افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

رشد شرکت های تجارت الکترونیک مراقبت های بهداشتی نباید مانع شود

  • کد خبر : 255512
رشد شرکت های تجارت الکترونیک مراقبت های بهداشتی نباید مانع شود

به گزارش بازار، امین کلاهدوزان با تاکید بر موضوع تخصصی و حیاتی سلامت مردم اظهار داشت: ما پزشکی را یک موضوع تخصصی می دانیم و به هر حال داروخانه های معتبر و مجازی هستند که از وزارت بهداشت مجوز دارند و آن فرد. که صلاحیت به اصطلاح تخصصی صدور نسخه را داشته باشد و با […]

به گزارش بازار، امین کلاهدوزان با تاکید بر موضوع تخصصی و حیاتی سلامت مردم اظهار داشت: ما پزشکی را یک موضوع تخصصی می دانیم و به هر حال داروخانه های معتبر و مجازی هستند که از وزارت بهداشت مجوز دارند و آن فرد. که صلاحیت به اصطلاح تخصصی صدور نسخه را داشته باشد و با مقررات آشنا باشد و مجوز به نام او صادر شده باشد، وظیفه تشخیص نسخه، مشاوره به بیمار در مورد استفاده از آن و … را بر عهده دارد. .

وی افزود: بسترهای توزیع اینترنتی دارو دو کار را برای مشتری انجام می دهند، نسخه دریافتی از مشتری را در محدوده آدرس مشتری بین داروخانه ها توزیع می کنند، زیرا ممکن است یک داروخانه تمام موارد موجود در نسخه بیمار را به طور کامل نداشته باشد بیمار از قیمت و شرایط دارو مطلع می شود و در نهایت بیمار تصمیم می گیرد آن دارو را تهیه و به منزل خود ارسال کند.

کلاهدوزان با اشاره به دستورالعمل پلتفرم ها تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل های مربوطه که از سال گذشته ابلاغ شده، توافقاتی که در ابتدای سال جاری صورت گرفت و دستورالعمل های نظارتی که هفته گذشته ابلاغ شد، فعالیت بسترهای اینترنتی به شرح زیر است. قانونی انجام شده است.

وی با اشاره به موضوع محرمانه بودن اطلاعات بیماران گفت: در این دستورالعمل تمامی موارد با کمک سایر نهادها به ویژه وزارت بهداشت و همچنین انجمن های مختلف طی جلسات متعددی از جمله حفظ محرمانگی بررسی شده است. و قوانین و مقرراتی که باید رعایت شود.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک تاکید کرد: پلتفرم ها نمی توانند اطلاعات ذینفعان را دریافت کنند و فقط کد رهگیری نسخه الکترونیکی را دریافت و به داروخانه ارسال می کنند و این داروخانه است که می تواند نسخه را مشاهده کند. نکته بسیار مهمی است و طی چندین جلسه برای دستگاه های مربوطه ارائه شده است.

وی با اشاره به بحث و تفاهم با وزارت بهداشت در این زمینه گفت: ملاحظات حوزه درمان کشور به طور کامل مورد توجه قرار گرفته و دستورالعمل های مربوطه به امضای وزیر بهداشت رسیده است، بنابراین این ملاحظات که بعضاً صحیح است. دیده شده و در دستورالعمل گنجانده شده است و هیچ خطری وجود ندارد.

کلاهدوزان با اشاره به نحوه کار پلتفرم های توزیع دارو تصریح کرد: انحصاری وجود ندارد، داروخانه باید تنها با یک بستر اینترنتی قرارداد داشته باشد و هر داروخانه می تواند با پلتفرم های متعدد همکاری کند و هیچ گونه منع و محدودیتی وجود ندارد. این یک سرویس اختیاری برای افراد است، بنابراین افراد می توانند شخصاً به داروخانه مراجعه کرده و مانند قبل نسخه خود را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که در دوران پرتلاطم و پرتنش کرونا این سکوها بودند که در خدمت مردم بودند و ماهیت آنها تغییر نکرده است و دستورالعمل هایی که اکنون تدوین شده دستورالعمل های بسیار سخت گیرانه ای است. و بحث های کارشناسی بسیار مفصلی در این خصوص در سطح هیئت حاکمه و نه در سطح یک وزارتخانه صورت گرفته است و به هر حال در این بخشنامه شاهد اتفاق نظر کارشناسان و نهادهای نظارتی بوده ایم. و از نظر مرکز قانون مطلوبی است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک با اشاره به برگزاری نشست های تخصصی در این زمینه، تصریح کرد: موضوعی که در این زمینه مطرح می شود، بحث داروسازی و صنعت دارو نیست، بلکه بحث عملیات دارو، توزیع دارو و تحویل است. داروها به مشتری.”

وی ادامه داد: مرجع کارشناسی موضوع مورد بحث وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی است که در جلسات کمیسیون اقتصاد دیجیتال کشور حضور داشتند.

کلاهدوزان تاکید کرد: آیین نامه این موضوع در تیرماه 1401 در هیات وزیران تصویب و ابلاغ شد و بر این اساس قرار شد دستورالعمل ویژه ای برای توزیع دارو تدوین شود که امسال ابلاغ شد و در حال اجراست که یعنی مسیر قانونی به طور کامل طی شده است و در این زمینه باید دقت شود که مسائل به هم نخورد.

وی با اشاره به بخش هایی از این بخشنامه گفت: این بخشنامه قوانین جدید و سخت گیرانه تری را برای پلتفرم ها مشخص می کند که بر اساس دغدغه هایی است که مطرح شده و بعضاً نگرانی های درستی وجود داشته و اعمال شده است.

مدیر مرکز توسعه تجارت الکترونیک اضافه کرد: ابتدا این بخشنامه به صورت پایلوت در بازه زمانی شش ماهه تا یک ساله در استان مورد نظر اجرا می شود و بسته به نتایج و دستاوردها، ممکن است اصلاحات بیشتری صورت گیرد. در بخشنامه مذکور، یا سخت گیری شود یا نرمش و این توافقی است که در کمیسیون صورت گرفته است.

وی در پایان با اشاره به فرصتی که به سکوها داده شده است، تصریح کرد: سکوها فرصت محدود چند ماهه ای برای تطبیق با شرایط جدید ایجاد شده در این بخشنامه دارند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=255512

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.