افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

روایتی دیگر از مشکلات متقاضیان نهضت ملی مسکن – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 254147
روایتی دیگر از مشکلات متقاضیان نهضت ملی مسکن – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

خبرگزاری بیشتر، گروه استان ها: طرح نهضت ملی مسکن در استان چهارمحال و بختیاری از سال 1397 آغاز شده و همچنان ادامه دارد. اما به بهانه های مختلف از جمله مشکل همیشگی تاخیر در ارسال متقاضیان، واحدها تحویل نشده است. به گفته مسوولان حوزه مسکن و ساختمان، تاخیر در پرداخت تسهیلات و ورود متقاضیان باعث […]

خبرگزاری بیشتر، گروه استان ها: طرح نهضت ملی مسکن در استان چهارمحال و بختیاری از سال 1397 آغاز شده و همچنان ادامه دارد. اما به بهانه های مختلف از جمله مشکل همیشگی تاخیر در ارسال متقاضیان، واحدها تحویل نشده است.

به گفته مسوولان حوزه مسکن و ساختمان، تاخیر در پرداخت تسهیلات و ورود متقاضیان باعث شده است که پروژه ساخت مسکن نهضت ملی مسکن در چندین نوبت متوقف یا متوقف شود.

فروش واحدهای نیمه‌ساز قبل از تحویل یکی دیگر از مشکلاتی است که اخیراً با آن مواجه هستیم، همین امر باعث شده پای واسطه‌ها به پروژه‌های نهضت ملی مسکن باز شود که آن‌ها نیز حقوق خود را به موقع پرداخت نمی‌کنند.

دیگر نمی توانم هزینه های مسکن را پرداخت کنم.

یکی از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهرکرد گفت ما میرویم وی به خبرنگار مهر گفت: تاکنون با وجود همه سختی ها توانسته ام بیش از 200 میلیون توکن از مبلغ مورد نیاز منزل خود را پرداخت کنم، تحویل درب منزل اعلام نشده است.

و افزود: اکثر متقاضیان مسکن در طرح نهضت ملی مسکن مستاجر با حداقل حقوق هستند، مثلا من یک کارمند ساده با حقوق تقریبی 10 تا 12 میلیون تومان هستم. پرداخت 50 یا 100 میلیون تومان مسکن هم برایم سخت است.

این متقاضی مسکن ادامه داد: اکثر ما متقاضیان در شرایطی که شرایط اقتصادی به شدت نگران کننده است و در تامین نیازهای روزانه خود با مشکل مواجه هستیم، دیگر توان پرداخت هزینه های مربوط به مسکن را نداریم.

آیا با پول واحد ناقص نهضت ملی مسکن می توانم یک واحد آماده بخرم

صادقی یکی دیگر از متقاضیان مسکن ملی در استان چهارمحال و بختیاری است که از سال 1388 متقاضی مسکن بوده و تاکنون حدود 500 میلیون تومان از درآمد خود را پرداخت کرده است.

وی افزود: طبق قراردادی که قبل از عید با متقاضیان بسته شده است، بین 100 تا 150 میلیون تومان باید واریز مجدد کنیم و من به شخصه نمی توانم این مبلغ را تامین کنم.

این متقاضی از نهضت ملی مسکن افزود: همانطور که در ابتدا اعلام شد با متقاضی و تسهیلات بانکی قرار بود کل قیمت یک واحد در طرح نهضت ملی مسکن حدود یک میلیارد تومان باشد اما با این روند که انجام شده است. گرفته شود، بیش از این مقدار خواهد بود.

صادقی گفت: بررسی کردم که با قیمت اعلام شده برای یک واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن، می توانم یک واحد آماده در منظره شهرکرد بخرم.

وی خاطرنشان کرد: واحدهایی که در طرح حرکت ملی در اختیار متقاضی قرار گرفته اند فاقد زیرساخت هایی مانند سنگفرش، مدرسه، مراکز خرید، مساجد و … هستند و متقاضی باید هزینه های گزافی برای خرید کابینت، پکیج و شیرآلات بپردازد. در آنها زندگی می کنند.

روایتی دیگر از مشکلات نامزدهای نهضت ملی مسکن

واحدهای نهضت ملی مسکن 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارند

خدایار باقری مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: ما میرویم وی با خبرنگار مهر گفت: در محله 34 شهرکرد حدود 3000 واحد با پیشرفت فیزیکی بیش از 65 درصد در حال ساخت است.

