افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

واکسن ها در 50 سال گذشته جان 154 میلیون نفر را نجات داده اند

  • کد خبر : 256012
واکسن ها در 50 سال گذشته جان 154 میلیون نفر را نجات داده اند

به گزارش گروه اجتماعی زندگیمحققان به این نتیجه رسیدند که ایمن سازی از طریق واکسیناسیون بیش از هر پیشرفت پزشکی دیگری به سلامت و بقای نوزادان کمک کرده است. به گفته محققان، واکسن سرخک بیشترین تأثیر را در کاهش مرگ و میر کودکان داشته است و 60 درصد (94 میلیون) از زندگی نجات یافته توسط […]

به گزارش گروه اجتماعی زندگیمحققان به این نتیجه رسیدند که ایمن سازی از طریق واکسیناسیون بیش از هر پیشرفت پزشکی دیگری به سلامت و بقای نوزادان کمک کرده است.

به گفته محققان، واکسن سرخک بیشترین تأثیر را در کاهش مرگ و میر کودکان داشته است و 60 درصد (94 میلیون) از زندگی نجات یافته توسط ایمن سازی را شامل می شود.

تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای از سازمان جهانی بهداشت گفت: واکسن‌ها یکی از قدرتمندترین اختراعات تاریخ هستند که بیماری‌های خطرناک را قابل پیشگیری کرده‌اند.

گبرسوس گفت: «به لطف واکسن‌ها، آبله ریشه‌کن شده است، فلج اطفال در آستانه ریشه‌کنی است و با توسعه واکسن‌های جدید علیه بیماری‌هایی مانند مالاریا و سرطان دهانه رحم، مرزهای این بیماری را پیش می‌بریم.» با ادامه تحقیقات، سرمایه گذاری و همکاری، می توانیم جان میلیون ها نفر را امروز و طی 50 سال آینده نجات دهیم.

محققان دریافتند که طی پنج دهه گذشته، واکسیناسیون علیه 14 بیماری به طور مستقیم به کاهش 40 درصدی مرگ و میر کودکان در سراسر جهان و بیش از 50 درصد در منطقه آفریقا کمک کرده است.

این واکسن ها با دیفتری، آنفولانزا، هپاتیت B، آنسفالیت ژاپنی، سرخک، مننژیت A، سیاه سرفه، بیماری پنوموکوکی مهاجم، فلج اطفال، روتاویروس، سرخجه، کزاز، سل و تب مبارزه می کنند.

این مطالعه به منظور بزرگداشت پنجاهمین سالگرد برنامه توسعه یافته ایمن سازی، که در سال 1974 توسط مجمع جهانی بهداشت برای ترویج واکسیناسیون کودکان در سراسر جهان ایجاد شد، انجام شد.

منبع: MedicineNet

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=256012

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.