افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

اتخاذ موضع بی طرف و حرفه ای در همکاری ایران و آژانس موثر است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 255932
اتخاذ موضع بی طرف و حرفه ای در همکاری ایران و آژانس موثر است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

گزارش کردن خبرگزاری بیشتررافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که به دعوت رئیس سازمان انرژی اتمی ایران برای شرکت در سی امین کنفرانس ملی هسته ای ایران و اولین کنفرانس بین المللی علوم و فناوری های هسته ای به ایران سفر کرده است. بعدازظهر دوشنبه 27 اردیبهشت 1403 با حسین امیر عبداللهیان وزیر […]

گزارش کردن خبرگزاری بیشتررافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که به دعوت رئیس سازمان انرژی اتمی ایران برای شرکت در سی امین کنفرانس ملی هسته ای ایران و اولین کنفرانس بین المللی علوم و فناوری های هسته ای به ایران سفر کرده است. بعدازظهر دوشنبه 27 اردیبهشت 1403 با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار کرد و گفت ما میرویم انجام داد

امیر عبداللهیان وی در این دیدار تاکید کرد: سفر وی به ایران به ویژه با توجه به شرایط پیچیده و حساس منطقه در زمان مناسبی انجام شد.

وزیر امور خارجه بر اهمیت جایگاه و نقش آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: موضع بی طرفانه و تخصصی جناب عالی نجیب مدیرکل آژانس علاوه بر کمک موثر در همکاری بین ایران و آژانس، همچنین در بازگشت امنیت و ثبات پایدار در منطقه موثر است.

امیر عبداللهیان وی با تشریح ابعاد عملیات مقتدرانه نیروهای مسلح کشورمان علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تاکید کرد: زیرا انفعال شورای امنیت سازمان ملل گزینه ای غیر از دفاع از خود است با توجه قوانین بین المللی برای مجازات رژیم متجاوز به جمهوری اسلامی ایران واگذار نشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور برخی تهدیدات رژیم صهیونیستی مبنی بر استفاده از بمب هسته ای را تهدیدی آشکار برای صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی دانست و بر نقش بسیار مهم آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به این گونه اظهارات تاکید کرد مقامات رژیم با زرادخانه سلاح های هسته ای

امیر عبداللهیان برجسته کردن سابقه بد ایمانی ایالات متحده در توافقات گذشته در مورد برنامه صلح آمیز رئیس‌جمهور هسته‌ای ایران تاکید کرد: همکاری‌های ایران و آژانس نباید تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا باشد.

وی افزود: این همکاری باید در مسیر درست ادامه یابد و در عین حال احساس کنیم که فرصتی برای این همکاری وجود دارد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به تهران و حضور در کنفرانس هسته ای اصفهان، نقش و جایگاه ایران را در برقراری ثبات و امنیت در منطقه مهم توصیف کرد رویکرد ایران را مهم توصیف کرد. که در برسمیت شناسایی و همکاری قابل اعتماد با آژانس در این زمینه را تقویت کرد.

رافائل گروسی تاکید کرد: تقویت روند همکاری ایران و آژانس باعث شکست طرفین می شود که با هر توجیه و بهانه ای جستجوکردن تشدید درگیری، تنش و درگیری در منطقه.

وی به سفر موفقیت اشاره کرد. آمیز وی در سفر قبلی خود به تهران و برای دستیابی به توافق با ایران ابراز امیدواری کرد که در این سفر توافقات خوبی برای تقویت همکاری‌های طرفین حاصل شود و از این حیث رایزنی‌ها و رایزنی‌های ایران را ضروری دانست. و آژانس بین المللی انرژی اتمی برای حل مشکلات به تفاهم برسند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=255932

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.