افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

چک های کاغذی تا سه سال آینده از شبکه بانکی حذف می شود

  • کد خبر : 251686
چک های کاغذی تا سه سال آینده از شبکه بانکی حذف می شود

به گزارش بازار، آمنه نادعلی زاده مدیر اداره تنظیم و توسعه نظام های پرداخت بانک مرکزی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: از ابتدای ورود چک های الکترونیکی در آبان ماه سال 1401 تاکنون حدود 250 هزار فقره چک به صورت دیجیتالی صادر شده است 200 هزار مورد از آنها […]

به گزارش بازار، آمنه نادعلی زاده مدیر اداره تنظیم و توسعه نظام های پرداخت بانک مرکزی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: از ابتدای ورود چک های الکترونیکی در آبان ماه سال 1401 تاکنون حدود 250 هزار فقره چک به صورت دیجیتالی صادر شده است 200 هزار مورد از آنها نیز چک وصول شده است.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: هم اکنون 12 بانک صادرات، تجارت، پارسیان، رفاه، کشاورزی، پاسارگاد، رسالت، ملت، گردشگری، توسعه صادرات، توسعه تعاون و بانک ملی خدمات چک الکترونیکی ارائه می کنند.

پیش از این مهران محرمیان، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفته بود: در حال حاضر هر بانکی که دسته چک الکترونیکی را به مشتری خود می دهد و آن مشتری کوپن چک الکترونیکی را صادر می کند و به ذینفع می دهد، در صورتی که ذینفع یا دریافت کننده چک اگر از طریق ابزار الکترونیکی همان بانک اقدام کنید، می توانید چک را به صورت کاملا آفلاین نقد کنید.

وی تاکید کرد: اکنون 12 بانک به سامانه صدور الکترونیک چک مجهز شده اند و به تدریج تمامی بانک ها به این سامانه مجهز می شوند و همچنین در حال حاضر تمامی بانک ها به سامانه پذیرش الکترونیکی چک مجهز هستند. بر اساس این طرح، طی سه سال آینده چک های کاغذی از شبکه بانکی حذف و چک الکترونیکی جایگزین آن می شود.

این مقام مسئول همچنین اظهار داشت: در حال حاضر امکان پذیرش چک الکترونیکی در بانک صادرکننده وجود دارد اما به تدریج با اجرای کامل فرآیندها، امسال چک الکترونیکی در سایر بانک ها نیز پذیرفته می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=251686

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.