افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
2

پالایشگاهی که در دولت قبل به دلیل عدم سوددهی باید مجانی واگذار می شد، سال گذشته به سود ۱۲ هزار میلیون تومانی دست یافت.

  • کد خبر : 254584
پالایشگاهی که در دولت قبل به دلیل عدم سوددهی باید مجانی واگذار می شد، سال گذشته به سود ۱۲ هزار میلیون تومانی دست یافت.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جواد اوجی ظهر امروز (یکشنبه 26 اردیبهشت) در جلسه هیات دولت در گزارشی از فعالیت های پالایشگاه آبادان با اشاره به اینکه در سال 1393 وزیر نفت اعلام کرد که پالایشگاه سودی نداشت، دولت حاضر است آن را رایگان تحویل دهد، گفت: با اقدامات […]

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جواد اوجی ظهر امروز (یکشنبه 26 اردیبهشت) در جلسه هیات دولت در گزارشی از فعالیت های پالایشگاه آبادان با اشاره به اینکه در سال 1393 وزیر نفت اعلام کرد که پالایشگاه سودی نداشت، دولت حاضر است آن را رایگان تحویل دهد، گفت: با اقدامات دولت مردمی، اعتماد به ظرفیت سازندگان ملی، کارشناسان و پیمانکاران و راه اندازی فاز دوم این پالایشگاه، آبادان. پالایشگاه یکی از سودآورترین واحدهای تولیدی است که در سال گذشته ساخته شد.

وی خاطرنشان کرد: تولید بنزین در این پالایشگاه به 15 میلیون لیتر در روز رسید که از 8 میلیون لیتر در ابتدای دولت سیزدهم، تولید گازوئیل از 15 میلیون لیتر به 19 میلیون لیتر در روز افزایش یافت و به رتبه اول صادراتی کشور رسید. گروه بورس کالا و انرژی در سال 1402، تصریح کرد: تا 2 ماه آینده واحد هیدروکراکینگ این پالایشگاه نیز به بهره برداری می رسد و نرخ ارز برای تولید گازوئیل 5 یورویی 3 میلیون یورو دیگر افزایش می یابد.

وزیر نفت در ادامه با اشاره به افزایش 210 هزار بشکه ای تولید و عرضه مجتمع های پتروشیمی تبریز، شازند، بندر امام، بوعلی و رازی افزود: در طول فعالیت دولت سیزدهم تعداد محصولات تولیدی این پالایشگاه از 21 محصول در 1400 محصول به 34 محصول رسید تنها با اقدامات انجام شده در سال گذشته 1300 فرصت اشتغال دائم و موقت در این مجموعه ایجاد شد و امسال 600 نفر به کارکنان پالایشگاه و کارخانه اضافه خواهند شد. حداقل 1000 نفر در قراردادهای توسعه فاز 3 خود شرکت خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=254584

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.