افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

مجازات شدید شکارچیان / شکار غیرقانونی حیوانات وحشی 4 برابر افزایش یافته است

  • کد خبر : 255389
مجازات شدید شکارچیان / شکار غیرقانونی حیوانات وحشی 4 برابر افزایش یافته است

به گزارش رکنا، حسن اکبری افزود: در جلسه شورای عالی محیط زیست (24 اردیبهشت) چند موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت که یکی از آنها تعیین بهای خسارت تلفات حیوانات وحشی بود که چهار بار با آن موافقت شد. . وی گفت: به طور معمول این رقم هر 2 یا 3 سال یکبار به […]

به گزارش رکنا، حسن اکبری افزود: در جلسه شورای عالی محیط زیست (24 اردیبهشت) چند موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت که یکی از آنها تعیین بهای خسارت تلفات حیوانات وحشی بود که چهار بار با آن موافقت شد. .

وی گفت: به طور معمول این رقم هر 2 یا 3 سال یکبار به روز می شود اما از سال 2018 تاکنون این کار انجام نشده است و به همین دلیل سعی می کنیم ارقام را مطابق با تورم نگه داریم. شرایط اجتماعی می تواند یک مانع باشد.

وی ادامه داد: البته در روند تحقیقات برخی معتقد بودند که چرا باید تخلفات را حذف کنیم، حتی در کمیته فنی افزایش 10 برابری تخلفات و تلفات گونه ها مطرح شد اما در جلسات متعددی که قبل از تشکیل جلسه برگزار شد. شورای عالی محیط زیست با ادارات مختلف صحبت کردیم و در نهایت بحث های مفصلی که در شورای عالی صورت گرفت 4 بار تصویب شد تا میزان بازداری آن مشخص شود.

اکبری تاکید کرد: به طور کلی میزان تلفات گونه های جانوری بر اساس شرایطی که در آن قرار داشته اند تعیین می شود به عنوان مثال گونه های در معرض خطر انقراض مانند یوزپلنگ ، پلنگ ، گوزن زرد ، هوبرا ، مرغ گوسفند و انواع شاهین آنها گونه هایی بودند که بیشترین تعداد را داشتند، البته گونه هایی که وضعیت حفاظتی آنها چندان خاص نیست، حتی گونه های غیر بومی که وارد کشور می شوند مانند پرندگان زینتی و آبزیان نیز در جدولی ارائه شده و آنها طبقه بندی. بسته به وضعیت جمعیتی در معرض خطر و سایر مسائل مورد توجه و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: البته در فرآیند تعیین میزان تلفات، کار کارشناسی نیز روی گونه انجام می شود و در این فرآیند ممکن است برخی گونه ها کمی تغییر مکان داده و یک پله بالا یا پایین بروند، یعنی میزان جریمه شما کمتر می شود، اما جدا از تغییرات جزئی در جایگاه گونه ها در جدول، مهم ترین مسئله این است که همه گونه ها افزایش خوبی در تلفات خود داشته اند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=255389

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.