افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

6 پیشنهاد از ایران به سران کشورهای اسلامی

  • کد خبر : 253571
6 پیشنهاد از ایران به سران کشورهای اسلامی

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از همشهری آنلاین؛ حسین امیرعبداللهیان در سخنانی روز شنبه در پانزدهمین اجلاس سران اسلام تحت عنوان ترویج وحدت و همبستگی از طریق گفت و گو برای توسعه پایدار در بانجول پایتخت گامبیا ضمن محکومیت شدید جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مستضعفین گفت: و مردم مظلوم غزه بر ضرورت […]

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از همشهری آنلاین؛ حسین امیرعبداللهیان در سخنانی روز شنبه در پانزدهمین اجلاس سران اسلام تحت عنوان ترویج وحدت و همبستگی از طریق گفت و گو برای توسعه پایدار در بانجول پایتخت گامبیا ضمن محکومیت شدید جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مستضعفین گفت: و مردم مظلوم غزه بر ضرورت تقویت وحدت و همبستگی تاکید کردند. کشورهای اسلامی بیش از هر زمان دیگری بر توقف فوری نسل کشی، جنایات جنگی ترکیبی رژیم صهیونیستی و لزوم ارسال کمک های بشردوستانه فوری، کافی و بدون مانع تاکید کردند. به تمام غزه

وزیر امور خارجه ادامه داد: بدون شک این دوران با همه سختی ها و سختی ها برای ملت فلسطین خواهد گذشت، اما کیفیت نقش دولت های مسلمان آمریکایی در مقابله با این بحران در تاریخ ثبت خواهد شد. بدون شک قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی و تحریم تجاری و تسلیحاتی ابزار مهمی برای توقف نسل کشی اسرائیل در غزه و جنایات آن در کرانه باختری و اورشلیم است. از دولت ها و کشورهای مسلمان و آزادی خواه که در این راستا گام برداشتند صمیمانه تشکر می کنیم.

امیر عبداللهیان افزود: حوادث اخیر فلسطین و مقاومت در غزه و کرانه باختری بار دیگر نشان داد که نابودی مقاومت فلسطین و حماس به عنوان یک جنبش آزادیبخش علیه اشغالگری توهمی بیش نبود. زیرا رژیم اسرائیل یک حکومت مشروع نیست، بلکه صرفاً یک قدرت اشغالگر آپارتاید است و گذشت زمان هرگز قدرت اشغالگر را مشروع نخواهد کرد. تحقق صلح و امنیت پایدار و عادلانه در منطقه تنها از طریق پایان اشغال فلسطین، سوریه و لبنان، بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود و تضمین تحقق حق تعیین آزادی امکان پذیر است.

رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: کمپین جهانی حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات علیه بشریت رژیم صهیونیستی پس از گذشت 7 ماه از آغاز جنگ به شدت ادامه دارد و به دانشگاه‌های آمریکا، اروپا و سایر کشورهای جهان رسیده است . جهان مدافعان دروغین آزادی بیان در غرب به این صدای اعتراضی وجدان های بیدار بشری با سرکوب خشونت آمیز پاسخ می دهند و با رویکردی دیگر استانداردهای دوگانه خود را نشان می دهند.

امیر عبداللهیان در ادامه خطاب به حاضران در جلسه گفت: افکار عمومی جهان به ویژه جهان اسلام به شدت از ما انتظار دارند که در نتیجه این اجلاس توصیه ها و اقدامات مهمی از جمله:

1- تاکید بر برقراری آتش بس فوری، کامل، بدون قید و شرط و دائمی در تمامی مناطق غزه از جمله رفح و حتی کرانه باختری.

2- رفع کامل محاصره انسانی غزه.

3- تبادل زندانی

4- به رژیم اسرائیل دستور دهید که فورا، کامل و بدون قید و شرط تمامی نیروهای نظامی و تجهیزات خود را از غزه خارج کند و بازگشت امن بین المللی مردم به مناطق و مکان های خود را تضمین کند.

5- اعمال تحریم تجاری و تسلیحاتی فوری علیه رژیم اسرائیل.

