افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

نرخ جدید عوارض بزرگراه اعلام شد

  • کد خبر : 250628
نرخ جدید عوارض بزرگراه اعلام شد

به گزارش بازار، طبق قانون هر ساله با توجه به افزایش هزینه های نگهداری رایگان راه ها و با توجه به اینکه باید سرمایه گذاری های پیمانکاران برگشتی صورت گیرد، هر ساله با دستور وزیر راه و شهرسازی انجام می شود. خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان اینکه در […]

به گزارش بازار، طبق قانون هر ساله با توجه به افزایش هزینه های نگهداری رایگان راه ها و با توجه به اینکه باید سرمایه گذاری های پیمانکاران برگشتی صورت گیرد، هر ساله با دستور وزیر راه و شهرسازی انجام می شود. خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان اینکه در صورت افزایش نرخ عوارض عوارض آزاد راه‌های کشور، افزایش نرخ عوارض آزاد راه‌های کشور افزایش می‌یابد، گفت: در صورت افزایش نرخ عوارض، عوارض آزاد راه‌ها، سطح خدمات رسانی خواهد بود. کیفیت قطعا بهبود خواهد یافت. علاوه بر این چندین سازمان بازرسی به دنبال دریافت عوارض الکترونیکی بودند که اعلام کردیم همه بزرگراه ها باید عوارض الکترونیکی داشته باشند در غیر این صورت با آنها برخورد و برخورد قانونی می کنیم.

خادمی با بیان اینکه بسیاری از پیمانکاران به دلیل عدم بازدهی سرمایه، انگیزه ورود و سرمایه گذاری در پروژه های جدید را ندارند، چراکه با افزایش کارمزد بزرگراه جدید موافقت نشده است، گفت: بسیاری از بزرگراه ها پس از ساخت نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. هزینه های نگهداری باید از طریق مالیات بازیابی شود.

بر اساس این گزارش روز گذشته یکی از مدیران آزاد راه از افزایش 30 درصدی نرخ عوارض خبر داد و گفت: این افزایش در بزرگراه ها بر اساس قانون و مقرراتی که در آیین نامه وجود داشت انجام شد.

و افزود: بر اساس این آیین نامه باید هر سال نرخ عوارض را افزایش دهیم همانطور که هر سال انجام شده است.

گفتنی است: یکی از اقدامات و دلایل اصلی افزایش کیفیت راه های آزاد، افزایش عوارض راه های آزاد است که به نوبه خود نقش مهمی در حفظ و نگهداری راه های آزاد دارد.

یکی از دلایلی که جاده آزاد از کیفیت مناسبی برخوردار نیست پایین بودن تعرفه های آن است زیرا شرکت راه آزاد و سرمایه گذار اعلام می کنند که سقف پانزده درصد تعرفه ها حفظ راه آزاد است و در صورت وجود بازگشت سرمایه در صورت وجود. بدون راه آزاد برای پیمانکاران و سرمایه گذاران، امکان مشارکت در پروژه ها برای آنها وجود نخواهد داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=250628

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.