افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
1

ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه/ چند تن دیگر شهید و مجروح شدند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 252507
ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه/ چند تن دیگر شهید و مجروح شدند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: با وجود سرکوب شدید نیروهای پلیس آمریکا، قیام دانشجویان دانشگاه های این کشور در دفاع از فلسطین و مردم غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و روز به روز تعداد بیشتری از دانشگاه ها از نقاط مختلف جهان افزایش می یابد. این حرکت و از سوی دیگر […]

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: با وجود سرکوب شدید نیروهای پلیس آمریکا، قیام دانشجویان دانشگاه های این کشور در دفاع از فلسطین و مردم غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و روز به روز تعداد بیشتری از دانشگاه ها از نقاط مختلف جهان افزایش می یابد. این حرکت و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی همچنان به بمباران مناطق مختلف غزه ادامه می دهد که در نتیجه آن تعداد زیادی از ساکنان غزه شهید و تعدادی نیز مجروح شدند.

در ادامه اعتراضات دانشجویان به جنگ غزه در چند دانشگاه آمریکایی، این بار دانشگاه ورمونت (UVM) سخنرانی «لیندا توماس گرینفیلد» سفیر آمریکا در سازمان ملل را به دلیل تداوم تظاهرات وی لغو کرد. حامیان فلسطین در محوطه دانشگاه

سورش گاریملا، رئیس دانشگاه ورمونت در پیامی با اشاره به اعتراضات جاری در این دانشگاه گفت: با تأسف باید بگویم که سخنرانی برنامه ریزی شده سفیر لیندا توماس گرینفیلد در دانشگاه لغو شده است.

همزمان دانشجویان معترض در واکنش به لغو سخنرانی سفیر آمریکا از این رویداد استقبال کردند و توماس-گرینفیلد را جنایتکار جنگی خواندند.

ادامه حملات هوایی اسرائیل به غزه

منابع فلسطینی بامداد شنبه از بمباران مناطق مختلف غزه خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که اجساد سه شهید و سه مجروح از منزلی در خیابان احمد یاسین در منطقه صفتاوی در شمال غزه گرفته شده است.

بر اثر گلوله باران در بیرون پاسگاه پلیس در خیابان صلاح الدین در مرکز غزه دو نفر کشته و پنج نفر زخمی شدند. منابع بیمارستانی در جنوب غزه از شهادت یک نفر بر اثر بمباران خانه ای در محله الجنیه در شرق شهر رفح خبر دادند. و به عملیات جستجوی مفقودین اشاره کرد.

همچنین منابع فلسطینی اعلام کردند که اجساد هفت شهید از زیر آوار مناطق مختلف شهر خان یونس در جنوب غزه بیرون کشیده شده است.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که نظامیان رژیم صهیونیستی منطقه الزیتون در جنوب شرق غزه را زیر آتش شدید قرار دادند.

همزمان توپخانه رژیم صهیونیستی حومه وادی غزه در شمال اردوگاه نصیرت در مرکز غزه را گلوله باران کرد.

جنگنده های رژیم صهیونیستی خانه ای را در منطقه الشانتی در شمال شهر غزه بمباران کردند.

درخواست الجزایر از شورای امنیت برای تحقیق درباره گورهای دسته جمعی در غزه

منابع دیپلماتیک به الجزیره گفتند که الجزایر درخواست جلسه غیرعلنی شورای امنیت برای بررسی گورهای دسته جمعی در غزه کرده است.

نتانیاهو به دنبال خنثی کردن تلاش ها برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه است

یکی از رهبران حماس در گفتگو با العربی الجدید گفت که نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل همچنان در تلاش است تا تلاش ها برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه را شکست دهد.

این رهبر حماس تاکید کرد: مقاومت تنها توافقی را امضا خواهد کرد که به وضوح شامل توقف هرگونه عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و خروج اشغالگران از این نوار باشد.

وی گفت: نتانیاهو به سرنوشت سربازان اسیر اسرائیلی اهمیت نمی دهد و آنها را قربانی جنگ می داند تا از پرداخت هر گونه بهایی برای آزادی آنها اجتناب کند.

هیئت حماس عازم قاهره می شود

جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که هیئتی از این جنبش در سایه تماس‌های اخیر با میانجی‌های مصر و قطر برای ادامه مذاکرات آتش‌بس امروز شنبه عازم قاهره خواهد شد.

این جنبش تصریح کرد: ما روحیه مثبتی را که در بررسی پیشنهاد آتش‌بس اخیر در غزه نشان دادیم، برجسته می‌کنیم.

حماس همچنین تاکید کرد که ما و دیگر گروه های مقاومت فلسطین مصمم به دستیابی به توافقی هستیم که منجر به توقف جنگ، خروج نیروهای اشغالگر از غزه و بازگشت آوارگان به خانه هایشان شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=252507

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.