افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

پیش بینی آینده بازار سکه / فاز سکه های کوچکتر تغییر کرد

  • کد خبر : 251873
پیش بینی آینده بازار سکه / فاز سکه های کوچکتر تغییر کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد کشتی آرای درباره وضعیت بازار سکه و طلا در هفته گذشته گفت: قیمت جهانی طلا که طی دو ماه گذشته روندی صعودی داشت و به ارقام بی سابقه ای رسیده بود، افت کرد. . روند این هفته و در واقع جذابیت خرید طلا در بازارهای جهانی از بین رفت. دلیل […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد کشتی آرای درباره وضعیت بازار سکه و طلا در هفته گذشته گفت: قیمت جهانی طلا که طی دو ماه گذشته روندی صعودی داشت و به ارقام بی سابقه ای رسیده بود، افت کرد. . روند این هفته و در واقع جذابیت خرید طلا در بازارهای جهانی از بین رفت. دلیل این امر این بود که با توجه به بهبود شرایط سیاسی جهان و آرامش ایجاد شده در رویارویی های نظامی در خاورمیانه، طبیعتا تقاضا برای خرید طلا برای سرمایه گذاری کاهش یافته است. در نتیجه در هفته جاری قیمت جهانی طلا ۴۰ دلار کاهش یافت و دیروز (پنجشنبه) به ۲۲۹۷ دلار در هر اونس رسید.

وی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: از سوی دیگر در هفته گذشته که روند نزولی قیمت اونس جهانی داشتیم، نرخ ارز در آخیل نیز روندی نزولی داشت؛ در حالی که نرخ ارز در آخیل نیز روند کاهشی داشت. در حالی که در برخی ارزها افزایش یافت، اما در مجموع طی هفته گذشته نرخ ارز کاهش یافت. بنابراین این دو عامل باعث شد تا شاهد کاهش جزئی قیمت سکه و طلا باشیم.

سکه ها کوچکتر از سایر سکه ها و قطعات طلا هستند.

وی در خصوص آخرین قیمت انواع سکه و مصنوعات طلا در بازار و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: روز گذشته (پنجشنبه) در آخرین معاملات، سکه طرح قدیم 38 میلیون و 200 هزار تومان بود. و نسبت به اول هفته 300 بود هزار تومان کاهش داشت. قیمت ارز جدید طراحی شده که طی نوسانات (این هفته) به 41 میلیون و 800 هزار تومان افزایش یافته بود، در آخرین معاملات روز پنجشنبه 41 میلیون و 800 هزار تومان یعنی نسبت به هفته اول بدون تغییر بود. نیم سکه نیز در آخرین معاملات با 200 هزار تومان کاهش به 24 میلیون و 300 هزار تومان رسید.

وی تصریح کرد: با وجود روند نزولی قیمت سکه و طلا، افزایش تقاضا برای قطعات سکه کوچکتر (ربع سکه و سکه یک گرمی بانک مرکزی) باعث شد این قطعات کوچکتر نسبت به ابتدای هفته افزایش قیمتی را تجربه کنند. ربع ارز با 300 هزار تومان افزایش هفتگی به 15 میلیون و 500 هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز نسبت به ابتدای هفته 200 هزار تومان و در آخرین معاملات هفت میلیون و 300 هزار تومان معامله شد.

کشتی آرای ادامه داد: قیمت هر مثقال طلای ذوب شده (17 عیار) با نوسانات معمول بازار 200 هزار تومان کاهش یافت و در پایان هفته قیمت هر مثقال طلای 17 عیار 15 میلیون و 30 هزار تومان بود. گرفتن هر گرم طلای 18 عیار نیز به طور متوسط ​​40 هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته داشت و در آخرین معاملات مبنای معاملات طلا 3 میلیون و 469 هزار تومان در هر گرم بود.

با وجود کاهش قیمت ها، حباب ارز بزرگتر شد

نایب رئیس اسبق اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: همانطور که گفته شد افزایش تقاضا برای خرید سکه باعث شد حباب ارز در هفته جاری افزایش پیدا کند و 500 هزار تومان افزایش یابد. در آخرین معاملات هفته، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار 7 میلیون و 800 هزار تومان با حباب بود.

وی خاطرنشان کرد: ناگفته نماند که این روزها سکه نیز در اتاق سکه و طلا به حراج گذاشته می شود اما نکته جالب این است که هیچ یک از این سکه هایی که در اتاق سکه و طلا به فروش می رسد تاکنون به بازار بازنگشته است. بنابراین بازار تقاضای طبیعی خود را برای خرید سکه دارد و به همین دلیل حباب سکه در این هفته افزایش یافته است. سکه هایی که در فروردین ماه بانک مرکزی فروخته بود، هنوز روانه بازار نشده و هرکسی آن را خریداری کرده، آن را نگه داشته است.

به گفته این کارشناس بازار سکه و طلای کشور، در حال حاضر با توجه به روند نزولی نرخ ارز در بازار و فاصله گرفتن با ارقام یافت شده، سطح معاملات در بازار عادی به دور از هرگونه التهاب و کاملاً است. منطقی است و شور و شوق خاصی وجود دارد. این برای فروش نیست.

کشتی آرای همچنین برای هفته آینده پیش بینی کرد: به نظر می رسد در هفته اول نیز شرایط به همین منوال باشد. قیمت جهانی طلا تاکنون (جمعه) نوسانی نداشته و بازار ارز از ثبات نسبی برخوردار است. بنابراین انتظار می رود قیمت ارز و طلا در این محدوده ها باقی بماند.

223223

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=251873

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.