افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

تداوم بارش های سیل آسا؛ هشدار سیل در 13 استان کشور – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 252795
تداوم بارش های سیل آسا؛  هشدار سیل در 13 استان کشور – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس تحلیل نقشه های سینوپتیک و آینده سازمان هواشناسی امروز شنبه ۲۴ اردیبهشت در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر، دامنه جنوبی البرز، شمال شرق و برخی مناطق در استان های بوشهر، شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان و در خراسان جنوبی وزش باد و باران ادامه خواهد داشت. […]

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس تحلیل نقشه های سینوپتیک و آینده سازمان هواشناسی امروز شنبه ۲۴ اردیبهشت در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر، دامنه جنوبی البرز، شمال شرق و برخی مناطق در استان های بوشهر، شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان و در خراسان جنوبی وزش باد و باران ادامه خواهد داشت.

روز یکشنبه در ارتفاعات البرز شرقی برخی از شهرستان های واقع در شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر و رگبار پراکنده خواهد بود. روزهای شنبه و یکشنبه در دامنه های شمال غرب و جنوب البرز وزش باد شدید پیش بینی می شود.

روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور بارش باران در کمربند غربی دامنه جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز، تهران، غرب سواحل دریای خزر و در … برخی از نقاط استان اصفهان شدت بارش در این روز در کرمانشاه، غرب کردستان، شمال آذربایجان، زنجان و گیلان متمرکز است.

در روز سه شنبه بارندگی در جنوب غرب و جنوب کاهش یافته و در بخش شمالی کمربند آبرانکی در مقاطعی رگبار، رعد و برق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.

چهارشنبه و پنجشنبه بارش ها در سواحل شمال غرب دریای خزر در خراسان شمالی و خراسان رضوی متمرکز و در شرق کشور وزش باد افزایش می یابد. همچنین خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و دریای خزر از بعدازظهر دوشنبه تا پنجشنبه مواج خواهد بود.

اختلال در رفت و آمد، کاهش دید، لغزندگی جاده ها، طغیان جاده ها، طغیان رودخانه ها، طغیان کانال ها، طغیان رودخانه های فصلی، رعد و برق، تگرگ، آسیب به سازه های موقت مانند بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در حمل و نقل در مناطق مستعد گرد و غبار محلی رخنمون ها، در مناطق کوهستانی احتمال ریزش سنگ و آسیب به محصولات زراعی و باغی از هشدارهای احتمالی است.

همچنین می تواند باشد؛ از حرکات غیر ضروری خودداری کنید، در حاشیه و مجاری رودخانه ها و کانال ها استراحت نکنید، از فعالیت های کوهنوردی خودداری کنید. زیرا تردد دام و عشایر در حاشیه رودخانه ها و ارتفاعات، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها و آبراه ها، توجه به احتمال وقوع تگرگ، اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به مناطق امن. سپرده ها گندم و غلات در برابر باران برداشت می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=252795

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.