افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

پنج نکته درباره سریال خبری ممنوعه در ایران + عکس

  • کد خبر : 255678
پنج نکته درباره سریال خبری ممنوعه در ایران + عکس

اخیرا سریال ” هاشین این امر باعث ایجاد جنجال زیادی در تلویزیون مصر شده است. وقایع سریال در زمینه تاریخی قرن یازدهم اتفاق می افتد. جایی که رهبر قاتلان، حسن الصباح، نمایندگی دارد. او رهبری گروهی را برعهده داشت که به قتل های خونین شخصیت های برجسته در آن دوره تاریخی معروف بودند. حسن الصباح […]

اخیرا سریال ” هاشین این امر باعث ایجاد جنجال زیادی در تلویزیون مصر شده است. وقایع سریال در زمینه تاریخی قرن یازدهم اتفاق می افتد. جایی که رهبر قاتلان، حسن الصباح، نمایندگی دارد. او رهبری گروهی را برعهده داشت که به قتل های خونین شخصیت های برجسته در آن دوره تاریخی معروف بودند. حسن الصباح گروهی از عابدترین پیروان اسماعیلیه را گرد آورد. گروهی از قاتلان در کوه های ایران و سوریه. آنها وحشت را در دل پادشاهان و فرمانروایان فرو بردند و چندین شخصیت مهم تاریخی را به قتل رساندند. این سریال 30 قسمتی توسط پیتر میمی کارگردانی شده است.

عمر خیام

عمر خیام از سریال هشاشین بسیار جوان پسند است، حتی در دو قسمت اول سریال این زنانگی بسیار به چشم می خورد، جاذبه ای که در قسمت دوم کنیز والی سمرقند نسبت به عمر خیام می بینیم نشانه بارز آن است. که در هشاشین، احتمالاً جذاب ترین مرد تاریخ اوست. چه عمر خیام باشد، با تصوری که ما ایرانی ها از عمر خیام داریم، آنچه هشاشین ارائه می دهد چیز جدیدی است. خانم ها به ویژه هششین ششدانگ عمر خیام را تماشا کنند!

اینجا اصفهان واقعیه یا نه؟

سریال هاشین

اصفهان سریال هشاشین عموما اصفهان عجیبی است، در این سریال دوره سلجوقی را می بینیم، اصفهانی که به تصویر کشیده می شود اما جنگل دارد! کسانی که مطالعات تاریخی دارند، احتمالاً بهتر است موافق باشند که این اصفهان واقعی است یا نه. اما هر چه هست، در نماهایی که از بار اصفهان می بینیم، بیشتر شبیه شهرهای عربی است تا اصفهان، گویی سازندگان سریال بیشتر به مشاهدات خود تکیه کرده اند تا آنچه واقعاً اتفاق افتاده است.

قلعه تاریخی الموت

سریال هاشین

موضوع قلعه الموت که همین چند روز پیش در خبرها بود، در روزهای اخیر به یکی از پرطرفدارترین مناطق گردشگری تبدیل شده است. الموت مقر حسن صباح بود. در سریال در ابتدا شاهد نماهایی از او هستیم. این قلعه که صادقانه با شکوه و زیبایی به تصویر کشیده شده است. قلعه الموت در 100 کیلومتری قزوین قرار دارد و می‌بینید که یک سریال چقدر راحت می‌تواند به اقتصاد کمک کند، کاری که ما می‌توانیم بدون خودخواهی‌هایی که هش‌اشین برای تخریب شدن دارد، جایی که در سریال بازنمایی می‌شود، انجام دهیم. زیباتر از واقعیت این روزها

نقش کوچک زنان

سریال هاشین

اما بزرگترین ضعف سریال شاید سبک در نظر گرفتن جایگاه زنان باشد. وقتی صحبت از این سریال می شود، زنان بیشترین نقش های فرعی را دارند. نوعی تحقیر که هر ده دقیقه با تماشای این سریال احساس می کنید. تم زنانه در هشاشین رنگ و بوی زیبایی ندارد و بیشتر جنبه ابزاری دارد و شاید بعد از دیدن سریال این مشکل را کاملا احساس کنید.

سریال هاشین

درباره مصرف دارویی به نام حشیش

اما استفاده از ماده مخدری به نام حشیش در این سریال همواره با شبهات بسیاری در نوشته های تاریخی همراه است. به گفته مارکوپولو، آنها به دستور رهبر حشاشین به گروهی از جوانان مواد مخدر تحویل دادند. البته بسیاری از روایات این گفته را نادرست می دانند. حشاشین ها احتمالا داروساز بوده اند به همین دلیل به آنها هشاشین گفته می شود و این موضوع ربطی به مواد اعتیاد آور ندارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=255678

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.