افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

هیچ یک از گروه های مقاومت در اقدام مشروع ایران علیه اسرائیل دخالت نداشتند.

  • کد خبر : 257164
هیچ یک از گروه های مقاومت در اقدام مشروع ایران علیه اسرائیل دخالت نداشتند.

در نامه ای به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد آفتاب نیوز: متن کامل نامه سفیر ایران در سازمان ملل به رئیس دوره ای شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل به شرح زیر است: مکاتبات حاضر در پاسخ به نامه مورخ 19 آوریل 2024 (31 آوریل) نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل متحد تهیه […]

در نامه ای به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد

آفتاب نیوز:

متن کامل نامه سفیر ایران در سازمان ملل به رئیس دوره ای شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل به شرح زیر است:

مکاتبات حاضر در پاسخ به نامه مورخ 19 آوریل 2024 (31 آوریل) نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل متحد تهیه شده است. نماینده رژیم اسرائیل در این نامه بار دیگر با توسل به اطلاعات نادرست، اتهامات نادرست و بی اساس را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح می کند. علاوه بر مکاتبات قبلی جمهوری اسلامی ایران که در تاریخ 13 و 30 آوریل 2024 (S/2024/305-S/2024/349) ارسال شده است، بر نکات زیر تأکید می نمایم.

1- جمهوری اسلامی ایران تمامی اتهامات بی اساس مندرج در نامه مذکور را قاطعانه رد می کند. بر خلاف این ادعاهای بی اساس، جمهوری اسلامی ایران پیوسته به حقوق بین الملل احترام گذاشته، به اصول منشور ملل متحد پایبند بوده و از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد تبعیت کرده است.

همچنین جمهوری اسلامی ایران با مشارکت سازنده خود در عرصه های مختلف نقش فعالی در ارتقای صلح و امنیت بین المللی ایفا کرده است.

2. جمهوری اسلامی ایران در مکاتبات قبلی خود در تاریخ 13 و 30 آوریل 2024 (S/2024/305-S/2024/349)، به صراحت اعلام کرد که اقدام 13 آوریل 2024 به طور مستقیم و رسمی توسط ایران در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل به ویژه حمله نظامی این رژیم در 1 آوریل 2024 (13 آوریل) علیه مقر دیپلماتیک کشورم در دمشق، پایتخت جمهوری عربی سوریه صورت گرفته است. اقدام جمهوری اسلامی ایران ضروری، مشروع و کاملاً منطبق با حق ذاتی آن در دفاع از خود بر اساس منشور سازمان ملل متحد بود. این اقدام تنها اهداف نظامی را هدف قرار داد و با دقت و با اطلاع قبلی انجام شد تا از آسیب رساندن به غیرنظامیان جلوگیری شود.

تاکید می کنم که هیچ یک از گروه های مقاومت در اقدام مشروع جمهوری اسلامی ایران دخیل نبوده و هرگونه ادعایی در این زمینه مردود است.

3. بر خلاف ادعای رژیم اسرائیل، جمهوری اسلامی ایران نیروهای نیابتی در منطقه ندارد. هیچ فرد، گروه و ملتی تحت فرمان ایران فعالیت نمی کند. علاوه بر این، گروه های مقاومت نماینده نیستند. این گروه‌ها گروه‌های قانونی و قانونی هستند و تنها با اشغالگری و تجاوزات رژیم اسرائیل به غزه، دیگر اراضی اشغالی فلسطین و همچنین علیه نیروهای اشغالگر دیگر کشورهای منطقه مقابله می‌کنند. بنابراین تلاش رژیم اسرائیل برای برچسب زدن آنها به عنوان گروه های «نیابتی» تنها برای پنهان کردن و توجیه اقدامات تهاجمی و بی ثبات کننده خود در منطقه است.

4. نمی توان انکار کرد که رژیم اسرائیل با این سابقه طولانی در نقض آشکار قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد، همچنان مهم ترین تهدید برای صلح و امنیت بین المللی تلقی می شود.

هرگونه تلاش مذبوحانه این رژیم برای سرپوش گذاشتن بر این واقعیت با انتشار اطلاعات نادرست یا اتهامات بی اساس به دیگران، بیهوده و بی اساس است. رژیم اسرائیل نمی‌تواند مسئولیت مستقیم و کامل خود را در قتل‌عام و فاجعه انسانی جاری در غزه انکار کند که همه این موارد مغایر با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است. نمونه بارز بی توجهی مداوم رژیم اسرائیل به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه 2728 (2024) شورای امنیت است که خواستار آتش بس فوری در نوار غزه است. این رژیم اشغالگر علیرغم درخواست های صریح شورای امنیت به جنگ وحشیانه خود علیه مردم فلسطین و حملات نظامی خود در رفح ادامه می دهد و آشکارا و تحقیرآمیز خواسته های شورای امنیت را نادیده می گیرد.

5. در نهایت رژیم اشغالگر باید مسئولیت کامل عواقب اقدامات خود را بپذیرد. شورای امنیت باید به اقدامات بی‌ثبات‌کننده و غیرمسئولانه رژیم اسرائیل و همچنین جنایات این رژیم علیه مردم فلسطین و سایر ملت‌های منطقه رسیدگی کند. این اقدامات تهدیدی واقعی برای صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است و نیازمند توجه فوری و اقدام قاطع شورای امنیت است.

6. از این فرصت استفاده می‌کنم و از اتهامات بی‌اساس و سخنان تحریک‌آمیز نماینده رژیم اسرائیل علیه کشورم و مقامات ارشد ایران در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در تاریخ 1 می 2024 (12 مه) انتقاد می‌کنم. . با توجه به بررسی تصمیم ایالات متحده آمریکا در خصوص وتوی پیش نویس قطعنامه شورای امنیت، عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم و رد می کنم.

هدف از این گونه ادعاهای بی اساس، سخنان نفرت پراکنی و سرزنش سازمان ملل و مقامات آن، منحرف کردن توجه بین المللی از جنایات وحشیانه و نسل کشی مداوم این رژیم آپارتاید علیه مردم فلسطین در نوار غزه است.

اگر این مکاتبات به عنوان سند شورای امنیت ضبط و توزیع شود، خوشحال خواهیم شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=257164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.