افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

زاهدی: امیدوارم عیسی گل بزند/ شانس قهرمانی پرسپولیس زیاد است – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 254662
زاهدی: امیدوارم عیسی گل بزند/ شانس قهرمانی پرسپولیس زیاد است – پرسپولیس نیوز

لژیونر ایرانی این روزها در لیگ ژاپن حرف اول را زده و با گل های متوالی و جذاب خود تماشایی خیره کننده از خود به جای گذاشته است. شهاب زاهدی پس از جدایی از پرسپولیس در نیم فصل به تیم آویسپا فوکوکا پیوست و با عملکرد درخشانی که از بدو ورود به این تیم ژاپنی […]

لژیونر ایرانی این روزها در لیگ ژاپن حرف اول را زده و با گل های متوالی و جذاب خود تماشایی خیره کننده از خود به جای گذاشته است.

شهاب زاهدی پس از جدایی از پرسپولیس در نیم فصل به تیم آویسپا فوکوکا پیوست و با عملکرد درخشانی که از بدو ورود به این تیم ژاپنی تا این هفته در جی لیگ از خود به نمایش گذاشت باعث ناراحتی هواداران پرسپولیس شد چرا که وقتی این مهاجم در پرسپولیس حضور داشت، هواداران از عملکرد این بازیکن در خط حمله رضایت چندانی نداشتند اما حالا درخشش زاهدی در ژاپن به ذهن متبادر شده است.

زاهدی که با گلزنی های متوالی خود در جی لیگ هدایت اخبار ورزشی ایران و ژاپن را برعهده دارد، در آخرین بازی یک گل 70 متری از داخل زمین به ثمر رساند و این یکی از موقعیت های پوشکاش بود.

صحبت های شهاب زاهدی درباره گل استثنایی و وضعیت این بازیکن در جی لیگ را در ادامه بخوانید:

این روزها باز هم نام تو بر سر زبان ها افتاده و گل هایی می زنی که هواداران پرسپولیس در دوران حضورت در این تیم انتظار داشتند.
به خدا حق با شماست اما فکر می کنم چند گلی که به پرسپولیس زدم گل های خوبی بود و اگر تعدادشان کم بود به عوامل زیادی بستگی داشت. چه مهاجمی دوست ندارد گل بزند، به خصوص در تیمی که در آن بزرگ شده و به آن تعلق دارد. اما به یک سری عوامل بستگی دارد. مشکلات سخت افزاری بسیار تاثیرگذار است. شما باید در شرایط خوبی تمرین کنید و در ایران شرایط متفاوت است.

اما این سوال همچنان باقی است، چه چیزی باعث شد آویسپا فوکوئوکا را به عنوان مقصد خود انتخاب کنید؟
دلیل انتخاب این تیم چیزی جز پیشرفت نبود و خدا را شکر که در هفته های اخیر نشانه هایی دیده شد و نیت من مشخص بود. هم برای من و هم برای کسانی که فوتبال را دنبال می کنند، بعد از عملکردم این موضوع و دلیل انتخابم مشخص شد. وقتی به اینجا رسیدم متوجه شدم از زمانی که در اوکراین بودم، یعنی شاید 4 سال، این تیم مرا زیر نظر داشت اما هیچ وقت شرایط فراهم نشد. دلیلش این بود که من هیچ وقت انتخاب اول آنها نبودم و آنها من را انتخاب دوم خود می دانستند. اما الان شرایط فراهم شده و وقتی آمدم هم گفتند چند سالی است که پیگیر عملکردشان هستیم و امسال این شرایط فراهم شد.

در مورد این تجهیزات توضیح می دهید؟ به هر حال برای هواداران فوتبال ایران قطعا یکی از نام هایی بود که کمتر شنیده بودند.
آویسپا فوکوکا تیم جوانی است و حدود 10 سال است که در لیگ برتر حضور دارد، اما از زمان ورودش روند رو به رشدی را دنبال کرد و بهترین جایگاهی که در جدول کسب کردند فصل گذشته بود که در لیگ هفتم شدند و به مقام هفتم رسیدند. قهرمان حذفی این بهترین عملکرد آنها بود و آنها تیم در حال رشدی هستند و بسیار جدی کار می کنند و از حضور من متوجه شدم که آنها چقدر در اهداف خود برای رشد پیگیر هستند.

آیا تیم به بخش خاصی از جامعه تعلق دارد؟
این تیم برای شهری در جنوب ژاپن است و سومین شهر بزرگ ژاپن است. همه تیم های اینجا اسپانسر خصوصی دارند و هواداران تیم ما از همان شهر هستند و ما به طور میانگین برای هر بازی حدود 10 هزار یا بیشتر هوادار داریم. همچنین تنها تیم لیگ برتری شهرمان است. آنها واقعاً هواداران فوق العاده ای هستند و حتی در بازی هایی که ما عقب بودیم، آنقدر با احترام از من حمایت کردند و تشویق کردند که من شرمنده خودم شدم!

نکته جالب آمادگی شماست. که به زودی خود را با یک لیگ متفاوت هماهنگ کردی.
وقتی به اینجا رسیدم توانستم حدود نیم فصل در پرسپولیس بازی کنم و اینجا هم از هفته سوم وارد این تیم شدم و از نظر جسمی و روحی جلوتر بودم. این قطعا تاثیر داشت. از نظر نوع بازی اولین تیمی که در اوکراین بازی کردم بسیار شبیه به فرم فعلی این تیم بود و تکیه بر کار تیمی داشتند نه ستاره. من قبلاً با این سیستم آشنا بودم و این تجربه به من کمک کرد.

