افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
5

ایران و عربستان سعودی برای تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پروازهای مستقیم بین دو کشور توافق کردند

  • کد خبر : 253510
ایران و عربستان سعودی برای تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پروازهای مستقیم بین دو کشور توافق کردند

به گزارش خبرآنلاین، حسین امیرعبداللهیان در ادامه دیدارها و رایزنی های دیپلماتیک خود در گامبیا، در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول، با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی دیدار و رایزنی کرد. پایتخت این کشور در این دیدار طرفین با تاکید بر اینکه روابط دو کشور در مسیر درستی قرار […]

به گزارش خبرآنلاین، حسین امیرعبداللهیان در ادامه دیدارها و رایزنی های دیپلماتیک خود در گامبیا، در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول، با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی دیدار و رایزنی کرد. پایتخت این کشور

در این دیدار طرفین با تاکید بر اینکه روابط دو کشور در مسیر درستی قرار دارد، همکاری های مشترک اقتصادی و تجاری را مهم توصیف کردند.

حسین امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان با تبادل نظر و تسهیل در صدور روادید تجاری و برقراری پروازهای مستقیم فیما موافقت کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار به تشریح مواضع اصولی ایران در مجازات رژیم متجاوز صهیونیستی در پی اقدام تروریستی این رژیم در حمله به سفارت ایران در دمشق و پاسخ مقتدرانه نیروهای مسلح ایرانی در برابر رژیم صهیونیستی پرداخت. پایگاه های نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار گرفت. حمله موشکی به سفارت ایران در دمشق، بر حمایت کشورمان از هرگونه توافقی که حقوق ملت فلسطین را تضمین کند، تاکید کرد.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: ما معتقدیم خود فلسطینی ها باید درباره سرنوشت فلسطین تصمیم بگیرند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به فعالیت اخیر آمریکا در منطقه گفت: سوابق و تجربه تاریخی ما نشان می دهد که آمریکا وعده های بد خود را تکرار می کند و به هیچ توافق و وعده ای وفادار نیست.

امیرعبداللهیان با اشاره به لزوم تلاش مشترک برای توقف جنگ غزه بر اساس منافع ملت فلسطین و کشورهای منطقه، افزود: معتقدیم بازگشت ثبات و امنیت به منطقه و توقف جنگ غزه است. جنگ به نفع همه کشورهای منطقه است.

امیر فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان نیز از این دیدار و ادامه رایزنی ها و تعاملات وزرای خارجه دو کشور در سطوح دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ابراز خرسندی کرد و خاطرنشان کرد: سران دو کشور اراده توسعه دارند و روابط دو کشور تعمیق می یابد.

وزیر امور خارجه عربستان تاکید کرد: فعال شدن روابط اقتصادی، فرهنگی و مردمی یکی از موضوعات اساسی است که موجب تحکیم بیشتر روابط مطابق با منافع دو کشور خواهد شد.

وی از سرگیری حج عمره و اثرات مثبت آن در بین مردم دو کشور را یکی از این موارد عنوان کرد.

فیصل بن فرحان به تشریح دیدگاه های کشورش در خصوص تحولات منطقه پرداخت و بر تلاش ویژه این کشور برای دفاع از حقوق مردم فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه عربستان ابراز امیدواری کرد که توقف جنگ در غزه در این مرحله محقق شود و افزود: ما توقف جنگ را به نفع ملت فلسطین و آغاز ارسال کمک های بشردوستانه به این کشور می دانیم. غزه

فیصل بن فرحان ادامه تعامل دو کشور ایران و عربستان را برای مقابله با طرح های جنگی نتانیاهو در منطقه ضروری دانست.

وزیر امور خارجه عربستان همچنین با تاکید بر موضع کشورش در محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق به عنوان یک سایت دیپلماتیک خاطرنشان کرد: چنین حمله ای به هیچ وجه قابل قبول و توجیه نیست.

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=253510

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.