افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

سود سپرده های بانکی چه افرادی مشمول مالیات می شوند؟

  • کد خبر : 25196
سود سپرده های بانکی چه افرادی مشمول مالیات می شوند؟

آفتاب نیوز: مهدی تقیانی در برنامه زنده تهران بیست در مورد وضعیت مالیات های استانی در کشور گفت: بحث مالیات در کشور ما هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است. امسال حدود 600 میلیارد تومان نفت به بودجه، 800 میلیارد تومان مالیات به بودجه و مابقی بودجه از محل فروش اموال، دارایی ها، بدهی ها […]

آفتاب نیوز:

مهدی تقیانی در برنامه زنده تهران بیست در مورد وضعیت مالیات های استانی در کشور گفت: بحث مالیات در کشور ما هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است. امسال حدود 600 میلیارد تومان نفت به بودجه، 800 میلیارد تومان مالیات به بودجه و مابقی بودجه از محل فروش اموال، دارایی ها، بدهی ها و … تامین می شود. مجموع درآمدهای نفتی و مالیات معادل هزینه های اداری حقوق کارکنان دولت است. دولت باید هزینه های خود را کاهش دهد و روی الکترونیکی شدن کار شرط بندی کند و روند پس انداز را آغاز کند.

بخشی از مالیات در بودجه باید دو برابر شود!

این مقام دولتی در شرایطی که مردم به دلیل ترور، تحریم و ناکارآمدی دولت تحت فشار شدید اقتصادی هستند، گفت: دولت برای گذر از این هزینه های سنگین مالیات ها را افزایش دهد. سهم فعلی مالیات در بودجه 40 درصد است و باید دو برابر شود و تا زمانی که بخواهیم به 80 درصد برسیم مشکل دارد ما در حال حاضر سه سال از اجرای قانون پایانه های تجاری و مودیان عقب هستیم و این قانون باید در سال 1400 به بهره برداری رسید. طبق این قانون سهم همه از مالیات باید عادلانه باشد. مشارکت طبقات مختلف مالیاتی برابر نیست زیرا اطلاعات مالی مودیان شفاف نیست.

تقانی با بیان اینکه کارمندان و کارگران کمترین فرار مالیاتی را دارند، افزود: نکته مهم در بحث مالیاتی این است که در سازمان امور مالیاتی اطلاعات زیادی جمع آوری می شود و بر اساس این داده های اقتصادی در بسیاری از امور تصمیم گیری می شود. مانند پرداخت یارانه

وی با بیان اینکه عزم لازم برای تبدیل سازمان امور مالیاتی برای تبدیل شدن به قلب داده های اقتصادی وجود ندارد، ادامه داد: لایحه مالیات بر درآمد کل تصویب می شود زیرا مردم منابع درآمدی غیرقانونی دارند اما فقط بر درآمدی که شناسایی شده مالیات می پردازند. . .

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: در بسیاری از کشورها مالیات بر درآمد کل اجرا می شود و هرکس از اقتصاد سود بیشتری می برد باید مالیات بیشتری بپردازد. موضوع بعدی ساماندهی معافیت ها است که در برنامه هفتم در نظر گرفته شده است، زیرا بسیاری از افراد درآمد زیادی دارند و در صورت عدم نیاز به معافیت از مالیات به مرور زمان مشمول معافیت می شوند. اقدام مجلس قانون مالیات بر شرکت ها است که به تصویب مجلس رسیده و در شورای نگهبان در حال بررسی است و قبل از برنامه هفتم نهایی می شود.

به گزارش ایسنا، تقیانی در پاسخ به این سوال که آیا سود حساب های بانکی نیز مشمول مالیات است، گفت: بسیاری از اشخاص حقوقی دارایی های خود را به مدت طولانی در بانک ها نگهداری می کنند و سود کلانی دریافت می کنند; بنابراین در قانون بودجه مصوب، سود سپرده اشخاص حقوقی مشمول مالیات است. اینکه بانک ها گفته اند ابتدا مالیات فعالیت اقتصادی خود را پرداخت کرده ایم و سپس قرار است سود را به حساب اشخاص حقوقی واریز کنند و مالیات آن سود باید پرداخت شود، درست نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا معافیت مالیاتی مناطق آزاد بر اساس مفاد طرح 7 حذف می شود، گفت: مناطق آزاد قانون خاص خود را دارند و باید در مجلس بررسی شود تا معافیت مالیاتی اصلاح شود، اما ما معتقد نیستیم. که با توجه به فلسفه شکل گیری این باید حوزه های مالیاتی آن حذف شود. قرار نیست همه معافیت های برنامه هفتم حذف شود، بلکه باید 50 درصد حذف شود و هدف تحقق عدالت مالیاتی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=25196

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.