افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

جزئیات طرح پیشنهادی توافق سه مرحله ای بین تل آویو و مقاومت فلسطین – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 250960
جزئیات طرح پیشنهادی توافق سه مرحله ای بین تل آویو و مقاومت فلسطین – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سایت المیادین نسخه ای از مفاد اصلی توافق پیشنهادی رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین را منتشر کرد و نوشت: این توافق سه مرحله دارد; مرحله اول که ظرف 40 روز انجام می شود و قابل تمدید است: تعلیق موقت عملیات نظامی بین دو طرف و عقب نشینی نظامیان صهیونیست از شرق […]

به گزارش خبرگزاری مهر، سایت المیادین نسخه ای از مفاد اصلی توافق پیشنهادی رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین را منتشر کرد و نوشت: این توافق سه مرحله دارد; مرحله اول که ظرف 40 روز انجام می شود و قابل تمدید است: تعلیق موقت عملیات نظامی بین دو طرف و عقب نشینی نظامیان صهیونیست از شرق به منظور خروج از مناطق پرجمعیت. به منطقه نزدیک مرزها.

در ادامه این گزارش آمده است که فاز اول توافقنامه مذکور همچنین شامل تعلیق پروازهای نظامی و شناسایی در نوار غزه به مدت هشت ساعت در روز و 10 ساعت در روزهای آزادی زندانیان است. یک هفته پس از آزادی تمامی زنان، نظامیان صهیونیست از خیابان الرشید به موازات خیابان صلاح الدین عقب نشینی می کنند تا کمک های بشردوستانه را تسهیل کنند. آوارگان فلسطینی غیرمسلح نیز اجازه دارند به خانه های خود بازگردند و آزادانه در اطراف نوار غزه تردد کنند.

روز بیست و دوم پس از آزادی دو سوم اسرا، نیروهای رژیم صهیونیستی از مرکز نوار غزه به ویژه محور شهدای نتساریم و میدان الکویت و شرق صلاح الدین به سمت این منطقه عقب نشینی کردند مرزها و آوارگان فلسطینی به شمال نوار غزه بازگشتند. ورود کمک های بشردوستانه با 500 کامیون که نیمی از آنها به شمال ارسال می شود، بسیار تسهیل می شود.

بر اساس این توافق، نیروهای مقاومت 33 اسیر صهیونیست از جمله صهیونیست های زیر 19 سال، بالای 50 سال و بیماران و مجروحان را آزاد خواهند کرد. رژیم صهیونیستی همچنین به ازای هر اسیر صهیونیست 20 زن و کودک اسیر را آزاد می کند.

نیروهای مقاومت فلسطین تمامی سربازان زن صهیونیست را آزاد می کنند و در مقابل رژیم صهیونیستی 40 اسیر فلسطینی (محکوم به حبس ابد و حبس عادی) را در ازای آزادی هر یک از آنها آزاد می کند. البته تل آویو نمی تواند بیش از 200 زندانی را آزاد کند.

در روز اول اجرای توافق مذکور، نیروهای مقاومت سه صهیونیست را آزاد می کنند و سپس هر سه روز یک بار سه صهیونیست دیگر را آزاد می کنند. این روند آزادسازی با زنان اسیر صهیونیست آغاز شده و به مدت 33 روز ادامه دارد. رژیم صهیونیستی اسرای فلسطینی را نیز آزاد می کند.

در این توافقنامه اشاره شده است که سازمان ملل و نهادهای ذیربط به وظایف خود برای کمک رسانی به مناطق مختلف نوار غزه عمل می کنند. بازسازی زیرساخت های برق، آب، فاضلاب و ارتباطات نوار غزه نیز آغاز خواهد شد. توافق نامه فوق نیاز به واردات تجهیزات لازم برای ایجاد کمپ برای افراد آواره را برجسته می کند. در روز چهاردهم می توان سربازان مجروح را از طریق گذرگاه رفح برای مداوا از فلسطین خارج کرد.

مرحله دوم (42 روز)

این مرحله شامل گام های لازم برای آغاز روند بازسازی همه جانبه خانه ها، تاسیسات عمرانی و زیرساخت هایی است که در اثر جنگ ویران شده اند.

مرحله سوم (42 روز)

در توافق بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس، اجساد مقاومت و شهدای فلسطین و اجساد اشغالگران صهیونیست پس از شناسایی مبادله می شود. در این توافق تاکید شده است که طرف فلسطینی در بازسازی پنج ساله نوار غزه تأسیسات نظامی را بازسازی نکرده و مواد و تجهیزاتی که مصارف نظامی داشته باشد وارد نمی کند.

قطر، مصر و آمریکا کشورهایی هستند که اجرای این توافق را تضمین می کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=250960

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.