افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
7

چه بر سر جای خالی دندان ها می آید؟

  • کد خبر : 25067
چه بر سر جای خالی دندان ها می آید؟
از بین رفتن دندان های دائمی به عوامل مختلفی همچون آسیب های فیزیکی ، ضربه به دندان ، پوسیدگی ، افزایش سن ، کشیدن سیگار، بیماری لثوی و غیره ارتباط دارد که موجب افتادن یا کشیده شدن دندان می شود.

نکته قابل توجه در این خصوص این است که در این هنگام ، کشیدن دندان به جهت درمان دندان های پوسیده راهکاری مناسب نمی باشد. با توجه به اینکه دندان ها نقش مهمی در زیبایی چهره افراد دارند ، با استفاده از روش هایی بهتر مانند عصب کشی می توانید  دندان های پوسیده تان را درمان و در مدت زمان بیشتری نگهداری کنید‌. پس تا الان گفتیم که بهتر است تا حد امکان ، دندان خود را به هر طریقی حفظ کنید تا جای آن خالی نماند. وجود دندان در دهان زیبایی لبخند و چهره متقاضیان را تضمین می کند و به همین جهت می بایست مراقبت های روزانه ای را در جهت حفظ سلامت دندان خود انجام دهید. با مراقبت از دندان ، زیبایی لبخندتان افزایش می یابد. اما به نظر شما اگر دندانی به طور کامل پوسیده باشد آیا با  دور انداختن و بیرون آوردن آن پروسه درمان به اتمام می رسد و آیا نیاز است حتما این کار را انجام داد؟ پاسخ این سوال که به طور مداوم از سوی بیماران شنیده می شود خیر است زیرا کشیدن دندان تا زمان مجبور نشدن ، ممنوع است. در مرحله اول ، خالی بودن دندان از دست رفته ، زیبایی هر فردی را در هر سنی تحت تاثیر قرار می دهد. به همین جهت جای کشیدن دندان بهتر است به دنبال راهکاری برای درمان آن باشید. اما در صورتی که نزد پزشکی ماهر رفتید و دیگر راهی جز کشیدن نبود ، جای خالی آن را باید پر کنید زیرا جای خالی دندان از بین رفته علاوه بر اینکه باعث می شود شما نتوانید به راحتی غذای مورد علاقه تان را بخورید بلکه باعث می شود با مشکلاتی همچون تحلیل استخوان فک ، مشکلاتی در بسته شدن فک ، پیر شدن چهره ، مشکلات صحبت کردن ، جویدن ، جابجایی دندان های دیگر و روی هم قرار نگرفتن آن ها رو به رو شوید. بنابراین برای جای خالی دندان کشیده شده به دلیل کاهش این مضرات باید درمانی در نظر گرفته شود.

https://implantya.com/what-is-a-dental-implant/

چه بر سر جای خالی دندان ها می آید؟-کلینیک ایمپلنتیا

 

از نظر دندانپزشکان متخصص بهترین گزینه برای پرکردن جای خالی دندان های کشیده شده ، استفاده از روش ایمپلنت دندان می باشد. به همین جهت ایمپلنت های با کیفیت ، به طرز عجیبی متسحکم ، قوی و شبیه دندان های داوطلبان عمل می کنند. فرقی ندارد یک یا چند دندان را نداشته باشید ، در واقع این ساختار ها دقیقا همچون دندانی واقعی به استخوان فک اتصال می یابند و شبیه ریشه دندان عمل می کنند. از سوی دیگر با تاج هایی بسیار مقاوم و زیبا ، کاملا مشابه عاج دندان های طبیعی فرد می باشند. با به کارگیری ایمپلنت ، تکلم ، آشامیدن ، خوردن و ادای کلمات دقیقا مشابه شخصی است که دندان هایش طبیعی است. به همین جهت ، ایمپلنت های دندانی مناسبترین جایگزین برای دندان های طبیعی می باشند ، زیرا از هر لحاظ بی نقص می باشند.

ایمپلنت دندان و بهترین متخصص ایمپلنت در تهران

ایمپلنت دندان در واقع پروسه ای است که متخصص ایمپلنت در تهران ، در جای خالی دندان پیچ کوچکی قرار می دهد تا طی عمل جراحی ساده و کوچکی ، وارد استخوان فک شده و به استخوان اطراف آن جوش بخورد. در واقع پایه ایمپلنت ، جایگزین ریشه دندان و نگه داشتن تاج و روکش مصنوعی دندان است. جراحی ایمپلنت دندان در واقع تکنیکی مناسب است که در آن دندان مصنوعی ، جایگزین مناسب دندان از دست رفته می باشد. در این روش پایه فلزی یا اباتمنت وارد لثه شده و به استخوان فک متصل می شود. پس از مدتی ، تاج دندان به طور کامل همانند دندان طبیعی بر این پایه اضافه می‌ شود. توجه داشته باشید که در انتخاب جراح ایمپلنت دندان ، تحقیقات میدانی لازم و کافی و همچنین انتخابی صحیح داشته باشید. بهترین متخصص ایمپلنت در تهران باید در سه مرحله از کارش مهارت کافی داشته باشد. این مراحل عبارتند از :

  • انجام معاینات فک و دندان پیش از عمل ایمپلنت
  • در کاشت دندان تبحر و مهارتی بالا داشته باشد.
  • توانایی بالایی در رفع و بررسی مشکلات مربوط به ایمپلنت دندان داشته باشد.

بهترین متخصص ایمپلنت در تهران ، در زمان انجام این پروسه نباید مشکلاتی مانند آسیب به استخوان فک ، رگ های خونی و سایر دندان ها را برای بیمار ایجاد کند. ناتوانی و نداشتن تبحر بعضی از جراحان فک و صورت در کاشت دندان موجب بروز مشکلات جبران ‌ناپذیری می ‌شود ، به همین دلیل تاکید و توصیه ما به شما عزیزان این است که در انتخاب پزشک دقت کنید. از جمله مشکلاتی که در نتیجه ایمپلنت دندان پزشکی نابلد ایجاد می شود ، آسیب عصبی است که منجر به ایجاد درد شدید در  دندان‌های دیگر ، لب ، چانه و لثه می ‌شود. از سوی دیگر در نتیجه کاشت نادرست دندان نیز مشکلات سینوسی اتفاق می افتد. هنگامی که جراح ایمپلنت ، پایه‌ ها را در فک بالا جای گذاری می کند ، باید حفره‌های سینوسی را هم مراقب باشد ، در غیر اینصورت با نداشتن مهارت کافی ، این حفره ها آسیب دیده و بیرون زده می شوند.

 منبع : https://implantya.com/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=25067

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.