و شاهد واکنش های خوبی نسبت به شما در رسانه های این کشور و فضای مجازی آن هستیم. البته در ایران هم این عملکرد مورد انتقاد هواداران پرسپولیس قرار گرفته و به نوعی معتقدند تو در این تیم آنطور که انتظار می رفت نبودی!
در مورد واکنش های مثبت هم خیلی خوشحالم که حداقل عملکرد خوبی داشتم و توانستم پرچم کشورم را بالا نگه دارم و این حس بسیار خوبی به من می دهد. در مورد انتقاد هم تا حدودی غیرمنطقی است و قطعا برای دریافت پیشنهاد خوب عمل کردم. اینطور نیست که عملکرد خوبی نداشته باشم و الان با پیشنهاد خارجی روبرو هستم و این نمی تواند منطقی باشد. در هر تیمی که حضور داشتم، تمام تلاشم را کردم تا بهترین عملکردم را داشته باشم. اما از آنجایی که موقعیت فوروارد تا حد زیادی به گل بستگی دارد، برای گلزنی به تجربه و شرایط مناسب نیاز دارید. من فکر می کنم کاملاً طبیعی است که هرچه جلوتر می روید بهتر عمل می کنید زیرا تجربه بیشتری دارید و بیشتر بازی می کنید. من همیشه برای هواداران پرسپولیس احترام قائل هستم چون خودم را جزو این تیم و هواداران می دانم و در تمام دقایقی که افتخار حضور در این تیم را داشتم سعی کردم بهترین اتفاق را برای آنها رقم بزنم.

فکر می کنی این تیم (پرسپولیس) بتواند پنج هفته دیگر با استقلال قهرمان شود؟
با توجه به شرایط فعلی پرسپولیس امیدوار هستم و معتقدم شانس زیادی برای قهرمانی دارند. این فوتبال است و هزاران اتفاق غیرقابل پیش بینی. اگر بچه ها از پتانسیل خود به بهترین نحو استفاده کنند، قطعاً امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد و شاهد جشن قهرمانی با لباس قرمز باشیم.

الان با در نظر گرفتن شرایط جوی و تمرینی مسابقات پرسپولیس را دنبال می کنید؟
صد در صد دنبالش میکنم الان نه، چون قبل از حضور در تیم همیشه به عنوان یک هوادار بازی های پرسپولیس را دنبال می کردم. این هفته با نساسی مسابقه داریم. تیمی که وارد بازی شد تک گل سه امتیازی را به ثمر رساند. امیدوارم همه بچه ها به خصوص عیسی در این بازی موفق باشند. عیسی شرایط خوبی دارد و با توجه به جایگاهی که در اختیار دارد قطعا توقعات از او بالاست و از صمیم قلب برایش آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم بتواند به تیم کمک کند و به پیروزی های متوالی تا قهرمانی دست یابد.

او در مدت کوتاهی که در پرسپولیس حضور داشت، 7 گل به ثمر رساند و تاکنون 15 امتیاز کسب کرده است. حتما اگر اتفاقی که منتظرش هستید (قهرمانی پرسپولیس) بیفتد شما هم در آن شرکت خواهید کرد؟
درست است که الان در تیم واسپ فوکوکا هستم اما به عنوان هوادار این تیم امیدوارم بهترین ها را برای پرسپولیس و هوادارانش رقم بزنم. خوشحال کردن هواداران برای من با ارزش ترین چیز است و قطعا هیچ شادی بالاتر از پرچم پرسپولیس نیست که بالای همه پرچم ها قرار بگیرد.

چه چیزی در ژاپن برای شما جالب بود؟ آیا سفر طولانی به این شهر داشتید و از شرایط غذایی راضی هستید؟
بله، از تهران تا اینجا حدود 12 ساعت راه بود. من از ایران به قطر، از دوحه به اوزاکا و در نهایت فوکوکا سفر کردم و سفر بسیار عجیب و طولانی بود. خسته کننده بود اما جذاب. در ژاپن، همانطور که انتظار می رفت و شنیدیم، همه چیز بر اساس نظم و احترام است. احترام و نظم واقعی! البته سبک زندگی من همیشه اینطور بوده و به نظم اهمیت می دادم و راستش در ایران کمی تغییر کرده بود! (با لبخند). اما اینجا در بحث نظم و احترام یک چیز واقعا عجیب است. از نظر تغذیه مشکلی نداره. آنها غذای بسیار سالمی در اینجا دارند و این یکی از بهترین غذاهایی است که تا به حال در یک کشور خورده ام. در مورد زبان هم مشکل خاصی نیست و علاوه بر آپارتمان و ماشین شخصی که باشگاه به من داده مترجم هم دارم و مشکلی نیست. در این مدت هواداران این تیم خیلی به من لطف دارند و احساس متقابلی داریم و سعی می کنم با عملکردم جواب محبت آنها را بدهم و برخوردشان واقعا فوق العاده است.

اما گلی که زدی دیدنی بود و شاید اولین کاندیدای جایزه پوشکاش بود. چطور تصمیم گرفتی آن شات را بگیری؟
باور کنید قبل از اینکه در آن موقعیت باشم به آن فکر کرده بودم. چون تیم حریف بیشتر مالکیت توپ را در اختیار داشت و من بارها به دروازه بان آنها که به دلیل پیشروی تیمش از دروازه فاصله داشت نگاه کرده بودم. پنج دقیقه قبل از زدن گل تمام این اتفاقات را در ذهنم مرور کرده بودم و خوشحالم که توانستم آنها را به نتیجه برسانم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=254662

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.