افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

چشم انداز ایران به آفریقا چشم اندازی از کرامت انسانی و هم افزایی است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 25638
چشم انداز ایران به آفریقا چشم اندازی از کرامت انسانی و هم افزایی است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس جمهور صبح چهارشنبه و پیش از عزیمت به سه کشور آفریقایی کنیا، اوگاندا و زیمبابوه در فرودگاه مهرآباد تهران با بیان اینکه این سفر به دعوت رسمی روسای جمهور انجام شد، اهداف این سفر را تشریح کرد. . از کنیا، اوگاندا و زیمبابوه. روابط جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آفریقایی […]

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس جمهور صبح چهارشنبه و پیش از عزیمت به سه کشور آفریقایی کنیا، اوگاندا و زیمبابوه در فرودگاه مهرآباد تهران با بیان اینکه این سفر به دعوت رسمی روسای جمهور انجام شد، اهداف این سفر را تشریح کرد. . از کنیا، اوگاندا و زیمبابوه. روابط جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آفریقایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف خوب بوده است، اما به مرور زمان برخی روابط به‌ویژه در دهه اخیر به دلیل ثروت هنگفت و طبیعی و طبیعی، قطع شده است. منابع معدنی که آفریقا امروز دارد. به دلیل استعدادهای فراوان در کشورهای آفریقایی، ممکن است تبادل توانایی بین دو کشور وجود داشته باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه کشورهای آفریقایی برای ارتباط با ایران ابراز علاقه کرده اند، افزود: کشورهای آفریقایی از جمله حوزه هایی هستند که امروز می توان گام های خوبی برای ارتباط با ایران برداشت.

وی تاکید کرد: برخی نگاه استعماری به آفریقا دارند اما نگاه جمهوری اسلامی ایران در این قاره، نگاه کرامت انسانی و هم افزایی است.

سید ابراهیم رئیسی افزود: زمینه های خوبی برای همکاری در زمینه زراعت و کارهای کشاورزی و مواد پروتئینی در آفریقا وجود دارد. در زمینه علم و فناوری در کشورهای آفریقایی می توان کار بسیار خوبی انجام داد. دفاتر علم و فناوری ما می توانند در این کشورها فعال شوند.

رئیس جمهور گفت: زمینه خوبی برای صادرات خدمات فنی مهندسی وجود دارد.

وی با بیان اینکه سهم ایران در تجارت و اقتصاد آفریقا بسیار کم است، تصریح کرد: امروز سهم اقتصاد آفریقا 1200 میلیارد دلار است و سهم ایران از 1.2 میلیارد دلار فراتر نمی رود.

رئیس جمهور تاکید کرد: امروز ارتباط با کشورهای آفریقایی یکی از اولویت های سیاست خارجی است. سیاست همسایگی و روابط با کشورهای مسلمان و مسلمان از موضوعات مورد توجه دولت است.

رئیسی زهله آرزو کرد در این سفر گام های خوبی در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، علمی، فناوری و فرهنگی برداشته شود.

استقبال رسمی آیت الله رئیسی، دیدار دوجانبه روسای جمهور، برگزاری نشست های مشترک هیات های عالی رتبه دو کشور، امضای اسناد همکاری و تشریح نتایج رایزنی های رسمی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک. بخشی از برنامه های رئیس جمهور در سفر به کنیا، اوگاندا و زیمبابوه است.

رئیس جمهور همچنین در این سفرها با حضور بازرگانان، فعالان تجاری و مقامات اقتصادی ایران و کشورهای میزبان دیدارهایی به منظور ارائه توانمندی های اقتصادی و تجاری ایران و این کشورها خواهد داشت.

این اولین سفر یک رئیس جمهور ایران به کل قاره آفریقا پس از 11 سال است که در راستای سیاست خارجی همه جانبه، متوازن و همگرا همزمان با چندجانبه گرایی اقتصادی دولت سیزدهم با هدف انجام می شود. افزایش حضور ایران در اقتصاد حدود 600 میلیارد دلاری قاره آفریقا.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=25638

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.