افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

ما جنگ علیه اسرائیل را آغاز نکرده ایم. حق پاسخگویی به هرگونه تخلف را محفوظ می دارد.

  • کد خبر : 250159
ما جنگ علیه اسرائیل را آغاز نکرده ایم.  حق پاسخگویی به هرگونه تخلف را محفوظ می دارد.

در نامه ای به شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل متحد، اتهامات اسرائیل را رد کرد. آفتاب نیوز: امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، رئیس دوره‌ای شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد، گفت: ادعاهای بی‌اساس و ارجاعات نامناسب علیه جمهوری اسلامی ایران […]

در نامه ای به شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل متحد، اتهامات اسرائیل را رد کرد.

آفتاب نیوز:

امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، رئیس دوره‌ای شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد، گفت: ادعاهای بی‌اساس و ارجاعات نامناسب علیه جمهوری اسلامی ایران در این نامه. مورخ 8 آوریل 2024، خطاب به دبیر کل و رئیس شورای امنیت (S/2024) توسط نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل متحد.

عالی‌ترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: ادعای نامه مذکور بی‌اساس و تلاش مذبوحانه رژیم اسرائیل برای انحراف توجه بین‌المللی از جنایات وحشیانه و اقدامات نسل‌کشی است این آپارتاید رژیم علیه مردم فلسطین در نوار غزه.

ایروانی گفت: این ادعاهای بی اساس نیز تلاشی گمراه کننده برای سرپوش گذاشتن و مشروعیت بخشیدن به تجاوزات مستمر رژیم اسرائیل به لبنان و تداوم نقض قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه های 1559 (2004) و 1701 (2006) است شورای امنیت سازمان ملل

وی تصریح کرد: همچنین اتهامات مندرج در نامه مورخ 13 آوریل 2024 نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل خطاب به رئیس شورای امنیت (S/2024/304) کاملاً بی اساس و قاطعانه مردود است. همانطور که در نامه 23 آوریل 2024 (S/2024/305) تأکید کردیم، اقدام جمهوری اسلامی ایران در 23 فروردین 1393 در راستای اعمال حق ذاتی خود در چارچوب دفاع مشروع و دفاعی بوده است. بر اساس ماده 51 منشور سازمان ملل متحد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد گفت: اقدام جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل به ویژه حمله نظامی این رژیم در اول آوریل 2024 علیه سایت های دیپلماتیک ایران، بر خلاف بند 4 ماده 2 منشور سازمان ملل متحد.

ایروانی ادامه داد: تاکید می‌کند که جمهوری اسلامی ایران هرگز علیه رژیم اسرائیل جنگی را آغاز نکرده و در آینده نیز قصد انجام آن را ندارد، اما جمهوری اسلامی ایران این حق ذاتی حقوق بین‌الملل را برای خود محفوظ می‌دارد که به هرگونه استفاده‌ای پاسخ دهد. اعمال زور یا تجاوز علیه حاکمیت، تمامیت ارضی، امنیت و منافع ملی آن.

در نهایت سفیر ایران در سازمان ملل خواستار ثبت و توزیع این نامه به عنوان سند شورای امنیت شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=250159

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.