افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

واریز 15 میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکت های توزیع

  • کد خبر : 250284
واریز 15 میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکت های توزیع

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی که در اجلاس سراسری نیروگاه های کشور با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، همایون حایری معاون وزیر برق و امور انرژی و مدیران نیروگاهی اعلام کرد: هدف از اصلاح روابط مالی صنعت انرژی، توقف تولید بدهی نیروگاه ها است و خاطرنشان کرد: شرکت توانیر تمام توان خود را […]

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی که در اجلاس سراسری نیروگاه های کشور با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، همایون حایری معاون وزیر برق و امور انرژی و مدیران نیروگاهی اعلام کرد: هدف از اصلاح روابط مالی صنعت انرژی، توقف تولید بدهی نیروگاه ها است و خاطرنشان کرد: شرکت توانیر تمام توان خود را برای رسیدن به این هدف به کار خواهد گرفت.

وی افزود: در نتیجه در دو سال گذشته در دو نوبت یک بار 20 حمت و یک بار 30 هزار میلیارد تومب از مطالبات بخش تولیدی از طریق اسناد خزانه تسویه شد و از ابتدای اردیبهشت ماه به صورت نقدی پرداخت شده است. به شرکت های تولید کننده برق از طریق بورس.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به ابلاغیه وزیر نیرو مبنی بر اینکه سهم معاملات برق باید به صورت رقابتی در بورس انجام شود، گفت: تاکنون مدیریت منابع به حساب متمرکز در توانیر بستگی داشت که با توجه به تولید برق و بخش‌های انتقال در اولویت قرار گرفتند و مقرر شد که با اصلاح روابط مالی صنعت برق درصدد کاهش حساب مدیریت منابع و سپس ایجاد نظام حاکمیتی شرکت‌های توزیع و تولید برق است تا خود شرکت‌ها پاسخگوی درآمد و درآمد خود باشند. هزینه ها و بر این اساس خرج کنید. تحقق این امر باعث بهبود کارایی شرکت ها، رونق بازار سهام و افزایش رقابت و شفافیت در بین فعالان بورس انرژی خواهد شد.

رجبی مشهدی گفت: به صفر رساندن تقاضای نیروگاه ها در مدت سه سال طبق قانون رفع موانع توسعه صنعت برق، هدف وزارت نیرو توسط شرکت توانیر است. با تمام قدرتش

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=250284

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.