تنظیم می کنند.

پروتئین TGF-بتا دو عملکرد متضاد دارد. وانگ گفت: این به فعال شدن برخی از سلول‌های فولیکول مو برای تولید جدید کمک می‌کند و سپس به هماهنگ کردن فرآیند مرگ سلولی کمک می‌کند.

مانند اکثر مواد شیمیایی، این مقدار است که تفاوت را ایجاد می کند. اگر سلول مقدار مشخصی TGF-بتا تولید کند، تقسیم سلولی را فعال می کند و مصرف بیش از حد آن باعث آپوپتوز یا مرگ سلولی می شود.

هیچ کس کاملاً مطمئن نیست که چرا فولیکول ها خودکشی می کنند. برخی فرضیه ها حاکی از آن است که این یک ویژگی به ارث رسیده از حیواناتی است که موهای بدن خود را برای زنده ماندن در دمای بالای تابستان از دست می دهند یا سعی می کنند خود را استتار کنند.

حتی زمانی که یک فولیکول مو خود را می کشد، هرگز مخزن سلول های بنیادی خود را نمی کشد. وانگ گفت وقتی سلول‌های بنیادی زنده‌مانده سیگنال بازسازی را دریافت می‌کنند، تقسیم می‌شوند و سلول‌های جدید تولید می‌کنند و به یک فولیکول جدید تبدیل می‌شوند.

اگر دانشمندان بتوانند بهتر تعیین کنند که TGF-beta چگونه تقسیم سلولی را فعال می کند و چگونه این ماده شیمیایی با سایر ژن های مهم تعامل می کند، می تواند سلول های بنیادی فولیکول را فعال کرده و رشد مو را تحریک کند.

از آنجایی که بسیاری از حیوانات، از جمله انسان، پوستی پوشیده از مو دارند، فولیکول های مو باید بازسازی شوند تا زخم به طور کامل بهبود یابد. توانایی کنترل دقیق تر سطوح TGF-بتا نیز می تواند روزی الگوی طاسی را که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد درمان کند. وانگ در پایان گفت: “به طور بالقوه، کار ما می تواند چیزی برای کمک به افرادی که از مشکلات مختلف رنج می برند ارائه دهد.”

شرح کامل این تحقیق و یافته های آن در آخرین شماره مجله Biophysical منتشر شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=25726

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.