افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به نتانیاهو برای پذیرش آتش بس در غزه فشار آورد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 254930
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به نتانیاهو برای پذیرش آتش بس در غزه فشار آورد – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، برخی منابع عبری زبان از جمله شرکت رادیویی و تلویزیونی رسمی رژیم صهیونیستی موسوم به خان در گزارشی درباره توافق آتش بس گفته اند که گالانت به عنوان وزیر جنگ از نتانیاهو خواسته است. تا این توافق در جلسه کابینه جنگ تصویب شود. بر اساس این گزارش، […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، برخی منابع عبری زبان از جمله شرکت رادیویی و تلویزیونی رسمی رژیم صهیونیستی موسوم به خان در گزارشی درباره توافق آتش بس گفته اند که گالانت به عنوان وزیر جنگ از نتانیاهو خواسته است. تا این توافق در جلسه کابینه جنگ تصویب شود.

بر اساس این گزارش، گالانت به نتانیاهو گفت که این معامله خوب است و باید تصویب شود و این فرصتی برای بازگرداندن گروگان ها است.

پیش از این شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی از درگیری لفظی مقامات صهیونیستی در جلسه کابینه این رژیم خبر داده بود. به گزارش این شبکه صهیونیستی، «ایتمار بن گوور» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خواستار برکناری «یواف گالانت» وزیر جنگ این رژیم به دلیل آنچه توقف جنگ خواند، شده است. . در غزه

بر اساس این گزارش، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به بن گوئر گفت: توصیه شما را نمی خواهم. به زودی وارد رفح خواهیم شد.

فشار بر نتانیاهو برای پذیرش توافق آتش‌بس در حالی صورت می‌گیرد که دادگاه بین‌المللی دادگستری به دلیل جنگ غزه محکوم می‌شود و وب‌سایت خبری Axios به نقل از منابع خود مدعی شد که اعضای سنای ایالات متحده در حال ملاقات هستند. با مقامات ارشد دیوان کیفری بین المللی برای جلوگیری از بازدید آنها از حکم بازداشت مقامات تل آویو.

گفته می شود در این نشست سناتورها از احتمال صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی در دادگاه ابراز نگرانی کرده اند.

پیش از این روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم از تماس مقامات صهیونیستی با اعضای کنگره آمریکا خبر داده بود. بر اساس این گزارش، تماس های مذکور به منظور فشار بر دیوان کیفری بین المللی و جلوگیری از صدور حکم بازداشت سران رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

اسرائیل هیوم افزود: برخی از احزاب در آمریکا از تل آویو در صدور حکم بازداشت احتمالی از سوی دادگاه کیفری بین المللی حمایت می کنند.

در همین راستا، شبکه تلویزیونی 12 رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتانیاهو از خانواده های اسرای صهیونیست خواسته است تا دادگاه کیفری بین المللی را تحت فشار قرار دهند تا از صدور حکم بازداشت او و دیگر مقامات تل آویو جلوگیری شود.

مرکز مطالعاتی العربی الجدید اخیرا در مقاله ای به تحلیل اقدامات فوری محافل قضایی و دیپلماتیک رژیم صهیونیستی پرداخته است که نشان می دهد این رژیم از احتمال صدور حکم بازداشت قضایی علیه سران تل آویو بیم دارد. . و نوشت که رژیم صهیونیستی حمله قضایی و دیپلماتیک گسترده ای را علیه مقامات ارشد سیاسی و نظامی خود آغاز کرد. ممانعت از صدور حکم دادگاه لاهه، اما محافل صهیونیستی احتمال موفقیت این تلاش ها را بسیار اندک می دانند.

علاوه بر این، پیش از این، مقامات اسرائیلی به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داده بودند که اگر دادگاه کیفری بین‌المللی (لاهه) حکم بازداشت رهبران و مقامات ارشد اسرائیل را صادر کند، تل‌آویو مجموعه‌ای از واکنش‌ها را علیه تشکیلات خودگردان فلسطینی آغاز خواهد کرد که منجر به آن می‌شود. سقوط – فروپاشی.

در روزهای اخیر اخباری در رسانه های رژیم صهیونیستی منتشر شد که نشان می دهد دادگاه کیفری بین المللی در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، هرزی هالوی، رئیس ستاد ارتش و یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم است.

نتانیاهو اعلام کرده است که اگر حکم بازداشت صادر شود، یک “رسوایی در ابعاد تاریخی” خواهد بود.

به گفته اکسیوس، «یکی از اقدامات احتمالی (اسرائیل) می‌تواند ورشکستگی سازمان خودمختار از طریق مسدود کردن انتقال درآمد مالیاتی باشد؛ سازمان خودمختار مدیریت کرانه باختری اشغالی را بر عهده دارد.

رژیم صهیونیستی براساس توافقنامه اسلو در سال 1994 از فلسطینی ها مالیات دریافت می کند و به صورت ماهانه به تشکیلات خودگردان فلسطین منتقل می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=254930

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.