افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
5

دارایی های دولتی به روش های مختلفی تولید می شوند

  • کد خبر : 25375
دارایی های دولتی به روش های مختلفی تولید می شوند

به گزارش بازار، حسین قربان زاده امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاح تالار تولید دارایی های دولت با ارائه گزارش آماری از عملکرد دبیرخانه تولید دارایی های دولتی، اظهار کرد: پس از تصویب آیین نامه تولید اصلاحی اجرایی در فروردین ماه 1398. در سال جاری دبیرخانه هیات عالی تولید وزارت اقتصاد مستقر در سازمان خصوصی […]

به گزارش بازار، حسین قربان زاده امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاح تالار تولید دارایی های دولت با ارائه گزارش آماری از عملکرد دبیرخانه تولید دارایی های دولتی، اظهار کرد: پس از تصویب آیین نامه تولید اصلاحی اجرایی در فروردین ماه 1398. در سال جاری دبیرخانه هیات عالی تولید وزارت اقتصاد مستقر در سازمان خصوصی سازی زیرساخت های لازم را برای انجام فرآیندهای نظارتی مختلف فراهم کرد و با چرخش فعالیت ساعتی در این زمینه.

وی افزود: حدود 10 جلسه هیات عالی تولید با حضور مسئولان ارشد سه قوه و حدود 10 جلسه کمیته تخصصی این هیات تولید و امروز با شعار شفافیت و رقابت برگزار شد. ، تالار تولید کالاهای دولتی افتتاح می شود.

رئیس این نهاد خصوصی اعلام کرد: تاکنون 3 هزار و 357 دارایی از طریق خوداظهاری دستگاه ها یا ورود دستگاه های اجرایی شناسایی شده است.

قربان زاده تاکید کرد: از این رقم مازاد حدود یک هزار و 357 دارایی به تصویب هیات عالی تولید رسیده است که از این تعداد یک هزار و 296 دارایی در مرحله ارزش افزوده (تغییر کاربری یا افزایش تراکم و …) و 91 دارایی در مرحله ارزش افزوده است. فاز قیمت گذاری چهار دارایی، قیمت و روش تولید آنها به تصویب هیات مدیره رسیده و آماده فروش است.

وی گفت: حدود 3300 دارایی خوداظهاری دستگاه هایی است که برای راه اندازی پروژه های نیمه تمام خود که در سراسر کشور پراکنده هستند، دارایی ها را معرفی کرده اند.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: از مجموع دارایی های شناسایی شده 57 دارایی به مساحت حدود 813 هکتار پرونده ورودی اجرایی است که این اراضی و املاک در بهترین نقاط تهران و شهرهای بزرگ 15 ملک شناسایی شده است. از این 57 ملک مورد تایید هیات عالی تولید قرار گرفته است.

وی گفت: این 15 ملک حدود 67 هکتار مساحت دارند که در تهران و مراکز استان های مختلف قرار دارند و پس از ارزش افزوده قیمت آنها حدود 78 میلیارد تومان برآورد شده است.

قربان زاده تصریح کرد: پس از تایید مازادها، این دارایی ها در مرحله ارزش افزوده قرار می گیرند تا پس از مطالعه و تحلیل بازار، بهترین ارزش افزوده منصفانه تهیه و برای تایید به شهری مربوطه ارسال شود. برنامه ریزی. مراجع برنامه ریزی مانند کمیسیون ماده 5 شهرداری ها.

رئیس سازمان خصوصی سازی ادامه داد: پس از ارزش افزوده به مرحله ارزیابی یا قیمت گذاری می روند تا یک کارشناس یا هیئت کارشناسی آن دارایی را ارزش گذاری کنند.

وی اعلام کرد: املاک پس از مرحله فهرست بندی که به تصویب شورای عالی رسید، آماده فروش می شود.

قربان زاده خاطرنشان کرد: مراقب باشید بسیاری از این دارایی ها به روش های مختلف تولید می شود و همه اقلام به صورت حراج مستقیم در بورس کالا عرضه نمی شود. بلکه به صورت مشارکت در سرمایه گذاری ها یا اساسنامه صندوق های سرمایه گذاری منتقل می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=25375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.