افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
6

آیا دنیا منتظر طلای 3000 دلاری است؟

  • کد خبر : 253720
آیا دنیا منتظر طلای 3000 دلاری است؟

به گزارش بازار، در سال 2024 قیمت طلا به سطوح بی‌سابقه‌ای افزایش یافت، به طوری که در ماه گذشته به دلیل افزایش تقاضای جهانی در میان عدم قطعیت‌های اقتصادی و ژئوپلیتیکی، فلز زرد از 2400 دلار در هر اونس گذشت. نکته قابل توجه، استراتژیست های گلدمن ساکس بر این باورند که این فلز امن دارای […]

به گزارش بازار، در سال 2024 قیمت طلا به سطوح بی‌سابقه‌ای افزایش یافت، به طوری که در ماه گذشته به دلیل افزایش تقاضای جهانی در میان عدم قطعیت‌های اقتصادی و ژئوپلیتیکی، فلز زرد از 2400 دلار در هر اونس گذشت. نکته قابل توجه، استراتژیست های گلدمن ساکس بر این باورند که این فلز امن دارای ویژگی های مثبت بیشتری است و می گویند این فلز تا پایان سال می تواند از 3000 دلار فراتر رود.

قیمت طلا به دلیل ناآرامی های ژئوپلیتیکی و تقاضا از سوی بانک های مرکزی افزایش یافت و یکی از عوامل اصلی این افزایش قیمت، تقاضای شدید بانک های مرکزی جهانی و خانوارهای آسیایی برای طلا است. در چین، چالش‌های بهبود اقتصادی پس از همه‌گیری و کاهش ارزش یوان، که طی سال گذشته حدود پنج درصد در برابر دلار آمریکا کاهش یافته است، طلا را برای مصرف‌کنندگان محلی گران‌تر کرده است. با وجود این، هم مصرف کنندگان چینی و هم بانک مرکزی چین مشتاقانه به دنبال طلا هستند.

بر اساس گزارش شورای جهانی طلا، بانک مرکزی چین ذخایر طلای خود را برای 17 ماه متوالی افزایش داده است که در این مدت 16 درصد افزایش یافته است. بانک مرکزی چین تنها در ماه مارس 160000 اونس طلا به ذخایر خود اضافه کرد. به همین ترتیب کشورهایی مانند ترکیه، هند، قزاقستان و برخی از کشورهای اروپای شرقی خریداران فعال طلا در سال جاری بوده اند.

این افزایش نشان دهنده روند گسترده تری در میان بانک های مرکزی جهانی برای تنوع بخشیدن به ذخایر و کاهش وابستگی آنها به دلار آمریکا است. قیمت طلا در اواخر آوریل کاهش یافت، اما این هفته پس از اشاره مقامات فدرال رزرو به کاهش نرخ بهره، احساسات صعودی بازگشت.

طبق انتظار، فدرال رزرو در آخرین نشست خود در روز چهارشنبه نرخ بهره را بدون تغییر گذاشت. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که هر تصمیمی در مورد نرخ بهره آینده بر اساس داده ها خواهد بود، اما افزود که افزایش نرخ در این مرحله بعید است.

اعتماد پاول که عملاً افزایش بیشتر نرخ بهره را رد کرد، به ماندن قیمت طلا در بالای 2300 دلار کمک کرد. نرخ بهره پایین‌تر طلا را جذاب‌تر می‌کند زیرا معمولاً بازده دارایی‌های با درآمد ثابت مانند اوراق قرضه را کاهش می‌دهد. در همین حال، تنش های ژئوپلیتیکی، به ویژه در خاورمیانه، علاقه سرمایه گذاران به شمش را افزایش داده است. طلا به عنوان یکی از قدیمی ترین دارایی های امن در نظر گرفته می شود که در طول جنگ ها و ناآرامی های ژئوپلیتیکی تقاضای زیادی داشته است.

قیمت طلا می تواند بیش از 3000 دلار باشد.
به گفته Investing Is، استراتژیست های گلدمن ساکس با استناد به تقاضای شدید طلا از سوی بانک های مرکزی بازارهای نوظهور و خانوارهای آسیایی، پیش بینی خود را حفظ کردند که این فلز گرانبها تا پایان سال به 2700 دلار در هر اونس تروی افزایش خواهد یافت که نشان دهنده افزایش 17 درصدی است. آنها پیش بینی می کنند که اگر تحریم های مالی ایالات متحده با سرعتی مشابه از سال 2021 تشدید شوند، قیمت طلا می تواند 16 درصد افزایش یابد و به 3130 دلار در هر اونس تروی برسد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=253720

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.