وی افزود: در سایر محلات شهرکرد مانند محله 40 نیز 3 هزار و 400 واحد در حال ساخت است و میانگین پیشرفت فیزیکی در این محلات بیش از 35 درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در بند 33 اجرای عملیات ساخت واحدهای طرح ملی نهضت مسکن آغاز می شود.

باقری تصریح کرد: واحدهای مسکونی به افرادی اختصاص داده شده که واجد شرایط هستند و نباید در بازار آزاد خرید و فروش شوند. خرید و فروش واحدهای طرح ملی نهضت مسکن در صورت احراز صحت فروش این واحدها از سوی متقاضی، ممنوع است. ، این امتیاز از شخص سلب شده و به سایر افراد واجد شرایط داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: 7 هزار و 500 واحد مسکونی در چهارمحال و بختیاری به ویژه شهرکرد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال اجراست و پیش بینی می شود از ماه جاری این واحدها به متقاضیان واگذار شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن بر اساس قراردادهایی است که قبلاً منعقد شده و با کمک های مردمی و تسهیلات بانکی منعقد شده است.

باقری بیان کرد: برای اینکه پروژه ها معطل نشوند مردم همت کنند تا بدهی خود را به موقع پرداخت کنند.

روایتی دیگر از مشکلات نامزدهای نهضت ملی مسکن

بیش از هزار خانه در منظره در حال ساخت است

فرشاد ریاحی گفت ما میرویم وی با خبرنگار مهر گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان واسطه دارای یک هزار و 224 واحد مسکونی در محله 34 منظریه شهرکرد است.

و افزود: برای پیمانکاری که دیر کارش را انجام می دهد دو اتفاق می افتد اول اینکه تاخیر غیرقانونی تلقی می شود و کارفرما و اداره نظارت او را جریمه می کنند. از طرفی شاخص هایی که اعلام می شود منفی است پس. دیر انجام شدن کار برایش ضرر دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تنها دلیلی که گاهی کارها به کندی انجام می شود، تامین نشدن به موقع منابع مالی است که در موعد مقرر به پیمانکار تحویل داده نمی شود.

روایتی دیگر از مشکلات نامزدهای نهضت ملی مسکن

متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن باید شنیده شوند

حجت الاسلام محمدعلی نیکونم در خطبه های نماز جمعه شهرکرد گفت: برخی از متقاضیان نهضت ملی مسکن در واگذاری واحدهای خود دچار مشکل هستند، باید حرف آنها شنیده شود و در مورد مشکلات آنها تصمیم دقیق گرفته شود. .

وی افزود: نباید بگذاریم مشکلات حل نشود، مردم جویای مسکن آنقدر مقصر نیستند، بار را بر دوش جویندگان مسکن می اندازند و انتظار دارند تنها این افراد بار تاخیر و گرانی را به دوش بکشند. ، و غیره. معتبر نیست

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: باید حرف ها شنیده شود و راهکار مناسب برای رفع مشکلات متقاضیان مسکن اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هر بار که موضوع واحدهای مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن مطرح می شود، نوک پیکان بهانه ها متوجه مردم و متقاضیان این واحدها می شود که با پرداخت نکردن وقت آنها باعث کندی اجرا شده اند.

متقاضیانی که به دلیل نیاز به خانه دار شدن، حتما تصمیم گرفته اند هزینه های بالای ساخت گران ترین کالای موجود در سبد نیازهای خود را بپردازند، اکثراً مستاجر، گاه کارگر یا کارمند حداقل دستمزد هستند و همه آنها را زیر بار سنگینی کشیده اند. این هزینه و به قول خودشان دیگر نمی توانند ادامه دهند.

تحویل طولانی مدت واحدهای مسکونی، تورم بالا، اظهارات مکرر و بهانه های متقاضی برای عدم پرداخت به موقع، باعث تاخیر در تحویل واحدها شده و… کارد بر استخوان برخی از متقاضیان مسکن مهر بریده است. آنها تصمیم گرفتند واحد خود را منتقل کنند. باید توسط دلال ها به فروش برسند زیرا با هزینه هایی که برای خانه ها پرداخته اند می توانند یک واحد مسکونی در منظره بخرند.

در سال های پایانی دولت سیزدهم کمترین انتظار مردم این است که بتوانند واحدهای خود را سریعتر دریافت کنند تا حداقل یکی از دغدغه هایشان برطرف شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=254147

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.