افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
4

افزایش ۴۵ درصدی دانش آموزان دهک های کم درآمد مدارس سمپاد در سال تحصیلی گذشته

  • کد خبر : 253689
افزایش ۴۵ درصدی دانش آموزان دهک های کم درآمد مدارس سمپاد در سال تحصیلی گذشته

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، الهام گرفتن رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان وی در تحریریه خبرگزاری رکنا در گفتگویی به مسائل روز این نهاد پرداخت. وی در ابتدا گفت: سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان. سمپاد ) سعی می کند دانش آموزان را با مشکلات و چالش های محیط خود آشنا کرده و آنها را […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، الهام گرفتن رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان وی در تحریریه خبرگزاری رکنا در گفتگویی به مسائل روز این نهاد پرداخت.

وی در ابتدا گفت: سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان. سمپاد ) سعی می کند دانش آموزان را با مشکلات و چالش های محیط خود آشنا کرده و آنها را برای تأثیرگذاری بر محیط خود آماده کند. آشنایی دانش آموزان با محیط کار در محل سکونت یکی از مهمترین ماموریت های سمپاد است. از این نظر ما پروژه های علمی زیادی داریم که از طریق آنها دانش آموزان را به توانمندی های بومی منطقه نزدیک می کنیم.

وی در ادامه به ویژگی ها پرداخت. مدارس سمپاد مهراتی یعنی آموزشکده های فنی و حرفه ای وابسته به سمپاد گفت: دانش آموزان همان روندی را طی می کنند که ما از سایر مدارس سمپاد برای جذب در این آموزشگاه ها می گذریم. بنابراین برای جذب دانشجو به شدت بر هوش منطقی و تحلیلی دانش آموز تکیه می کنیم. نکته اینجاست که این دانش آموزان به دلیل داشتن مهارت های تحلیلی خوب، کاری که در این مدارس انجام می دهند کاملا عمیق و جدی است.

الهام یاوری همچنین تاکید کرد: هم اکنون در 11 استان کشور از جمله تهران، قم، اصفهان، البرز، یزد، خراسان رضوی و … آموزشگاه مهارتی سمپاد داریم. ظرفیت این مدارس حدود 800 دانش آموز می باشد. ما ظرفیت پذیرش بیش از این تعداد دانشجو را داریم. اما این مدارس نیاز به امکانات و تجهیزات بیشتری دارند و نیاز است که بخش دولتی و خصوصی کمک کنند تا این امکانات برای آموزش افراد فعال و توانمند در این راستا فراهم شود.

مدیرعامل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: تا امسال دو مدرسه عشایری دخترانه و پسرانه در استان فارس داشتیم. این مدرسه مخصوص دانش آموزانی است که به مدارس روزانه دسترسی ندارند، در آنجا قبول می شوند و شبانه روز درس می خوانند و امسال این تعداد را افزایش دادیم و دو مدرسه را در آذربایجان غربی توسعه دادیم. هدف این است که این چهار مدرسه فقط برای دانش آموزانی باشد که سال های آخر متوسطه را در مدرسه عشایری تحصیل کرده اند و این راهی است که از مسیر عادلانه تری وارد مدارس سمپاد شوند. تعداد این دانش آموزان حدود 50 نفر است.

هزینه شهریه مدارس سمپاد به طور متوسط ​​در سراسر کشور حدود 5 میلیون تومان است.

الهام یاوری در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد دانش آموزی به دلیل فقر مالی از تحصیل در مدارس سمپاد منع شود، گفت: قانونی وجود دارد که شهریه مدارس سمپاد یا همان شهریه ثبت نام باید نصف شود. شهریه مدارس غیردولتی؛ اما رقمی که به دست می آوریم بسیار کمتر از رقم تایید شده است. به عنوان مثال در شهر تهران در سال گذشته به طور میانگین شهریه مدارس غیردولتی دوره اول متوسطه حدود 100 میلیون تومان بوده است. اما در مدارس سمپاد حدود 12 و نیم میلیون تومب شهریه دریافت کرده ایم که رقم بسیار کمتری است. به طور متوسط ​​در سراسر کشور هزینه شهریه مدارس سمپاد تقریباً 5 میلیون تومان است.

معافیت از پرداخت شهریه دانش آموزان ثبت نامی کمیته امداد و دهم از یک تا چهار در مدارس سمپاد

وی تاکید کرد: برای دانش آموزانی که وضعیت مالی خوبی ندارند برنامه های زیادی داریم. دانشجویان دهک های درآمدی از یک تا چهار کشور و همچنین دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد از پرداخت شهریه در سمپاد معاف هستند. این کار به طور خودکار انجام می شود تا هیچ گونه فشار روانی برای دانش آموز یا والدین آنها در پی نداشته باشد.

مدارس سمپاد نیز برای دانش آموزان کم درآمد تخفیف 100 درصدی اعمال می کنند

مدیرعامل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در ادامه گفت: برای دانش آموزانی که در این گروه ها قرار نمی گیرند تخفیف و پرداخت اقساطی قابل توجهی در شهریه در نظر گرفته ایم که با نظر مدیر و مشاوره مالی انجام می شود. . از مدرسه. از مدارس می خواهیم تا حد امکان از این اختیار استفاده کنند و سعی کنند مدارس سمپاد محلی برای نشستن همه دانش آموزان باشد. این تخفیف ها ممکن است 100 درصد باشد. همچنین شایان ذکر است که در سال گذشته تعداد دانش آموزان ورودی به مدارس سمپاد از پایه اول تا چهارم 45 درصد افزایش داشته است.

یاوری در پایان درباره برگزاری نمایشگاه ملی دستاوردهای پژوهشی سمپاد گفت: در این نمایشگاه حدود 500 دانش آموز سمپاد از سراسر کشور در روزهای 25 و 26 اردیبهشت ماه در تهران گرد هم می آیند. آنها در این نمایشگاه دستاوردهای خود را در زمینه های مختلف به نمایش می گذارند. امیدواریم در پایان این نمایشگاه تجربه ای غنی از ارتباط با مخاطبان مختلف و همچنین شبکه سازی بین دانش آموزان مدارس سمپاد فراهم شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=253689

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.