افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
4

اخذ مالیات علی الحساب در مرحله پیش فروش ساختمان، کمر سازندگان را می شکند

  • کد خبر : 253623
اخذ مالیات علی الحساب در مرحله پیش فروش ساختمان، کمر سازندگان را می شکند

حمیدرضا محبی در گفت و گو با بازار اظهار داشت: ارائه اظهارنامه مالیاتی ساختمان در حال ساخت که از سوی سازمان امور مالیاتی منتشر شده تصمیم اشتباهی است. دبیر انجمن انبوه سازان و خانه سازان گلستان با تاکید بر اینکه ساختمان یک محصول پروژه محور است، افزود: برای اخذ مالیات باید ساختمان تکمیل و هزینه […]

حمیدرضا محبی در گفت و گو با بازار اظهار داشت: ارائه اظهارنامه مالیاتی ساختمان در حال ساخت که از سوی سازمان امور مالیاتی منتشر شده تصمیم اشتباهی است.

دبیر انجمن انبوه سازان و خانه سازان گلستان با تاکید بر اینکه ساختمان یک محصول پروژه محور است، افزود: برای اخذ مالیات باید ساختمان تکمیل و هزینه های آن و سود حاصل از فروش مشخص شود. که سازنده می تواند مالیات بر درآمد بپردازد».

وی بیان کرد: با وجود شرایط تورمی در کشور ما نمی توان پیش بینی کرد که تولیدکننده چقدر سود خواهد داشت و گاهی متحمل ضرر می شود.

وی تصریح کرد: تکمیل اظهارنامه در مرحله پیش فروش اشتباه است، در واقع محاسبات مالیاتی در این روش نادرست است زیرا ساختمان هنوز در مرحله ساخت است و هزینه های زیادی دارد.

محیبی اذعان داشت: 95 درصد سازندگان ما به صورت سنتی کار می کنند و ذیحساب و دفاتر حسابداری ندارند، به همین دلیل اخذ فاکتور برای تمام مراحل ساخت و دریافت وجه از نیروهای خدماتی و کارگران، گاهاً پس از اتمام کار بسیار سختی است. در فرآیندها با کوهی از فاکتورها و قبوض و اسناد پرداختی مواجه هستیم که گاهی بسیاری از این اسناد توسط حسابرس مربوطه پذیرفته نمی شود.

محاسبه مالیات از این طریق مفسده است

به گفته وی، این روش محاسبه مالیات مفسده آور است.

دبیر انجمن انبوه سازان گلستان اضافه کرد: نرخ مالیات بر ساختمان ها مانند مسکن ملی و مسکن مهر باید ثابت باشد و تکلیف سازنده در پرداخت مالیات از ابتدا مشخص و مشخص باشد اما اکنون بر اساس مستندات. و اسنادی که مورد قبول یا عدم پذیرش حسابرس باشد. اعداد مختلفی برای مالیات تعیین می شود که باعث اختلاف بین سازنده و حسابرس می شود.

محبی گفت: تصمیم گیری بر اساس نظر یک نفر به عنوان حسابرس قطعا مشکلاتی دارد و باعث اختلاف می شود.

وی افزود: دو ساختمان که در کنار هم قرار دارند ممکن است هزینه های ساخت و فروش متفاوتی داشته باشند که این مشکل رایج در ساخت و ساز است و محاسبه سود و مالیات در این صورت بسیار بحث برانگیز خواهد بود.

وی گفت: پیشنهاد شد به جای اخذ مالیات از ساختمان های شهرهای بالای 100 هزار نفر، این قانون برای همه شهرها در نظر گرفته شود، اما مانند مسکن در همه شهرها از ساختمان ها مالیات اخذ می شود. بریده شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=253623

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.