افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

حماس: تحت فشار نظامی، هیچ طرحی برای توقف جنگ در غزه نخواهیم پذیرفت

  • کد خبر : 257069
حماس: تحت فشار نظامی، هیچ طرحی برای توقف جنگ در غزه نخواهیم پذیرفت

این عضو ارشد جنبش حماس با اشاره به مانورهای پوچ نخست وزیر رژیم صهیونیستی تهدید کرد که به رژیم صهیونیستی اطلاع می دهد که مقاومت فلسطین تحت فشار نظامی هیچ طرحی برای توقف جنگ در غزه نخواهد پذیرفت. به گزارش ایسنا، اسامه حمدان، یکی از اعضای ارشد حماس، روز سه شنبه (28 اردیبهشت) جزئیات توافق […]

این عضو ارشد جنبش حماس با اشاره به مانورهای پوچ نخست وزیر رژیم صهیونیستی تهدید کرد که به رژیم صهیونیستی اطلاع می دهد که مقاومت فلسطین تحت فشار نظامی هیچ طرحی برای توقف جنگ در غزه نخواهد پذیرفت.

به گزارش ایسنا، اسامه حمدان، یکی از اعضای ارشد حماس، روز سه شنبه (28 اردیبهشت) جزئیات توافق این جنبش با طرح پیشنهادی مصر و قطر درباره آتش بس در غزه را مورد بررسی قرار داد و گفت: حماس پیشنهاد میانجیگران در مصر را پذیرفت. و قطر در نتیجه مذاکرات طولانی در هفته ها و ماه های اخیر دشوار، پیچیده و مستمر بوده است.

وی با بیان اینکه در ماه های اخیر پیشنهادهای زیادی ارائه شد، اما به شرایط مقاومت و خواسته های مردم فلسطین پاسخی ندادند، تصریح کرد: حماس به شرایط خود برای دستیابی به توافق آتش بس احترام می گذارد و در صورت لزوم انعطاف نشان می دهد.

حمدان با اشاره به بسته شدن گذرگاه رفح توسط ارتش رژیم صهیونیستی افزود: حماس حضور هیچ نیروی اشغالگر در گذرگاه رفح را نمی پذیرد و این گذرگاه تنها گذرگاه فلسطین و مصر باقی می ماند و در صورت ادامه تجاوزات، الف. آتش بس اعلام خواهد شد. مستقر نیست و طبیعی است که مقاومت به تهاجم اشغالگران پاسخ دهد.

وی در این نشست خبری تصریح کرد: موافقت حماس با پیشنهاد میانجی‌گران به دلیل مسئولیت‌پذیری جنبش در قبال مردم غزه، نگرانی عمیق آن نسبت به منافع، حقوق، اصول و فداکاری‌های آنان و پاسخ مثبت به نقش میانجی‌ها در غزه است. رسیدن به این توافق

وی خاطرنشان کرد: در این پیشنهاد; در شرایط، بندها و مراحل آن، خواسته های مردم و مقاومت فلسطین برای توقف دائمی تجاوز، خروج اشغالگر از کل نوار غزه، بازگشت آزادانه آوارگان فلسطینی، امداد رسانی، بازسازی غزه، پایان دادن به آن. محاصره این نوار و دستیابی به توافق مبادله واقعی و جدی تضمین شده است.

حمدان تاکید کرد: این پیشنهاد در ادامه اجرای سه مرحله خود به انسجام رسید و راه را برای اشغالگری که می خواست یک مرحله را تکمیل و اسرای خود را آزاد کند و سپس حملات خود را علیه مردم غزه از سر بگیرد، بست.

این رهبر حماس خاطرنشان کرد: پیشنهادی که جنبش پذیرفته است بیانگر حداقلی است که به خواسته های مردم و مقاومت فلسطین پاسخ می دهد. جنبش با انعطاف زیادی به پیشنهاد میانجی ها برخورد کرد و امتیازاتی را در راستای این حداقل ها ارائه کرد.

به گفته حمدان، در صورت تایید نهایی پیشنهاد میانجی‌گران، حماس از آنها تضمین‌هایی دریافت کرده است که در تکمیل تمام مراحل این پیشنهاد نقش داشته و اشغالگران را برای رعایت مفاد آن و عدم تأخیر یا طفره‌روی تحت فشار قرار خواهند داد. .

این رهبر حماس در خصوص وقایع جنگ غزه نیز گفت: رژیم صهیونیستی با وجود وسعت کشتار، نسل کشی، آوارگی و ویرانی، در مدت بیش از هفت ماه با حمایت آشکار و مستمر از انواع قدرت نظامی استفاده کرد. آمریکا اما «بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی نتوانست به هیچ یک از اهداف تهاجمی خود دست یابد و نقشه های آنها یکی پس از دیگری به دلیل رشادت ها و رشادت های مردم و مقاومت فلسطین خنثی شد. .

وی تاکید کرد: حماس در تمامی مراحل مذاکرات درباره پیشنهاد مذکور با همه گروه های فلسطینی به ویژه دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ارتباط و رایزنی بود. این پیشنهاد بیانگر اجماع ملی همه گروه‌های مقاومت، تجسم وحدت عرصه‌های نظامی، سیاسی و مذاکره و بیان صادقانه آرمان‌ها و حقوق مشروع مردم فلسطین است.

حمدان در خصوص سفر هیئت مذاکره کننده حماس به قاهره که روز سه شنبه عازم قاهره شد، گفت: ما بر جدیت موضع خود در همکاری مثبت با میانجی ها و همچنین در انعقاد و نهایی شدن توافق برای توقف جنگ غزه تاکید می کنیم. .

وی افزود: موافقت حماس با پیشنهاد میانجی‌گران در ازای رفتار فاشیستی کابینه نتانیاهو و تلاش آن برای دور زدن توافق، دولت آمریکا را که حماس را بدون مدرک متهم می‌کند، در برابر یک مانع و حق آشکار قرار می‌دهد. این است که واشنگتن باید در کنار جنایتکاران جنگی صهیونیست قرار گیرد و از مشارکت در جنایت نسل کشی دست بردارد و رژیم صهیونیستی را برای توقف جنگ غزه و عدم حمله به رفح تحت فشار قرار دهد.

این رهبر حماس تهدید کرد: مانور جنایتکارانه پوچ نتانیاهو برای فرار از توافق و انجام عملیات نظامی علیه مردم غزه نمی تواند حماس را وادار به دادن امتیاز کند.

وی خطاب به نتانیاهو و کابینه اش پیام داد و گفت: نتانیاهو و کابینه نازی اش باید بدانند که حماس و مقاومت فلسطین تحت فشار نظامی و تشدید جنگ، هیچ ابتکاری برای توقف جنگ یا تبادل اسرا نمی پذیرند. توهماتی هستند که محقق نمی شوند.

حمدان از سازمان ملل متحد و جامعه بین المللی خواست تا بر اشغالگران فشار بیاورند تا این تشدید را که جان صدها هزار غیرنظامی آواره در رفح و سراسر نوار غزه را تهدید می کند و همچنین تمام تلاش های میانجیگران برای توقف جنگ را متوقف کنند. .

وی تاکید کرد: عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح در صورت اجرایی شدن، تفرجگاهی برای ارتش تروریست اشغالگر نخواهد بود و ارتش شکست خورده مانند تمام مناطقی که وارد نوار غزه شده است، به دست مجاهدان این غزه ظهور خواهد کرد. گردان های قسام، گردان های قدس و مقاومت فلسطین تحقیر شدند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=257069

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.