افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

خجسته: مردان در مورد زنان تصمیم گرفته اند/ چرا دختران در مدارس چادر خود را برنمی دارند؟

  • کد خبر : 251434
خجسته: مردان در مورد زنان تصمیم گرفته اند/ چرا دختران در مدارس چادر خود را برنمی دارند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسن خجسته باقرزاده مدیر اسبق صداوسیما و برادر همسر رهبر انقلاب در گفتگو با « نسیم آنلاین » به بحث درباره قانون حجاب و تصمیم گیری برای زنان اشاره کرد. . بخشی از گفتگوی آنها را در ادامه می خوانید. *در موضوع زنان همیشه گفته ام که در این سال ها […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسن خجسته باقرزاده مدیر اسبق صداوسیما و برادر همسر رهبر انقلاب در گفتگو با « نسیم آنلاین » به بحث درباره قانون حجاب و تصمیم گیری برای زنان اشاره کرد. . بخشی از گفتگوی آنها را در ادامه می خوانید.

*در موضوع زنان همیشه گفته ام که در این سال ها می توان گفت مردان در مورد زنان تصمیم می گرفتند. بگذارید یک مثال ساده برای شما بزنم. مثلاً در دوران راهنمایی و دبیرستان دخترها قرار نبود حجاب خود را بردارند. خوب، در مدرسه همه آنها زن بودند. چرا نمی گیرند؟ این تصمیم یک مرد است.

* اگر خانم ها هم در تصمیم گیری هستند حرف های دیگری دارند. پیشنهاد من این است که هر قانونی که می خواهیم در حوزه فرهنگ بنویسیم، از درون خانواده به آن نگاه کنیم. بیایید به خانواده نگاه کنیم.

* خوب شما جامعه شناسی خوانده اید. چند مؤسسه داریم؟ این دولت است این دولت است آموزش است. این اقتصاد است. اینها چهار نهاد اصلی هستند. درسته؟ حالا در مورد دین گاهی صریحاً می گویم. یعنی به هر حال این یک باور است. مؤسسات زیر مؤسسات ثانویه هستند. موسسات ثانویه موسساتی که برای رفع نیاز به میدان می آیند. پس نهاد خانواده نهاد اولیه است.

* خدا رحمت کند یکی از اساتید ما در دانشگاه تهران می گفت که وقتی اولین کمون های جامعه بشری بدوی پیدا شد، ناگزیر دو قانون پیدا شد. این یک قانون بود که شکار را تقسیم کرد. که بالاخره جگرش را خواهد خورد حالا به تفسیر ما بپردازیم. قانون دوم رابطه با زنان بود. بعد گفتند قانون دوم را زنان وضع کردند. حالا من مدرک داشتم. بنابراین معلوم می شود که موضوع مهمی است. یعنی سوالی که خداوند در فطرت زن قرار داده است که می فرماید در این مسائل خود را به هیچ چیز بسپارید. این مال کیه؟ از اولین کمون ها. پس معلوم می شود که وجود دارد.

خداوند آیت الله جوادی آملی را حفظ کند. کتاب «زن در آیینه جمال و جلال» را بخوانید و ببینید که بر اساس آیات قرآن درباره زنان چه گفته است. کرامتی که زن دارد. توصیه هایی به مردان در مورد زنان. من فکر می کنم که مثلاً اگر زن را با موجودی که اینجاست تعبیر کنیم معنای دیگری دارد. قوانین نیز شکل دیگری دارند. نوع روابط اجتماعی با زنان نیز همین گونه است. ما برخی حوزه ها را «فرآوری» نمی کنیم و یکی از حوزه های بسیار بسیار مهم حوزه زنان است.

27215

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=251434

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.