6- حمایت از دستور موقت الزام آور دیوان بین المللی دادگستری و فراهم آوردن زمینه محاکمه و مجازات تمامی فرماندهان، عاملان جنایات اسرائیل. برای تامین صلح و امنیت در منطقه و جهان اسلام، دستگیری، محاکمه و مجازات رژیم شورشی و اشغالگر فلسطین ضروری است.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: جهان اسلام اکنون در شرایط بسیار حساس و پیچیده‌ای قرار دارد، بنابراین کشورهای اسلامی با مجموعه‌ای از چالش‌ها از جمله بی‌ثباتی اقتصادی، ناآرامی‌های سیاسی، درگیری‌های منطقه‌ای، روابط خارجی در تلاش برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار هستند. اشغال و حضور بیگانگان و مواجهه با دخالت قدرت های فرامنطقه ای. تاکنون این چالش ها به تشدید فقر، تضعیف انسجام اجتماعی و اختلال در روند تلاش های توسعه منجر شده است. اما این چالش ها می تواند فرصت های مهمی برای پیشرفت و نوآوری در جهان اسلام و شکوفایی تمدن اسلامی ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی غنی، منابع طبیعی متنوع و جمعیت جوان و مستعد کشورهای اسلامی شرایط مساعدی را برای پیشبرد برنامه‌های توسعه پایدار بر اساس شاخص‌ها، معیارها و ارزش‌های اسلامی فراهم کرده است. از این حیث جهان شاهد است که جوانان مستعد و پرتلاش ایران شگفتی های بزرگی را در توسعه علم و فناوری بومی ایجاد کرده اند. این ظرفیت غنی در میان همه جوانان کشورهای اسلامی وجود دارد.

امیرعبداللهیان افزود: معتقدیم شعار توانمندسازی، وحدت و همبستگی از طریق توسعه پایدار محقق شود.

اولاً ملت‌های اسلامی با تمرکز و سرمایه‌گذاری بر منابع انسانی، فناوری و زیرساخت‌ها می‌توانند از ظرفیت‌های عظیم خود برای تحقق اهداف توسعه پایدار ملت‌های مسلمان استفاده کنند.

ثانیاً، برای تعمیق سطح همکاری ها و گسترش توسعه پایدار و همه جانبه، شبکه همکاری های اقتصادی، فنی، عمرانی، تجاری و مالی-پولی کشورهای اسلامی باید در چارچوب توافقات و موافقت نامه ها و مجموعه های مشخص تقویت شود. مکانیسم ها

ثالثاً، برای تحقق برنامه های توسعه ملل مسلمان، ایجاد بستری مشخص در چارچوب سازمان همکاری اسلامی برای به اشتراک گذاری دانش، تجربه و منابع مرتبط با توسعه پایدار ضروری است.

چهارم- ارتقای همگرایی اقتصادی و تجاری بین کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار مبتنی بر ارزشها یک ضرورت است.

پنجم- استفاده از ابتکارات و نوآوری های فناورانه و گسترش تحقیقات علمی برای پیشبرد دستور کار دستیابی به اهداف توسعه پایدار در چارچوب سازمان همکاری اسلامی مستلزم طراحی سازوکار مناسب است.

وزیر امور خارجه ادامه داد: بدون شک اهداف مهم توسعه پایدار در هیچ نقطه ای از جهان بدون تامین صلح و امنیت پایدار محقق نخواهد شد. همکاری و همکاری کشورها با شعار «امنیت و توسعه پایدار برای همه» ضروری و ضروری است.

امیرعبداللهیان در پایان تاکید کرد: حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق بار دیگر چهره واقعی رژیم تروریستی اسرائیل را آشکار کرد. جمهوری اسلامی ایران به قاعده حقوقی دفاع مشروع متوسل شد و پس از معرفی به عنوان عامل بازدارنده از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد، روز شنبه ۲۲ فروردین، پاسخ نظامی حداقلی و محدودی به اسرائیل داد. البته ما با صدای بلند هشدار می دهیم که در صورت هرگونه ماجراجویی جدید رژیم اسرائیل علیه منافع ایران در داخل یا خارج، واکنش بعدی ما علیه اسرائیل حداکثر، فوری و کاملاً تأسف آور خواهد بود. این یک تصمیم برگشت ناپذیر است.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: درخواست ایران برای استفاده از حق دفاع از خود نشان دهنده رویکرد مسئولانه ما در قبال صلح و امنیت در منطقه و جهان است. ما امنیت جهان اسلام و امنیت منطقه را امنیت ایران می دانیم و به گرمی با دولت های منطقه و جهان اسلام دست می دهیم. رژیم اشغالگر اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ماست. بار دیگر آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با دولت گامبیا و کلیه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برای ارتقای کارایی این سازمان در دنیای کنونی در حال گذار با هدف تقویت و تضمین منافع مشترک و حفظ استقلال سیاسی و اقتصادی کشورهای اسلامی.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=253571

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.