افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
3

تمرکز شرکت پتروشیمی پارسیان مپنا بر تکمیل زنجیره ارزش متانول است

  • کد خبر : 255351
تمرکز شرکت پتروشیمی پارسیان مپنا بر تکمیل زنجیره ارزش متانول است

به گزارش شانا به نقل از گروه مپنا، رسول اشرف زاده به تشریح برنامه های راهبردی شرکت پتروشیمی مپنا پارسیان پرداخت و اظهار داشت: این شرکت برای دستیابی به اهداف پیش بینی شده برنامه های کوتاه مدت در افق 1405، برنامه های بلندمدت در افق دارد. سال 1410 و ارتباط با شرکت های هلدینگ در […]

به گزارش شانا به نقل از گروه مپنا، رسول اشرف زاده به تشریح برنامه های راهبردی شرکت پتروشیمی مپنا پارسیان پرداخت و اظهار داشت: این شرکت برای دستیابی به اهداف پیش بینی شده برنامه های کوتاه مدت در افق 1405، برنامه های بلندمدت در افق دارد. سال 1410 و ارتباط با شرکت های هلدینگ در صنعت پتروشیمی.

وی برنامه های تولید بیواتانول، DDGS (آرد تخمیری)، متیل آمین و دی متیل فرمامید را از برنامه های کوتاه مدت 1405 پتروشیمی پارسیان مپنا برشمرد و افزود: طرح بیواتانول با ظرفیت تولید سالانه 99 میلیون لیتر بیواتانول است. و طی سه سال 85 هزار تن DDGS با سرمایه گذاری 110 میلیون یورویی اجرا می شود.

به گفته مدیرعامل پتروشیمی مپنا پارسیان، بیواتانول تولید سوخت سبز از ضایعات غلات به عنوان یک محصول پاک برای حفاظت از محیط زیست است که جایگزین افزودنی های شیمیایی در بنزین شده و آلودگی آن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

اشرف زاده ادامه داد: اجرای طرح تولید متیل آمین و دی متیل فرمامید با سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری در بازه زمانی سه ساله از دیگر برنامه های کوتاه مدت این شرکت است که نیاز به ظرفیت تولید سالانه 100 هزار تن دی متیل فرمامید دارد. 10000 تن مونومتیل آمین و 10000 تن تری متیل آمین.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود عدم تعادل گاز طبیعی در کشور در سال های آینده افزایش یابد، تصریح کرد: این شرکت با هماهنگی برنامه ریزی و جهت گیری توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حال تدوین طرح جامع اجرای چند طرح پایین دستی است و بر اساس «فهرست اولویت بندی اجرای پروژه های زنجیره ارزش». سال 1410 سال تکمیل زنجیره ارزش متانول به جای پروژه های GTPO (گاز به پلی پروپیلن) و MTO (متانول به الفین) در منطقه ویژه اقتصادی پارسیا است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پارسیان مپنا با بیان اینکه پروژه های پایین دستی اسید استیک، اتانول مصنوعی، اسید فرمیک، MTG (تولید بنزین از متانول) و پلی استیل در برنامه بلندمدت این شرکت است، گفت: حجم سرمایه گذاری کم، راندمان بالا و استفاده از متانول و محصولات واسطه ای زنجیره ارزش به جای گاز طبیعی به عنوان ماده اولیه از ویژگی های این پروژه ها است.

اجرای استراتژی متنوع سازی کسب و کار.
اشرف زاده همچنین بر تدوین برنامه راهبردی مشارکت با هلدینگ های صنعت پتروشیمی و بخش خصوصی برای اجرای طرح های پایین دستی و زودبازده با حجم سرمایه گذاری کم و استفاده از ظرفیت تولید تجهیزات در شرکت های زیرمجموعه گروه مپنا تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه این طرح ها در ادامه اجرای استراتژی تنوع بخشی به کسب و کارها و محصولات گروه مپنا انجام می شود، اظهار داشت: اجرای این طرح ها باعث توسعه حضور گروه مپنا در بخش پایین دستی صنعت پتروشیمی می شود. . علاوه بر حضور این گروه در بخش بالادستی صنعت نفت و پیشرو در گاز.

مدیرعامل پتروشیمی مپنا پارسیان تصریح کرد: با توجه به گسترش صنعت پتروشیمی از نظر مالی، فناوری، تجهیزات و جذب نیرو، گروه مپنا با احداث و راه اندازی این واحدها و همچنین ورود به عرصه تولید و فروش محصولات پتروشیمی. . به طور مستقیم در داخل و خارج از کشور نقش بیشتری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایفا خواهد کرد.

اشرف زاده تاکید کرد: تلاش گروه مپنا ارائه یک برنامه جامع و راهبردی برای تسریع در اجرای ماموریت ها است و در این راه استفاده از همه توانمندی ها در دستور کار قرار دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=255351

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.