افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

کرواسی آماده ایجاد و تقویت روابط تجاری با ایران است

  • کد خبر : 25234
کرواسی آماده ایجاد و تقویت روابط تجاری با ایران است

دراگو استامبوک سفیر کرواسی در ایران در حاشیه اولین کنگره بین المللی دیپلماسی ملل با موضوع نقش سازمان های اقتصادی در دیپلماسی تجاری در گفتگو با بازار با بیان اینکه ایران اولین کشور آسیایی بود که استقلال کرواسی را به رسمیت شناخت. ، تصریح کرد: این دو کشور با یکدیگر دوست هستند و از این […]

دراگو استامبوک سفیر کرواسی در ایران در حاشیه اولین کنگره بین المللی دیپلماسی ملل با موضوع نقش سازمان های اقتصادی در دیپلماسی تجاری در گفتگو با بازار با بیان اینکه ایران اولین کشور آسیایی بود که استقلال کرواسی را به رسمیت شناخت. ، تصریح کرد: این دو کشور با یکدیگر دوست هستند و از این رو کرواسی از کمک های ایران تشکر می کند. این در حالی است که کرواسی از نام قدیمی ایرانی «کروات» شکل گرفته است.

وی افزود: کرواسی نیز مانند ایران مشمول تحریم های بین المللی است. ما علاقه مند به اتحاد جوامع اقتصادی خود هستیم و برای این منظور اتاق بازرگانی کرواسی از ایرانیان استقبال می کند. لازم به ذکر است که کرواسی کشوری کوچک اما استراتژیک است و افراد مشهوری مانند نیکولا تسلا در آن متولد شده اند.

سفیر کرواسی در ایران با بیان اینکه بهترین آنتی بیوتیک های دنیا از نظر دارویی در این کشور تولید می شود، گفت: علاوه بر این سریع ترین خودروهای دنیا نیز در این کشور تولید می شود و می توانیم در این زمینه به ایران کمک کنیم.

وی ادامه داد: فضای ارتباطی ما با ایران باز است و هر کمکی که در توان داریم انجام خواهیم داد. همچنین این کشور قابلیت های زیادی در زمینه گردشگری دارد و ما برای مردم ایران احترام زیادی قائل هستیم.

اشتامبوک گفت: مردم ایران بسیار باهوش هستند و آینده درخشانی در پیش رو دارند و ما مشتاق هستیم که به زودی روابط تجاری، فرهنگی و دیپلماتیک خود را با ایران برقرار کنیم.

لازم به ذکر است دومین روز از اولین کنگره بین المللی دیپلماسی ملل با حضور سفرای کشورهای کره جنوبی، اتریش، کرواسی، مالزی، بولیوی، ونزوئلا، فیلیپین، فنلاند، رومانی، تاجیکستان و روسیه و همچنین به عنوان جمعی از اعضای هیئت و فعالان اقتصادی در سالن نیم جهان اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=25234

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.